'Kendini eleştirmeyen başarılı olamaz'

Güncelleme Tarihi:

Kendini eleştirmeyen başarılı olamaz
Oluşturulma Tarihi: Mart 26, 2016 01:08

Hepsiburada.com Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan Boyner, şirketlerin de tıpkı hayat gibi bir ‘S’ eğrisinden oluştuklarını anlattı. Hanzade Doğan Boyner, “Şirkette herkese kendini eleştirme kuralı getirdik. Çünkü kendini eleştirmeyen başarılı olamaz” dedi.

Haberin Devamı

ULUDAĞ Ekonomi Zirvesi’nde geleceğin sektörleri masaya yatırıldı. Zirvedeki ‘Yarının Rekabetçi Sektörleri’ oturumunda THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı’nın moderatörlüğünde, Hepsiburada.com Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan Boyner, Yıldız Holding Başkan Vekili Ali Ülker, Sabancı Holding Sigorta ve Perakende Grubu Başkanı Haluk Dinçer, Turkcell CEO’su Kaan Terzioğlu, Ziraat Bankası Genel Müdürü ve TBB Başkanı Hüseyin Aydın ve Akfen Holding Başkanı Hamdi Akın Türkiye’nin rekabetçi sektörlerinin öncelikli gündemini ele aldılar.

ÇÖZÜM YOLLARI BULUNMALI

Kendini eleştirmeyen başarılı olamaz


Hepsiburada.com Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan Boyner, şirketlerin de tıpkı hayat gibi bir ‘S’ eğrisinden oluştuklarını anlattı. Hanzade Doğan Boyner, şöyle devam etti: “Kurulurlar, büyürler, dururlar ve sonra düşerler. Küçülmeye başlamadan büyürken kendimizi yeniden dönüştürmemiz gerekiyor. Biz bu uygulamayı geçen yıl Hepsiburada.com’da yaptık. S eğrisinin doğru yerine ulaştığımızda yeniden yapılandık ve yeni kurallar getirdik. Mesela herkes kendini eleştirme ve mutlaka bir sorunu dile getirip bununla ilgili çözüm yollarını paylaşmak zorunda. Hiçbir yönetici arkadaşım 10 sayfalık yükselen trendleri, başarı grafiklerimizi anlatan sunumlar yapmıyor artık.”

Haberin Devamı

DÜNYA MARKASI ÇIKAR MI?

Hanzade Doğan Boyner, “Türkiye’den dünya çapında bir şirket çıkar mı” sorusunu da şöyle cevapladı: “Çıkar. Çıkmaz demek haksızlık olur. Ancak bu noktada kullanmayı hiç sevmediğim halde bir ‘ama’ cümlesi kurmak istiyorum. Dünya çapında bir teknoloji devi çıkarabiliriz ama bunun için Türkiye’de bazı taşların yerine konulması lazım. Nedir bu taşlar? Toplumda
doğru değerlerin oturtulması, şeffaflık, güven, doğruyu ödüllendirme, kötüyü cezalandırma, hukukun üstünlüğü, kapsayıcılık, birlik, bütünlük. İşte bütün bu temel taşların oluşturulması için iş dünyası, politika yapıcılar, sivil toplum örgütleri ile tüm kesimlerin uzun vadeli yaklaşımlar için çaba göstermesi gerekiyor.”

Haberin Devamı

Gençlere güven vermemiz gerekiyor

TÜRKİYE’de son dönemde Ar-Ge inovasyonun desteklenmesi için çok doğru politikaların uygulanmaya başladığını kaydeden Hanzade Doğan Boyner, şöyle devam etti: “Zaman zaman üniversitelerdeki etkinliklerde gençlerle bir araya geldiğimde gelecek ile ilgili kaygılarını dile getiriyorlar. Bu, Türkiye’nin önündeki en büyük engellerden biri. Biz iş yapmak ve girişimci olmak isteyen gençlere güven vermeliyiz. Bu düzeni kurduğumuz, bu güveni verdiğimiz zaman tabii ki teknoloji devi de çıkacak bu ülkeden. Bu ortamı oluşturduktan sonra bir diğer önemli konu da kaybetmekten ve başarısızlıktan korkmamak. 1000 tane proje desteklenecek bunun da 2 ya da 3 tanesi tutacak başka da yolu yok.”

