Kasasız alışveriÅŸe geçtik 200 milyon dolarlık yatırıma kilitlendik

Güncelleme Tarihi:

Kasasız alışverişe geçtik 200 milyon dolarlık yatırıma kilitlendik
OluÅŸturulma Tarihi: Mart 26, 2005 00:00

Kasasız alışveriÅŸle Türkiye’de bir ilke daha imza atan Migros, bu yılki yatırım planını da 200 milyon dolar olarak açıkladı. Migros Genel Müdürü Aziz Bulgu, ‘her hafta bir maÄŸaza’ açmayı hedeflediklerini belirtirken, bu yıl cironun 2 milyar doları aÅŸacağını söyledi.TÃœRKÄ°YE’de ilk kasasız alışveriÅŸi 30 kasa ve sayılı sayıdaki müşteri ile uygulamaya baÅŸlayan Migros, teknolojik yatırımlarına devam ederken, 200 milyon dolarlık yatırımla maÄŸaza sayısını da artıracak. Migros Genel Müdür Aziz Bulgu ‘Her hafta bir maÄŸaza’ açma hedefini 2005 yılında yeniden gündemlerine aldıklarını belirtirken, planlanan yatırımlara göre yurtiçinde 55 Migros ve Åžok, yurtdışında da 24 Ramstore açacaklarını söyledi.AVRUPA’DA Ä°KÄ°NCÄ° UYGULAMA: Migros’un 2004 performansı ve 2005 yılı hedefleri hakkında bilgi veren Genel Müdür Aziz Bulgu, Türkiye’de bir ilk olan ve Avrupa’da sadece Metro’nun Almanya’daki ‘geleceÄŸin maÄŸazası’nda uygulanan kasasız alışveriÅŸi de tanıttı. Migros’un ‘farklı olanı yapma’ arzusu ile Türkiye’de ilk olarak kasasız alışveriÅŸi baÅŸlattığını belirten Bulgu, baÅŸlangıçta yoÄŸun alışveriÅŸ yapan Migros Club müşterilerine kasasız alışveriÅŸ imkanı tanınacağını, ardından bunun yaygınlaÅŸtırılacağını belirtti. Dünden itibaren Ä°stanbul AtaÅŸehir ve Ä°zmir Balçova maÄŸazasında baÅŸlatılan uygulamanın zamanla yaygınlaÅŸtırılacağını kaydetti.HAFTADA BÄ°R MAÄžAZA: Yurtiçinde 463, yurtdışında 44 olmak üzere toplam 507 maÄŸazası bulunan Migros’un geçen yıl toplam 44 maÄŸaza açtığını hatırlatan Bulgu, net satış alanının yüzde 7’lik artışla 423 bin 472 kareye çıktığını kaydetti. Yurtiçinde Karadeniz bölgesi baÅŸta olmak üzere maÄŸaza sayısını artırmaya devam edeceklerini açıklayan Bulgu, ÅŸunları söyledi: ‘Trabzon’da, Ordu’da açtık, Giresunda’da açacağız. Åžu anda 20 Migros açmayı planladık, 20’sinin de anlaÅŸması yapıldı zaten. 35 tane de Åžok açacağız. Diyoruz ki, her hafta bir maÄŸaza açacağız. Rusya’da 4 yönde geniÅŸlemeye devam edeceÄŸiz. 3 alışveriÅŸ merkezi ve 21 Ramstore açma hedefimiz var. Kazakistan’da 2 Ramstore açacağız. Haziranda da 5’inci ülke olarak Makedonya’da açacağız. Yurtiçinde ve yurtdışında geçen yılın yaklaşık 2 misli kadar toplam 79 yeni maÄŸaza açılışı yapacağız. Toplam 100 bin metrekare satış alanı ilave edilecek. Toplam 200 milyon yatırım yapacağız.’CÄ°RO HEDEFÄ° 2 MÄ°LYAR DOLAR: Geçen yıl kombine satışların dolar bazında yüzde 26’lık artışla 1.91 milyar dolara ulaÅŸtığını belirten Bulgu, yurtiçi satışlarda yüzde 30’luk, yurtdışı satışlarda ise yüzde 17’lik artış olduÄŸunu kaydetti. Konsolide satışların ise yüzde 8’lik artışla 1.69 milyar dolara ulaÅŸtığını belirten Bulgu, konsolide faailiyet kárının da yüzde 98’lik artışla 61 milyon dolar olduÄŸunu kaydetti. Vergi öncesi kárı 104.9 milyon YTL olan Migros’un konsolide net kárının da 74.4 milyon dolar olduÄŸunu belirten Bulgu, ‘Geçen yıl Migros’un faaliyetlerinde müşterilerimiz de devlette kazandı. Müşterilerimize geçen yıl 57 milyon YTL indirim saÄŸladık. 