Güncelleme Tarihi:
Bu yıl Kırmızı Basın / En İyi Özel Hedef Kitle Uygulaması kategorisinde Kırmızı kazandığınız Kale Endüstri Holding için hazırladığınız “Kale Çelik Kapı'lı Seri Emlak İlanları” çalışması ile ilgili biraz bilgi verebilir misiniz?
Kale Çelik Kapı ürünlerinin yüksek bilinirliği ve kalitesinden dolayı bu projeyi geliştirmemiz çok zor olmadı. Amacımız markanın hali hazırda kullanıcıları tarafından sahiplenilen güçlü marka algısını yine kendileri tarafından paylaşmalarını sağlamaktı. Bir markanın bir kalite standardı olarak referans gösterilmesi, o markanın kaliteli olduğunun en etkili göstergesidir. Bu etkiyi sağlamak adına yola çıktık ve projemizi şu şekilde gerçekleştirdik:
Kale Call Center tüm seri ilanlardaki satılık ilan sahiplerini aradı. İlan sahipleriyle emlaklarının halen satılmadığını teyid ettikten sonra, satılık olan dairesindeki kapının Kale Çelik Kapı olup olmadığı soruldu. Eğer gerçekte kapısı Kale Çelik Kapı ise ilana 'Kale Çelik Kapılı' yazısını ekleyerek, belirli bir süre için yayınlanmasının izni alındı.
Bu sayede seri ilanlarda birçok “Kale Çelik Kapılı satılık daire” ilanı görülmeye başladı. Emlak sahiplerinin bu şekilde bir uygulamaya kolayca izin vermeleri, Kale Çelik Kapı’yı emlaklarına değer katan bir marka olarak görmelerinden kaynaklanıyor. Tabii ki bu aynı zamanda bizim doğru bir iş yaptığımızın da göstergesi oldu.
Kırmızı ile sizin ajans olarak ilk tanışmanız nasıl ne zaman oldu? Böylesi bir yarışmanın sektöre katkısı konusunda ne düşünüyorsunuz? Kırmızı gibi bir yarışma neden olmalı?
Kırmızı ile ilk kurulduğundan itibaren haberdarım ve takip ediyorum. Çok başarılı bulmakla birlikte, basın özelinde bir etkinlik olmasından dolayı sektör için özellikle önemli olduğunu düşünüyorum. Mecra çeşitliliği her geçen gün artıyor ancak bu mecraların etkisinden ve markaya olan katkılarından emin olacak kadar geçmişe ve vaka sayısına sahip değiliz. Bu sebeple Kırmızı sayesinde ana mecralardan biri olan basının, bu derece ön plana çıkarılmasının ve yaratıcılığın her şartta sınır tanımaz olduğunun ortaya konulmasının sektör için çok değerli olduğunu düşünüyorum.
Türk reklamcılığındaki değişimler nelerdir? Sektörün geleceğine ilişkin görüş ve beklentilerinizi paylaşabilir misiniz?
Malesef ekonomide dalgalanmalar yaşadığımız bu dönemde, planlar daha çok kısa vadeli stratejiler üzerine kuruluyor. Oysa Türkiye olarak güçlü markalara her zamankinden daha fazla ihtiyacımız var. Bu dirayeti gösteren markaların gelecekte çok daha başarılı olacaklarına inanıyorum.
Evrimleşen kullanım alışkanlıklarına göre reklamcılığın da evrileceğine inanıyorum. Gelecekte bireysel yetilerin daha fazla önem kazanacağına ve hem kurumsal hem bireysel anlamda aranan en önemli özelliğin değişime adapte olabilme hızı olacağını düşünüyorum.