Güncelleme Tarihi:
Kentsel dönüşüm projeleri kapsamında planlama yapılmadan yeni bina altına mağazalar yapıldığını belirten Alkaş, “Bu konuda belediyelere ve şehir plancılarına büyük görev düşüyor. Bölgeler planlanmadan, rant kaygısıyla her bina altına dükkan yapılırsa bu yapılar bitince arz fazlası yaşanacak. Yatırımı yapanlar da takkeyi önüne koyup düşünmeli. Alışveriş merkezinin her lokasyonda olamayacağını söyleyen Alkaş, kendilerine danışan yatırımcılara bölgesine göre ‘AVM yapmayın’ tavsiyesinde bulunduklarını dile getirdi. AVM sektörünün Türkiye’de 25 yıllık geçmişi olduğunu belirten Alkaş, sayısı 350’ye ulaşan AVM’lerde ömrünü tamamlayan ve yenilenmesi gereken yapılar olduğunu dile getirdi. Hala AVM bulunmayan iller olduğunu da dikkat çeken Alkaş, “Ama Türk yatırımcıları AVM’yi sevdi. Türkiye’de en çok eleştiren kesim de tüm ihtiyacını buralarda karşılıyor” dedi. Alkaş, Türkiye’de 9.6 milyon metrekare alışveriş merkezi alanı olduğunu, bunun planlanan ve yapımı devam edenlerle 12 milyon metrekareyi aşacağını kaydetti.
Ofis pazarında sat-yap değil, yap- sat- kirala modelini öneren Alkaş, “Ticari gayrimenkul yatırımcıları için sat ve geri kirala modeli yeni trend olacak. Adalet Bakanlığı, Çağlayan’daki Adalet Sarayı’nın sahibi olarak kalmak zorunda değil. Bakanlık, bunu satıp 20 yıl ödemelerle kiracısı olmayı seçerse, satıştan elde edeceği gelirle 4-5 Adalet Sarayı daha yapabilir” dedi.