57 milyon YTL 20 milyon YTL temettü dağıtacağız. Sosyal sorumluluk projelerine 1.9 milyon YTL kaynak saÄŸladık. Toplam ödenen vergi ve yükümlülüklerimiz ize 110 milyon dolar. 2005’te kombine ciromuz 2 milyar doları aÅŸacak. Yurtiçinde yüzde 14’lük büyüme ile 2.2 milyar YTL, yurtdışında da yüzde 28 büyüme ile 630 milyon dolar ciro hedefliyoruz.’Sepet ortalaması 16 dolara yükseldiAZÄ°Z Bulgu’nun verdiÄŸi bilgilere göre Migros’ta sepet ortalaması (müşteri başına alışveriÅŸ) 2002 yılında 9 dolarken 2003 yılında 12 dolara, 2004 yılında 14 dolara ulaÅŸtı. Bu yılın ilk iki ayında da sepet ortalaması 16 doları buldu. Migros’ta metrekare başına net satış ise dolar bazında yüzde 23’lük artışla 3 bin 926 dolara yükseldi. Kasalardan saniyede 8 müşterinin geçtiÄŸi Migros’ta geçen yıl yurtçinde yüzde 7 artışla 130 milyon müşteri alışveriÅŸ yaptı. Bu yılın ilk iki ayında da müşteri sayısında yüzde 5’lik artış saÄŸlandı.20 bin ürünlü sepetimizin enflasyonu yüzde 6.5 çıktıMÄ°GROS’un enflasyon konusunda ‘çok ince hesap’ yaptığını söyleyen Aziz Bulgu, bu konuda ÅŸunları söyledi: ‘Migros’ta enflasyon, kalem kalem satılan tüm ürünlerin fiyat deÄŸiÅŸimlerinin satış tutarları ile ağırlıklandırılması ile nesap ediliyor. Devlet Ä°statistik Enstitüsü’nün (DÄ°E) TÃœFE sepetinde toplam 423 kalem ürün var. Biz yaklaşık 20 bin ürünü dikküte alıyoruz. Tüketici bir gün deÄŸil her gün aldığı için ortalama enflasyon gerçeÄŸi daha net yansıyor. Migros’ta geçen yıl enflasyon ortalaması yüzde 6.5 oldu, inmeye devam ediyor. Bize göre enflasyon artık bitti.’İlk etapta bin müşteri deneyecekHENÃœZ pilot olarak uygulanan kasasız alışveriÅŸ uygulamasından öncelikle bin müşteri yararlanacak. 4.1 milyon Migros Club üyesi arasından sık ve büyük miktarlarda alışveriÅŸ yapan bu bin müşteriden gelecek tepkilere göre uygulama yaygınlaÅŸtırılacak. AlışveriÅŸi kolaylaÅŸtırmak ve müşterileri teknolojinin yeniliklerinden faydalandırmak amacıyla hayata geçirilen uygulamada, ürünler sepete konmadan, sepete takılan cihazdaki optik okuyucuya okutulacak ve çıkışta cihaz danışmaya teslim edilerek, kredi kartıyla ödeme yapılacak. Kasasız alışveriÅŸ sisteminden AtaÅŸehir maÄŸazasında ÅŸu anda aynı anda 20, Balçoca maÄŸazasında ise 10 müşteri yararlanabilecek. Bulgu, kasasız alışveriÅŸte kullanılacak cihazların tanesinin bin Euro olduÄŸunu belirtti.Ä°norganik büyüme için fırsatları deÄŸerlendiririzAZÄ°Z Bulgu, sektörde konsolidasyon beklentisi olduÄŸunu açıklarken, yabancı ve büyük bir oyuncu beklemediÄŸini kaydetti. Dünyadaki 4 büyük oyuncunun Türkiye’de olduÄŸuna dikkat çeken Bulgu, Migros olarak herhangi bir ortaklık ya da satın alma düşünüp düşünmedikleri sorusuna ÅŸu yanıtı verdi: ‘Biz ÅŸu anda organik ÅŸekilde büyümeyi planlıyoruz. Ä°norganik anlamda planladığımız bir ÅŸey yok. Ä°leriye dönük fırsatlar çıkarsa deÄŸerlendirilecektir. Yurt dışında kendimiz doÄŸrudan büyüyeceÄŸiz.’Fransa örneÄŸini vererek 20 yıl önce sektörde 100 oyuncu varken, bunun günümüzde 50’ye düştüğünü belirten Bulgu, ‘Yani birleÅŸme artık doÄŸal bir süreç’ dedi. Gima ile Migros arasında böyle bir geliÅŸme olup olmadığına iliÅŸkin olarak da Bulgu, ‘Kesinlikle spekülasyon olmasını arzu etmiyoruz. Açıklama yapılacak bir durum olduÄŸunda, bu en seri ÅŸekilde yapılır’ demekle yetindi.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!