Güncelleme Tarihi:
SON dönemlerin gözde teknolojileri arasındaki dronelar (insansız hava aracı) uçuş emniyetini olumsuz etkilemeye başladı. Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürü (DHMİ) Serdar Hüseyin Yıldırım, “Drone ile ilgili en büyük sıkıntı, kimin elinde ne var bilinmiyordu. Son düzenlemeyle dronelara kayıt mecburiyeti getirildi. En azından 'Bu kimindir?' diyebileceğiz. Dronelara karşı şu an en etkili olan yöntem kartal kullanımı. Hollanda'da Amsterdam Schiphol Havalimanı'nda kullanılıyor. Kartal gidiyor, yakalıyor. Şu an en etkilisi bu olduğu görülmüş. 'Kırgızistan'dan getirip burada kullanabilir miyiz?' diye kartalı da düşündük. Şu an bir fikirden ibaret, çalışma yok ama değerlendiriyoruz” dedi.
TALEP ÇOK FAZLA
Genel havacılıktan gelen talepler doğrultusunda küçük meydanların sayısının ihtiyaca göre artırılacağını söyleyen Yıldırım, yapımı devam eden 3. havalimanında da genel havacılık terminali olacağını belirtti. Yıldırım, "2015'in ilk yarısında, olaya biraz 'inanılmaz' bir şekilde yaklaşıyorlardı. Özellikle kredi sözleşmesinin imzalanıp inşaatın da hızlı ilerlediğinin görülmesinin ardından 'Ne zaman açacaksınız? Biz neresinden tutabiliriz' gibi soruların şekli değişti. 'Dünyanın en büyük havalimanını yapıyorsunuz, biz de bir yerinde olalım' Asya, Avrupa ve Amerika'dan, havacılıkta gelişmiş bütün ülkelerden, talep var” dedi.
KONTROL NOKTASI
İstanbul'da yapımı devam eden 3. havalimanında ilk giriş kontrol noktası olmayacağını ifade eden Yıldırım, “3. havalimanı açıldığında terminalin ilk giriş noktalarında x-ray ve arama kapıları olmayacak. Terminalin içinde güvenlik çalışmaları çok çok daha arttırılmış olacak. Açık ve gizli kameralarla takip, profil çıkarma çalışması, köpek kullanımı, bunların hepsi terminallerde kullanılacak. En yakın zamanda Esenboğa, İzmir Adnan Menderes Dış Hatlar ve Antalya olmak üzere kalkacak. Diğer meydanlarımızda da tedbirler alındıktan sonra devam edecek” dedi. DHMİ Genel Müdürü Serdar Hüseyin Yıldırım, havalimanlarında vücut tarayıcılarının konulması ile ilgili olarak da “2-3 firma var. Teslim süreleri de çok uzun. Bir plan program dahilinde bunlar gelecek. İlk etapta ise 37'si için ihaleye çıkacağız. Yoğun uçuşların olduğu uluslararası havalimanlarında devreye sokacağız” diye konuştu.
**Drone’lara karşı ‘kartal’ ile önleminin düşünce aşamasında olduğunu belirten DHMİ Genel Müdürü Serdar Hüseyin Yıldırım, ‘kartalların’ Kırgızistan’dan alınabileceğini söyledi.
Doğu’daki hava alanları açık
SERDAR Hüseyin Yıldırım, doğu bölgesindeki havalimanlarının açık olup olmadığına ilişkin sorulan soru üzerine şunları söyledi: “Şırnak, Mardin, Siirt gibi bütün havalimanlarımızı 24 saat açık tutuyoruz. Yüksekova’da kar yağdığı zaman pisti bile direk açıyoruz. Uçuş ise bizimle ilgili değil. Aslında hiç kapanmadı. Bahardan itibaren uçuşların başlayacağını umuyoruz. Uçuşlar başladığı zaman uçuşa engel bir durum yok” şeklinde yanıtladı. Çukurova Havalimanı’na hakkında da konuşan Yıldırım, “Kaybettiğimiz 6 aylık bir süre var. Bölgede de ciddi bir ihtiyaç var. Sayın bakanımız bunu kendi imkanlarımızla yapılmasının daha çabuk ve doğru olabileceğine karar verdi. Biz de bununla ilgili olarak bütçemizi revize etmek için gerekli kurumlara başvurduk. Şimdi yakında da bütçemizi alacağız. İhaleye çıkacağız ve sıkı bir çalışmayla en kısa sürede bitireceğiz.”
Kuş radarı olacak
SERDAR Hüseyin Yıldırım, Atatürk Havalimanı’na kuş radarı kurum işlemlerinin son aşamada olduğunu belirterek “Önce Atatürk Havalimanı’nda devreye alacağız. Kuş radarının yeni havalimanında da kullanılması planlanıyor. Yaygınlaşması hatta ihracı da söz konusu” dedi.
AHL’de yeni terminal
ATATÜRK Havalimanı’ndaki ek binanın ile ilgili olarak Yıldırım, şunları söyledi: “Yolcu sayısında Frankfurt’u da geçerek Heathrow ve Paris’den sonra 61 buçuk milyon yolcuyla Avrupa’nın en yoğun üçüncü havalimanı olduk. Ek bina yakın zamanda hizmete alınacak.”