Haberin Devamı

hepsiburada.com dijital dönüşümde öncü şirket

DİJİTAL dönüşümün de önemine dikkat çeken Hanzade Doğan Boyner şöyle konuştu: “Sabah panellerinde yerleşik şirketlerin dijital devrime nasıl ayak uydurulacağı konuşuldu. Hepsiburada ise yerleşik düzende değil yeni düzende kurulmuş olup, digital dönüşümü yapan ve diğer şirketlere digital dönüşümde öncülük eden başarılı olmuş bir şirket.”



Aycı: Ar-Ge’de hedefimiz büyük

TÜRK Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı İlker Aycı, Türkiye’de Ar-Ge harcamalarında kamu açısından yüzde 3’lere gelmeyi ve bunu da aşarak, AB ortalamasını geçmeyi hedeflediklerini söyledi. Dünyadaki gelişimlere paralel olarak sektörlerin de değiştiğine işaret eden Aycı, dijital dönüşümün bütün dünyayı etkilediğini, bugün nano teknolojilerin, yarı iletkenlerin, insansız hava ve kara araçlarının yapılabildiğini vurguladı. Türkiye Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı başkanı iken dünyanın teknoloji merkezlerini ziyaret ettiğini dile getiren Aycı, “Oradaki lider ve çok hızlı büyüyen şirketlerin Ar-Ge bütçelerini sormuştum. Onlar bana şöyle demişti; ‘Bu dönüşümü sağlayan, oyunu değiştiren şirketler için Ar-Ge çok büyük yer tutuyor” diye konuştu.

Haberin Devamı

AYDIN: TASARRUF için GELİR ARTMALI

TÜRKİYE Bankalar Birliği Yönetim Kurulu Başkanı ve Ziraat Bankası Genel Müdürü Hüseyin Aydın Türkiye’de milli gelirin 20 bin doların üzerine çıkartılması şart olduğunu dile getirerek “Bu olmadı mı tasarrufların artması mümkün değil ama bunu yaparken mutlaka orta ve uzun vadeli kaynakların, hızlı büyümenin sürdürülebilmesi için sektörün motivasyonunun kaybedilmemesi lazım” dedi. Aydın şöyle konuştu: “Risk ve karlılığın iyi yönetilmesini istiyoruz. Yaptığımız işlemlerin makul ölçülerde risk almayı zorunlu kıldığının altını çiziyoruz. Bugün Türkiye’de sektörde çalışanların karşılaştığı risk, dünyanın hiçbir ülkesinde yok. Makul bir riskin mutlaka tarif edilmesi lazım.”

Haberin Devamı

TERZİOĞLU: TV’LER KÜÇÜK EKRANDA

TURKCELL CEO’su Kaan Terzioğlu Türkiye’de postanelerden 10 bin noktadan başlayan iletişim zamanla haneleri, mobil teknolojisiyle de insanları birbirine bağladığını dile getirerek bundan 5 gün sonra da 4.5G lansmanı olduğunu hatırlattı. Terzioğlu Turkcell olarak, önümüzdeki 3 sene içerisinde en önemli hedeflerinden birinin Türkiye’nin bir numaralı küçük ekran televizyon operatörü haline gelmek olduğunu ifade ederek şöyle devam etti: “Ardından büyük ekran televizyon yayıncılığını küçük ekranlara geçirmeyi hedefliyoruz. Bu platformlarda sadece eğlence değil eğitim, sağlık her türlü hizmetle alakalı her türlü içeriği de sağlayabilmek istiyoruz.”


