Güncelleme Tarihi:
İzmir Büyükşehir Belediyesi ESHOT Genel Müdürlüğü İzmir’de günde 1,5 milyon binişin yapıldığı toplu ulaşımda yapılan ihale sonucu yüklenici firmanan değişmesinin ardından yaşanan ve mahkemelere yansıyan elektronik akıllı kartlarda yaşanın krizle ilgili sorunları büyük ölçüde çözdü. Ancak, sisteme uyum sağlamayan geçersiz kartlarla ilgili önce geçici olarak kağıt bilet uygulaması başlatan ESHOT, sonunda çareyi geçersiz kartları sisteme uygun aktivasyonlu kartlarla değiştirmekte buldu.
ESHOT, belediye otobüsleri, İZBAN ve Metro istasyonları, İzdeniz İskelelerie astığı duyurularla geçersiz kartların değişimine başladı. Duyurularda "Bütünleşik toplu ulaşım sisteminde kullanılan ve yeni sisteme geçiş sürecince sorun yaşanan geçersiz kartların değiştirilmesi gerektmektedir. Geçersiz kartların değiştirilme işlemleri için kart ve kimlik bilgileri ile değişim merkezlerine müracat edilmesi gerekmektedir" bilgisi verildi. Değişimin üzerinde resim bulanan kişiselleştirilmiş öğretmen, öğrenci, 60 yaş ve 65 yaş kartları için geçerli olmadığına dikkat çekildi. Değişimi gereken geçersiz kartların sayısının 8-9 adet olduğu tahmin ediliyor.
Kart değişimi sırasında yolcuların iletişim bilgileri de alınacak. Geçersiz kartlarda sistemde yapılacak inceleme sonrasında içinde tespit edilecek bakiye tutarı yolculara iade edilecek. Geçersiz kartların değişimi Çiğli İzban İstasyonu, Karşıyaka İzban İstasyonu, Halkapınar Aktarma Merkezi, Şirinyer Aktarma Merkezi, F. Altay Aktarma Merkezi, Üçkuyular Metro girişi, Konak (Bahribaba) Aktarma Merkezi, Bornova (Hastane) Aktarma Merkezi, Bornova (Evka-3) Aktarme Merkezi, İzdeniz Karşıyaka İskele veKonak Katlı Otopark altı Kart Değişim Ünitesi’nde yapılacak.