Güncelleme Tarihi:
GİRİŞİMCİLERİN, geleneksel modellere meydan okuyan çözümler geliştirdiği örneklerinin sayısı her geçen gün artıyor. Özellikle uzun yıllardan beri geleneksel yöntemlerin değişmediği perakende sektörüne getirilen farklı çözümler hızla dikkat çekmeyi başarıyor. Türkiye’de de bu alanda dikkat çeken girişimlerden biri ‘Buy Buddy’ oldu. Geliştirdikleri akıllı etiket cihazıyla mağazalardaki ürünlerin takip edilmesini sağlayan Buy Buddy, kullanıcılarına kasalara uğramadan alışveriş yaptırıyor.
BABASI DA KADRODA
Buy Buddy’nin kuruluş hikâyesi de oldukça ilginç. 2015’te Ersel Gökmen’in odasında geliştirdiği girişim fikrine, babası Erden Gökmen de katılmış. Babasının elektronikçi olduğunu söyleyen Ersel Gökmen, “Aklımdaki fikri anlattım o da ‘Yaparız’ dedi ve Buy Buddy ortaya çıktı. Buy Buddy’nin yakın arkadaşım yazılımcı Emir Çiftçioğlu ve birlikte çalıştığı arkadaşı olan Furkan Ençkü de katıldı” dedi.
Daha sonra Buy Buddy’i hayata geçirmek için çalışmalara başladıklarını belirten Ersel Gökmen, girişimlerini şöyle anlattı: “Teknolojimiz üç ana koldan oluşuyor. Mağaza yönetimi için hazırladığımız panel sayesinde her analitiği canlı takip edip aksiyon alabiliyoruz. Mağaza çalışanları için geliştirdiğimiz uygulama sayesinde, müşterilere daha iyi hizmet verilebilmesini, operasyonel işlerin daha hızlı yapabilmesini sağlıyoruz. İşimizin en güzel kısmı mağazanın müşterileri için. Geliştirdiğimiz akıllı etiket cihazı ‘Hitag’ mağazada ürünlerin üzerine takılıyor. Müşteri mağazaya geldiğinde cep telefonuna indirmiş olduğu uygulama ile Hitag üzerindeki QR kodu okutup, mobil olarak ödemeyi gerçekleştiriyor. Ödeme onayıyla cihaz otomatik olarak takılı olduğu ürünü serbest bırakıyor, müşteride kasaya bile uğramadan cihazı bırakıp, poşetini alıp mağazadan çıkıyor. Bu işlemler saniyeler bazında gerçekleşiyor. Müşteriler uygulama üzerinden, mağazadaki stok durumunu takip ediyor, aradığı ürünü daha hızlı buluyor, kısaca isteyebileceği her şeyi uygulamadan yapabiliyor."
BENETTON İLE BAŞLAYACAK
Şu an ürünlerinin piyasaya çıkmasına çok az kaldığını belirten Ersel Gökmen, giyim markası Benetton’ın İstanbul’daki iki ana mağazasında ilk pilot denemelerin yapılacağını söyledi. Gökmen, “Aynı zamanda müşterilere daha iyi bir deneyim verebilmek adına bankalarla ve çeşitli uygulamalarla da entegre oluyoruz. Böylelikle birçok müşteri zaten telefonlarında bulunan uygulamalarla alışveriş yapabilecekler. Olmayanlar Buy Buddy uygulamasını indirip yapabilecek veya mağaza çalışanlarının kendilerinden ödeme almasını isteyebilecek” dedi.
YATIRIM TURUNU KAPATMAK ÜZERE
İTÜ Çekirdek girişimlerinden biri Buy Buddy’nin ilk tohum yatırımını İTÜ’nün girişimleri desteklemek için gerçekleştirdiği ‘Big Bang’ yarışmasında kazandıklarını anlatan Ersel Gökmen, “Şu anda da bir yatırım turunu kapatmak üzereyiz. Turu kapatmadan değerlemeyi söylememiz doğru olmaz” dedi. İki amaç için çalıştıklarını söyleyen Ersel Gökmen, şöyle konuştu: “Birinci amacımız, dünyada değişeceğinin sinyallerini vermiş olan perakende sektörünü, değiştiren ve ileri götüren şirket olmak ve bunu yaparken de bu sektörün tüm parçalarına aynı değeri ve etkiyi yaparak bunu sağlamak. İkinci amacımız ise verebildiğimiz en iyi müşteri deneyimini gene tüm parçalarda sağlamak.”