Dinçer: Halka arz için anlaşma yok

SABANCI Holding Sigorta ve Perakende Grup Başkanı Haluk Dinçer, Carrefoursa’da ikincil halka arz için Bank of Amerika ile herhangi bir anlaşmanın olmadığını açıkladı. Dinçer, halen yüzde 2 olan halka arz oranını yükseltmeyi hedeflediklerini ancak buna ilişkin bir takvim planlamadıklarını belirtti. Hisse satışına niyet olarak sıcak baktıklarını, borsanın da yıl başından bu yana yüzde 15 civarında yükselme gösterdiğini aktaran Dinçer, “Ancak halka arz uzun bir süreç. Şu an bir plan yok. Geçen yıl Carrefoursa’da önemli bir büyüme gerçekleştirdik. Önemli satın almalar yaptık, çok sayıda mağaza açtık ve şirketin satış alanı yüzde 70 büyüdü. Şirketin operasyonel verimliliğini düzeltmemiz lazım.”

Ülker: Çin’de fabrika bakıyoruz

YILDIZ Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ali Ülker, yeni pazar olarak Pasifik kıyılarını hedeflediklerini ve global olmak için yatırımlarını sürdüreceklerini belirterek, “United Biscuit alımı büyük bir lokmaydı. Büyüklüğü olan şirket sadece finansal açıdan değil, daha çok organizasyonel, sosyal boyutu ile sindirmek asıl mesele bu. Bir sene geçti gördük ki aynı gemiye binmiş aynı yöne ilerliyoruz. Başarılı sonuçlar elde ediyoruz. Yola çıktık gemi yürüyor. . 130 senelik United Biscuits’i parayla değil 70 senelik birikim ve kültürle satın alabildik. United Biscuits gibi büyük bir satın alma planımız yok ama şartların ne getireceği belli olmaz, fırsatları değerlendiririz” dedi. Ülker şöyle konuştu: “Şu anda farklı coğrafyalarda üretim tesisi arıyoruz. Bir ekibimiz şu an Çin’de incelemeler yapıyor. Belki Çin’de de ufak bir fabrika daha katılacak. United Biscuits ile Ülker mıknatısın zıt kutupları gibi pazarlarda birbirini itmiş. Ortadoğu’da Ülker güçlendikçe United Biscuits, Ortadoğu’dan Avrupa’ya doğru çekilmiş ve farklı ülkelere doğru gitmişler. Şimdi de birbirini tam tamamlayan iki marka haline geldiler”

Akın: 500 milyon dolarla kalkınırız

AKFEN Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Akın, güvenlik kaygıları ve Rusya ile yaşanan problemler nedeniyle turizmde yaşanan sorunların aşılması için kamunun 500-600 milyon dolarlık bir tanıtım ve lobi fonu oluşturmasını önerdi. Akın, turizmde yeni pazarlar yaratmak için ciddi bir bütçe ayrılıp pazarlama yapılması gerektiğini belirterek, Türkiye’yi daha önce ziyaret etmemiş insanların da çekilmesi gerektiğini kaydetti. Akın, şunları söyledi: “Eğer turizmdeki son gelişmeler 10-12 milyar dolarlık kayıp yaratacaksa kamu tarafından bunun yüzde 5-10’u kadarlık bir tutar tanıtım, pazarlama ve yeni ziyaretçiler bulmak için dizayn edilecek bir programa ayrılsa sorunu aşabiliriz. 500-600 milyon dolarlık bir tanıtım bütçesi, çok büyük bir tanıtım atağı sağlayabilir. Bu otelleri doldurur. Bu yaz için mevcut turizm otellerimizin doluluk oranını yüzde 70 kaybetmekle karşı karşıyayız. Atatürk Havalimanı’ndaki yolcu sayısındaki azalış bu kadar vahim değil.”

BAKMADAN GEÇME!