Güncelleme Tarihi:
Ekonomideki son dalgalamalar karşısında, işçiler de harekete geçiyor. 200 bin işçinin örgütlü olduğu Türk Metal, bugün büyük bir törenle “ürettiğini tüket” kampanyası başlatıyor. Türk-Metal Başkanı Pevrul Kavlak, “İstikrar mücadelesi ‘yerli üretim’ sloganı ile başladı. Şimdi sıra bizde” dedi.
EMEĞİNE SAHİP ÇIK
Artık yeni bir dünyanın kurulduğunu, bu yeni dünyada ekonomik ve mali unsurların birer şantaj aracı haline geldiğini kaydeden Kavlak, şunları söyledi: “Türkiye de bu sürecin tam ortasında yer alan bir ülke olarak, dönüşümün etkilerini en derinden hissediyor. Bu yüzden istikrar, her zamankinden daha önemli ve öncelikli hale gelmiştir. Çünkü istikrar, istikbal ve istiklalimizin garantisidir. Cumhurbaşkanımız, bu bilinçle hepimize bir görev verdi: İstikrar mücadelesini ‘Yerli Üretim’ sloganı ile başlattı. Şimdi sıra bizde... Biz de Türk Metal olarak, devletimizin ‘Yerli Üretim’ kampanyasına ‘Yerli Tüketim’ kampanyası ile destek veriyoruz. 200 binden fazla üyemizle, yerli üretim ürünlerinin tüketilmesi için ‘Emeğine Sahip Çık, Kendi Ürettiğini Tüket’ sloganı ile bir seferberlik başlatıyoruz.”
200 İŞVEREN KATILIYOR
Bugün açıklanacak olan kampanya kapsamında, Türk-Metal örgütlü olduğu her yerde üyelerine “yerli üretim” logosunu taşıyan ürünleri tercih etmesi çağrısında bulunacak. İstanbul’da yapılacak tanıtım toplantısına, 200 işveren temsilcisinin de katılması bekleniyor. Böylelikle, iş dünyasının kampanyaya olan desteği vurgulanmış olacak.
EN BÜYÜKLERDE YER ALIYOR
TÜRK Metal Sendikası, Türkiye’nin en büyük 10 büyük sanayi kuruluşunun 8’inde, 100 büyük sanayi kuruluşunun 40’ında örgütlü bulunuyor. Otomotiv, beyaz eşya, elektronik, demir çelik ve yan sanayide birçok önemli işyerinde yetkili sendika olarak faaliyetini sürdüren Türk Metal’in örgütlü bulunduğu sanayi kuruluşlarından bazıları, “Mercedes Benz Türk AŞ, Ford Otosan, Bosch, Arçelik, BSH, Karsan, Renault, BMC, Tofaş, Türk Traktör, Delphi, Hema, MAN Türkiye AŞ, Erdemir” olarak sıralanıyor.