OluÅŸturulma Tarihi: Mart 26, 2005 00:00
Kasasız alışverişle Türkiye’de bir ilke daha imza atan Migros, bu yılki yatırım planını da 200 milyon
dolar olarak açıkladı. Migros Genel Müdürü Aziz Bulgu, ‘her hafta bir mağaza’ açmayı hedeflediklerini belirtirken, bu yıl cironun 2 milyar doları aşacağını söyledi.TÜRKİYE’de ilk kasasız alışverişi 30 kasa ve sayılı sayıdaki müşteri ile uygulamaya başlayan Migros, teknolojik yatırımlarına devam ederken, 200 milyon dolarlık yatırımla mağaza sayısını da artıracak. Migros Genel Müdür Aziz Bulgu ‘Her hafta bir mağaza’ açma hedefini 2005 yılında yeniden gündemlerine aldıklarını belirtirken, planlanan yatırımlara göre yurtiçinde 55 Migros ve Şok, yurtdışında da 24 Ramstore açacaklarını söyledi.AVRUPA’DA İKİNCİ UYGULAMA: Migros’un 2004 performansı ve 2005 yılı hedefleri hakkında bilgi veren Genel Müdür Aziz Bulgu, Türkiye’de bir ilk olan ve Avrupa’da sadece Metro’nun Almanya’daki ‘geleceğin mağazası’nda uygulanan kasasız alışverişi de tanıttı. Migros’un ‘farklı olanı yapma’ arzusu ile Türkiye’de ilk olarak kasasız alışverişi başlattığını belirten Bulgu, başlangıçta yoğun alışveriş yapan Migros Club müşterilerine kasasız alışveriş imkanı tanınacağını, ardından bunun yaygınlaştırılacağını belirtti. Dünden itibaren İstanbul Ataşehir ve İzmir Balçova mağazasında başlatılan uygulamanın zamanla yaygınlaştırılacağını kaydetti.HAFTADA BİR MAĞAZA: Yurtiçinde 463, yurtdışında 44 olmak üzere toplam 507 mağazası bulunan Migros’un geçen yıl toplam 44 mağaza açtığını hatırlatan Bulgu, net satış alanının yüzde 7’lik artışla 423 bin 472 kareye çıktığını kaydetti. Yurtiçinde Karadeniz bölgesi başta olmak üzere mağaza sayısını artırmaya devam edeceklerini açıklayan Bulgu, şunları söyledi: ‘Trabzon’da, Ordu’da açtık, Giresunda’da açacağız. Şu anda 20 Migros açmayı planladık, 20’sinin de anlaşması yapıldı zaten. 35 tane de Şok açacağız. Diyoruz ki, her hafta bir mağaza açacağız. Rusya’da 4 yönde genişlemeye devam edeceğiz. 3 alışveriş merkezi ve 21 Ramstore açma hedefimiz var. Kazakistan’da 2 Ramstore açacağız. Haziranda da 5’inci ülke olarak Makedonya’da açacağız. Yurtiçinde ve yurtdışında geçen yılın yaklaşık 2 misli kadar toplam 79 yeni mağaza açılışı yapacağız. Toplam 100 bin metrekare satış alanı ilave edilecek. Toplam 200 milyon yatırım yapacağız.’CİRO HEDEFİ 2 MİLYAR DOLAR: Geçen yıl kombine satışların dolar bazında yüzde 26’lık artışla 1.91 milyar dolara ulaştığını belirten Bulgu, yurtiçi satışlarda yüzde 30’luk, yurtdışı satışlarda ise yüzde 17’lik artış olduğunu kaydetti. Konsolide satışların ise yüzde 8’lik artışla 1.69 milyar dolara ulaştığını belirten Bulgu, konsolide faailiyet kárının da yüzde 98’lik artışla 61 milyon dolar olduğunu kaydetti. Vergi öncesi kárı 104.9 milyon YTL olan Migros’un konsolide net kárının da 74.4 milyon dolar olduğunu belirten Bulgu, ‘Geçen yıl Migros’un faaliyetlerinde müşterilerimiz de devlette kazandı. Müşterilerimize geçen yıl 57 milyon YTL indirim sağladık. 57 milyon YTL 20 milyon YTL temettü dağıtacağız. Sosyal sorumluluk projelerine 1.9 milyon YTL kaynak sağladık. Toplam ödenen vergi ve yükümlülüklerimiz ize 110 milyon dolar. 