Güncelleme Tarihi:
Son yıllarda sivil havacılığın gelişmesi ve yüksek akaryakıt fiyatları nedeniyle zor ayakta kaldıklarını söyleyen Yıldırım, otobüs firmalarından birçoğunun giderek artan akaryakıt maliyetleri nedeniyle iflasın eşiğine geldiğini ifade etti.
2000 yılında genel iÅŸletme giderleri içerisinde akaryakıt payının yüzde 29'larda olduÄŸunu hatırlatan Yıldırım, "Bugün bu rakam yüzde 65'e ulaÅŸtı. YaÅŸanan bu maliyet artışları ve havacılığın geliÅŸmesi ile birlikte yine aynı dönem içerisinde 616 olan firma sayısı 340'lara kadar geriledi. GeçtiÄŸimiz yıl otobüs firmalarına satılan bin adet otobüsün yaklaşık yüzde 30'u ÅŸimdiden haciz tehlikesi ile karşı karşıya. Bu hacizlerinde etkisiyle bu yıl otobüs firmalarının sayısı 300'ün de altına inecektir" dedi. Â
"HAVAYOLU ŞİRKETLERİNİN BAŞARISINI ALKIŞLIYORUM"
Sivil havacılığın kaydettiği hızlı yüselişin bir başarı hikayesi olduğunu belirten Yıldırım, hükümetin havayolu taşımacılığı sektöründe sergilediği tutarlı ve doğru politikalar sayesinde 10 yıl önce 5.5 milyon olan yolcu sayısının bugün 40 milyonu aştığını söyledi. Otobüs firmaları olarak havayolu taşımacılığı ile rekabet etmelerinin mümkün olmadığını ifade eden Yıldırım, "Her ne kadar konfor ve hizmet bakımından uçaklar ile aynı seviyede olsak da zaman bakımından onlarla yarışmamız imkansız. Biz bu nokta da havayolunun bir tamamlayıcısı olmanın peşindeyiz. Tüm bunların yanı sıra ülkemizde havayolu ile seyahat edemeyecek olan bir kesim olduğunun da unutulmamasını istiyoruz. Hükümetin hem bu vatandaşları hem de karayolu taşımacılığı sektöründen ekmek yiyen yaklaşık 10 milyon vatandaşımızı unutmamasını istiyoruz" dedi.
Havayolu taşımacılığı yapan şirketlerin kullandığı akaryakıttan ÖTV alınmadığını hatırlatan Yıldırım, şöyle devam etti:
"Bizden alınan ÖTV'yi anlayamıyorum. Adı üzerinde Özel Tüketim Vergisi. Biz akaryakıtı özel amaçlarımız uğruna kullanmıyoruz. Aldığımız akaryakıt ile hizmet üretiyoruz, istihdam yaratıyoruz. Zaten akaryakıt fiyatlarından ve uygulanan vergi oranlarında da dünya lideriyiz. Ve sektörümüz bu fiyatlar ile daha fazla mücadele edemez. Bu işten ekmek yiyen 10 milyonun üzerinde vatandaş var. Yani aslında karayolu taşımacılığı sektörünün içinde bulunduğu bu durum 10 milyonun direkt, 70 milyonu da dolaylı yollardan ilgilendiriyor. Yediğimiz portakaldan giysilerimize kadar hepsinin içinde bir taşımacılık maliyeti olduğunun da unutulmaması gerekiyor."
"ALTERNATİF DEĞİL TAMAMLAYICIYIZ"
Havayolu şirketlerinin neredeyse otobüs fiyatına yolcu taşımaya başlamasının doğal bir süreç olduğunu söyleyen Yıldırım, "Zaten bir insanın bin kilometrenin üzerindeki yolları otobüsle gitmesi günümüzde gerçekten çok zor. Biz zaten havayolu şirketlerine tamamlayıcı bir unsur olmak istiyoruz. Havayolunun kullanamayan veya yakın mesafelerde seyahat edecek olan vatandaşlarımıza hizmet vermek istiyoruz.
Otobüs firmalarının da imkanları dahilinde kampanyalar ile ayakta kalmaya çalıştıklarını belirten Yıldırım,  "Ulusoy Turizm olarak havayolu şirketlerine alternatif oluşturmak amacıyla bizde kampanyalar düzenliyoruz. Son olarak yaklaşan sömestr tatili nedeniyle 'Kış Tarifesi' adı altında, öğrencilerimize yönelik yüzde 30'lara varan indirim kapmanyası başlattıık" dedi.
Â