Kaskoda korkulan olmadı

Güncelleme Tarihi:

Kaskoda korkulan olmadı
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 20, 2013 00:00

1 Nisan’da başlayan yeni kasko uygulaması fiyatları artırmadı.

Haberin Devamı

Liberty Sigorta Genel Müdürü Ragıp Yergin, kaskoda hiçbir prim artışına gidilmediğini, hatta kimi ürünlerde primin düştüğünü belirterek, ağırlıklı olarak genişletilmiş kaskonun satıldığını söyledi. KASKO sigortasında korkulan olmadı. Hazine’nin kasko sigortasında yaptığı değişiklikler 1 Nisan’da uygulanmaya başladı. Yeni dönemde sigorta şirketlerine, verilecek sigorta teminatlarına göre; tam kasko, genişletilmiş kasko, kasko, dar kasko adı altında dört farklı poliçe düzenleme hakkı tanındı. Kaskoda yeni döneme ait en büyük beklenti ise, primlerin artacağı yönündeydi. Uygulamanın üzerinden 45 gün geçti ve beklenen olmadı, kasko sigortasında fiyatlar artmadı.
Liberty Sigorta Genel Müdürü Ragıp Yergin, kaskoda hiçbir fiyat artışı olmadığını, hatta kimi ürünlerde primin mevcut fiyatın bile altına düştüğünü söyledi. Piyasada şirketler arası yoğun rekabet yaşandığını belirten Yergin, “Ağırlıklı olarak eski adıyla full kasko, şimdiki adıyla da genişletilmiş kasko tüketiciye sunuluyor. Bu ürünün altındaki kasko poliçeleri ise eskiye göre daha uygun fiyatlarla satılıyor. Bizim şirket olarak, genişletilmiş kaskoyu veriyoruz. Diğer ürünleri kabul etmedik. Çünkü, tüketici ile hasar sırasında sorun yaşayabiliriz” dedi.

GENİŞLETİLMİŞ KASKO SATILIYOR

Ragıp Yergin, 1 Nisan’da başlayan yeni uygulama ile kasko sigortalarında büyük bir değişiklik olmadığını ifade ederek, sözlerini şöyle sürdürdü: “Zaten şirketler, belli ana teminatlar ile bunlara bağlı ek teminatları sigortalıya sunuyordu. Yeni uygulama ile Hazine; ‘sattığınız ürünün adını net bir şekilde ortaya koyun, teminatları ve muafiyetleri büyük puntolarla poliçeye yazın, tüketicinin hangi servisi ve yedek parçayı kullanacağını netleştirin’ dedi. Kaskoda sunulan ürün, bugünün tam kaskosuna çok yakındı. Şu anda şirketlerin sunduğu ise genişletilmiş kasko. Tam kaskonun içinde, sigorta tekniğine uymayan, araçta paslanma, bakımsızlık gibi teminatlar da var. Birçok şirket bu teminatı poliçelerine koymadı. O nedenle genişletilmiş kasko müşterilere veriliyor.”

/images/100/0x0/55eae1cff018fbb8f89cb971


RAYİÇ BEDELDE SORUN YOK

Ragıp Yergin, “Yeni uygulama ile aracın piyasa rayiç bedeline göre sigorta yapılacak ve hasar ödenecek. Rayiç bedeli belirlemede sorunlar yaşanıyor mu?” sorusunu ise şöyle yanıtladı: “Sigorta şirketleri araç pert olduğunda o günkü piyasa değerini ödüyordu. Bunu da bir-iki servisten aldığı fiyatla yapıyordu. Tüketici bu konuda haklıydı. Fiyat nereden ve neye göre alındı belli değildi. Mesela şimdi, Türkiye Sigorta Birliği’nin hazırladığı kasko değer listesi güncellendi ve anlık hale geldi. Yeni uygulama ile Hazine, referansın net olmasını istedi. Dolayısıyla tartışmalara neden olan konu, kriterlere bağlanmış oldu.”

Haberin Devamı

Trafik sigortası rant kapısı oldu

Ragıp Yergin, trafik sigortasındaki prim artışlarına da değinerek, şunları söyledi: “Bu konuda en büyük sorunumuz, vefat tazminatları. Trafikte, ölüme sebep verdiğinizde tazminat ödüyoruz. Ancak yargının farklı mahkemelerde, farklı aldığı kararlarla durum değişti. Hem geçmiş hem de şu anki poliçelerden dolayı tazminat öder hale geldik. Bu konuda tüketici ile yaşanan sıkıntıları çözmek için çalışıyoruz. Ama bunun için kanun gerekiyor. Mahkemelerde vefat tazminatını öğretmen, eski bankacı, avukat yapıyor. Bu iş, bir bilim ve uzmanların yapması gerekir. Durum böyle olunca da 22 bine yakın tazminat talebinin 15 bini avukatlardan bize geliyor. Bu iş için aracı avukatlar uzmanlaşmış ve kimileri bu işi rant kapısı haline getirmiş. ”

Haberin Devamı

İkinci el otomobil ilanları için tıklayın

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!