2005’te kombine ciromuz 2 milyar doları aşacak. Yurtiçinde yüzde 14’lük büyüme ile 2.2 milyar YTL, yurtdışında da yüzde 28 büyüme ile 630 milyon dolar ciro hedefliyoruz.’Sepet ortalaması 16 dolara yükseldiAZİZ Bulgu’nun verdiği bilgilere göre Migros’ta sepet ortalaması (müşteri başına alışveriş) 2002 yılında 9 dolarken 2003 yılında 12 dolara, 2004 yılında 14 dolara ulaştı. Bu yılın ilk iki ayında da sepet ortalaması 16 doları buldu. Migros’ta metrekare başına net satış ise dolar bazında yüzde 23’lük artışla 3 bin 926 dolara yükseldi. Kasalardan saniyede 8 müşterinin geçtiği Migros’ta geçen yıl yurtçinde yüzde 7 artışla 130 milyon müşteri alışveriş yaptı. Bu yılın ilk iki ayında da müşteri sayısında yüzde 5’lik artış sağlandı.20 bin ürünlü sepetimizin enflasyonu yüzde 6.5 çıktıMİGROS’un enflasyon konusunda ‘çok ince hesap’ yaptığını söyleyen Aziz Bulgu, bu konuda şunları söyledi: ‘Migros’ta enflasyon, kalem kalem satılan tüm ürünlerin fiyat değişimlerinin satış tutarları ile ağırlıklandırılması ile nesap ediliyor. Devlet İstatistik Enstitüsü’nün (DİE) TÜFE sepetinde toplam 423 kalem ürün var. Biz yaklaşık 20 bin ürünü dikküte alıyoruz. Tüketici bir gün değil her gün aldığı için ortalama enflasyon gerçeği daha net yansıyor. Migros’ta geçen yıl enflasyon ortalaması yüzde 6.5 oldu, inmeye devam ediyor. Bize göre enflasyon artık bitti.’İlk etapta bin müşteri deneyecekHENÜZ pilot olarak uygulanan kasasız alışveriş uygulamasından öncelikle bin müşteri yararlanacak. 4.1 milyon Migros Club üyesi arasından sık ve büyük miktarlarda alışveriş yapan bu bin müşteriden gelecek tepkilere göre uygulama yaygınlaştırılacak. Alışverişi kolaylaştırmak ve müşterileri teknolojinin yeniliklerinden faydalandırmak amacıyla hayata geçirilen uygulamada, ürünler sepete konmadan, sepete takılan cihazdaki optik okuyucuya okutulacak ve çıkışta cihaz danışmaya teslim edilerek,
kredi kartıyla ödeme yapılacak. Kasasız alışveriş sisteminden Ataşehir mağazasında şu anda aynı anda 20, Balçoca mağazasında ise 10 müşteri yararlanabilecek. Bulgu, kasasız alışverişte kullanılacak cihazların tanesinin bin
Euro olduÄŸunu belirtti.Ä°norganik büyüme için fırsatları deÄŸerlendiririzAZÄ°Z Bulgu, sektörde konsolidasyon beklentisi olduÄŸunu açıklarken, yabancı ve büyük bir oyuncu beklemediÄŸini kaydetti. Dünyadaki 4 büyük oyuncunun Türkiye’de olduÄŸuna dikkat çeken Bulgu, Migros olarak herhangi bir ortaklık ya da satın alma düşünüp düşünmedikleri sorusuna ÅŸu yanıtı verdi: ‘Biz ÅŸu anda organik ÅŸekilde büyümeyi planlıyoruz. Ä°norganik anlamda planladığımız bir ÅŸey yok. Ä°leriye dönük fırsatlar çıkarsa deÄŸerlendirilecektir. Yurt dışında kendimiz doÄŸrudan büyüyeceÄŸiz.’Fransa örneÄŸini vererek 20 yıl önce sektörde 100 oyuncu varken, bunun günümüzde 50’ye düştüğünü belirten Bulgu, ‘Yani birleÅŸme artık doÄŸal bir süreç’ dedi. Gima ile Migros arasında böyle bir geliÅŸme olup olmadığına iliÅŸkin olarak da Bulgu, ‘Kesinlikle spekülasyon olmasını arzu etmiyoruz. Açıklama yapılacak bir durum olduÄŸunda, bu en seri ÅŸekilde yapılır’ demekle yetindi.Â
button