Sadi Özdemir
Oluşturulma Tarihi: Ekim 20, 2009 00:00
Konyalı Burak Hucuptan’ın geleneksel Türk baharatlarını harmanlayıp, kebap, döner, lahmacun ve sıcak şaraplar için İzmir’de geliştirdiği baharatlar Almanya’da 320 Real mağazasının rafına girdi. Fransa’da yaşayan bir Türk ve Alman ile partner de olan Hucuptan, 2010’da 6 milyon Euro ciro hedefi koydu.
YENİ ürünler geliştiren firmalar kriz dinlemeyip, büyümeye devam ediyor. Konyalı Burak Hucuptan’ın Türkiye’de Metro Group’un yeni ürün geliştirme projelerine katılarak geleneksel Türk baharatlarını harmanlayıp, kebap, döner, lahmacun ve sıcak şaraplar için İzmir’de geliştirdiği özel karışım baharatlar, Almanya’da 320 Real mağazasında satılıyor. Fransa’da yaşayan İzmirli Alain Özkan ve Alman vatandaşı Martial Lender ile de partner olan Burak Hucuptan, ürünlerinin çok yakında Almanya’da 20 bin satış noktasında rafta olacağını ve 2010’da 5 milyon adet ürün satarak 6 milyon
Euro ciro elde edeceklerini söylüyor. Geliştirdiği ürünlerle Anuga 2009 Gıda Fuarı’nda inovatif ürünler kataloğuna da giren Hucuptan’ın Avrupa partnerleri de çocuklara yönelik ürettikleri Walt Disney lisanslı yiyeceklerle Türkiye pazarına girecek.
Tekstil okudum amaKonyalı olduğunu belirten BH Tekstil Pazarlama ve Ticaret Ltd.’in sahibi Burak Hucuptan, “Ege Üniversitesi Tekstil Mühendisliğini bitirdim, pazarlama yüksek lisansı da yaptım. 6 yıl kadar profesyonel olarak çalıştım ve bu arada hem para biriktirdim hem de kendimi geliştirmeye devam ettim. 2007’de de kendi şirketimi kurmaya karar verdim. Marka olarak da Gizzia’yı benimsedim. Vizyonumu da ‘doğal lezzet ve güzellik ürünleri tasarlamak’ diye belirledim. Tekstil yerine bu alanda gelecek gördüm” diyor.
İlk ürün deniz tuzuBurak Hucuptan, şirketini kurduktan sonraki ilk ürününün ‘doğal deniz tuzu’ olduğunu söylüyor ve şöyle konuşuyor: “Şirketimi kurunca küçük sermayemle Tekel’den tuz aldım ve güzel bir tasarımla bunu işleyip paketledim. 2008 Mart ayında satışa başladım. 1 yıl içinde de ilk ihracatı başardım. Tuzdan kazandığım parayla da baharat karışımı ürünlere yöneldim. Almanya ve Avusturya’da özellikle kayak merkezlerinde geleneksel olan ‘sıcak şarap’ için baharat tasarladım. Bu ürünü tasarlarken Metro Group’un büyük katkısı ve desteği oldu. Bu üründen kazandıklarımla da hemen diğer baharatlar için harekete geçtim.”
24 çeşit ürünüm varKısa sürede et, tavuk, deniz ürünleri ve salatalar için de karışım baharatlar yaptığını söyleyen Burak Hucuptan, şunları anlatıyor: “Şu anda 18’i baharat olmak üzere 24 farklı ürünümüz var ve hepsi yüzde 100 doğal Türkiye ürünü. Metro Group ile sözleşme çok önemli konu ve bir anda 17 ülkede ürün satabilir konuma geliyorsunuz. Benim 2008 cirom sadece 70 bin liraydı, bu yıl 500 bin Euro’ya yaklaşıyorum. Gelecek yıl da Almanya’daki partnerimizle birlikte 20 bin satış noktasına 5 milyon adet ürün verip 6 milyon Euro ciro planladık. Türkiye’de de şu anda 400 noktada satışımız var.”
İzmirli Alain, Walt Disney’le geliyor
BURAK Hucuptan’ın geleneksel Türk baharatlarının Almanya merkezli Avrupa dağıtımını üstlenen Simexinter Gmbh’ın sahibi Alain Özkan, şöyle konuşuyor: “Simexinter bir Alman firması ve Martial Lender ile bir ortağız. Ben 30 yıl önce İzmir’den gelip Fransa’ya yerleşmiş bir ailenin çocuğuyum. Avrupa vatandaşı olduğumuz için AB genelinde iş yapıyoruz. Tabii ki Türkiye’den de kopmuyoruz. Simexinter’i 3 yıl önce kurduk. Hedefimiz Walt Disney için çocuklara yönelik yepyeni ‘yiyecek’ ürünler tasarlamaktı. Çok başarılı olduk ve şu anda 50 çeşit Walt Disney lisanslı ürünümüz var. Çocuklar için kahvaltılık ağırlıklı ürünler yapıyoruz. Meyveli ürünlerimiz, sütlerimiz, çikolatalarımız var. Almanya’da 6 bin noktaya ürün veriyoruz. Bu ürünleri Türkiye’de de satmak ve üretimi Türkiye’ye kaydırmak istiyoruz. Burak’ın Gizzia markalı ürünleri de çok güzel ve bu ürünleri de Avrupa’da satıyoruz. 10 ay önce ilk ürünümüzü piyasaya sürmüştük. Aylık büyümemiz yüzde 30 oldu. Şimdi Burak’ın ürünleriyle herhalde ayda yüzde 100’lük büyümelerle yola devam edeceğiz.”
Hem dünya mutfaklarına hem etnik markete girdik
BURAK Hucuptan, Almanya pazarına sundukları ürünlerle hem Almanya’daki Türkleri hem de Almanları hedeflediklerini söylüyor ve şöyle devam ediyor: “Ürünlerimiz arasında döner, lahmacun, kebap baharatları da var ama dünya mutfakları için baharatlarımız da var. Zaten özellikle dünya mutfakları için hazırladığımız baharatları çok iyi ustalara denetip tamamladık. Mesela Çeşme Sheraton’un baş aşçısı Rahmi Abi, Sahan Restoran’ın baş aşçısı Koray Abi ayrıca önemli gurmeler denediler ve öyle ortaya çıktı. Makarna baharatları da yaptık. Bizde mono baharat yok. Zencefil, melisa, maydanoz, kumkuma hepsini kullanıyorum ama karışım yapıyoruz. Konserve ürünler de yaptık Ege usulü zeytinli incir ezmesi, tahinli közlenmiş patlıcan, Nar ekşili sarmısak, közlenmiş sarmısak, acıka gibi.”