Oktay ENSARİ / KAYSERİ, (DHA)
Oluşturulma Tarihi: Şubat 08, 2006 20:52
Kayseri’deki Otoser firması, motoru hariç her şeyi Türk malı, tek silindirli, dizel hafif nakliye aracı üretti. Protip modelinin deneme sürüşleri başarıyla tamamlanan ’Otoser’ adlı nakliye aracının kent merkezlerinde kullanılan atarabası ve el arabalarını ortadan kaldıracağı öne sürüldü.
Otoser Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Basri Özdamar, daha önce yüzde 100’ü Türk malı benzinli, 3 bin mini otomobil ürettiklerini, şimdi de İtalyan Lombardini firmasından ithal ettikleri motorla, tamamı Kayseri’de üretilen aracını seri olarak üreteceklerini ve piyasaya vereceklerini söyledi. Özdamar, 1994 yılında bu hafif nakliye aracının otomobil versiyonunu, motoru da Kayseri’de imal edilmek üzere yüzde 100 Türk malı olarak üreterek 3 bin tanesini ihraç ettiklerini hatırlatarak, şöyle dedi: "Şimdi, ayrı dizayn, modelle, sadece motorunu ithal ederek, dizel nakliye aracı yaptık. Bu aracımız 600 kilo yük taşıyor. Bir şöför ile bir yolcu alıyor. Aracımızın saatteki hızı 90 kilometreye ulaşıyor."
Kamyon satışlarına inşaat dopingi İNŞAAT sektöründeki canlanma, kamyon satışlarında geçen yıl tarihinin ikinci en yüksek satış hacmini getirdi. Mercedes-Benz Türk Pazarlama ve Satış Direktörü Eşref Biryıldız, 2005 yılı sonu itibariyle Türkiye kamyon pazarı ve Mercedes-Benz’in konumuna ilişkin yazılı bir açıklama yaptı. 6 ton ve üzeri kamyon pazarının, yüzde 12 oranında bir büyüme ile 2005 yılını 42 bin adede yakın bir satışla kapattığını belirten Biryıldız, şu görüşleri dile getirdi: "Bu, kamyonda şimdiye kadar gerçekleşen 2. en yüksek pazar yılı idi. Özellikle yılın ikinci yarısında ivme kazanan satışlar, Aralık ayında 6 bin 350 adetle rekor seviyeye ulaştı. Bu büyümeyi sağlayan lokomotif sektörler inşaat ve çekici segmentleri oldu. İnşaat kamyonları pazarı tek çeker ve çift çeker toplamında geçen yıla göre yüzde 79 oranında bir büyüme kaydetti. Çekici segmenti de yüzde 11 büyüme oranı ile önemli bir gelişme gösterdi ve ilk defa yıllık 10 bin adet sınırını aştı."