A.A.
Oluşturulma Tarihi: Ocak 28, 2007 10:37
Karayolları Genel Müdürü Mehmet Cahit Turhan, “müteahhitlere olan borç ve bu yıl planladıkları yatırımları da dikkate aldıklarında, 1.8 milyar YTL bütçe ile bu yılı kapatamayacaklarını” söyledi.
Turhan, incelemelerde bulunduğu Mersin'de, çağdaşlaşmanın en önemli koşullarından birinin ulaşımda rahatlık olduğunu, Türkiye'nin dört bir yanını şantiyeye çevirerek, bu çağdaşlığı halka yaşatmaya çalıştıklarını bildirdi.
Hazırlanan acil eylem planı kapsamında bölünmüş yol çalışmalarına ağırlık verdiklerini ifade eden Turhan, “Bölünmüş yol yapımında, totalde 12 bin 717 kilometreye ulaştık” dedi. Turhan, acil eylem planındaki amacın,
trafik güvenliğini artırarak kazaları azaltmak ve kazalardaki ölüm oranını düşürmek, seyahat süresinde tasarruf sağlayarak ekonomiye katkıda bulunmak, sürücülere konforlu bir seyir ve Avrupa ülkelerindeki gelişmiş olan yol ağlarıyla entegrasyonu sağlamak olduğunu vurguladı.
Bu yılki bölünmüş yol hedeflerinin ise bin 500 kilometre olduğuna dikkat çeken Turhan, “2007 yılında yol çalışmalarımız yurt sathında devam edecek. Bunların başlıcalarını Türkiye ana arterleri oluşturuyor” dedi.
BÜTÇE
Turhan, kara yollarının 2007 yılı yatırım bütçesine de işaret ederek, ”Müteahhitlere borçluyuz. Çünkü, biz bir iş başladığı zaman bitsin istiyoruz. Bu nedenle bir sonraki yıla hep borçlu giriyoruz. Maliye Bakanlığı ile görüştük, müteahhitlere borcumuzu Şubat ayı başından itibaren ödemeye başlayacağız. Yapmayı planladığımız hizmetleri de dikkate aldığımızda 1.8 milyar YTL bütçe ile bu yılı kapatamayız. Ek bütçe talebinde bulunacağız” diye konuştu.
BÖLÜNMÜŞ YOLLAR VE TRAFİK KAZALARITurhan, bölünmüş yolların gelişli gidişli, belirli bir fiziki engelle ayrılmış yollar olduğunu, bu sayede farklı yönlerden gelen araçların ya da sollama sırasında çarpışma olasılığının azaltıldığını vurgulayarak, şunları kaydetti:
“Bunların yanı sıra keskin virajları kaldırarak sürücülere daha konforlu seyir imkanı tanıyoruz. Bizim bölünmüş yol çalışması yaptığımız kesimlerde trafik kazaları yönünden bir araştırma yaptık. Bin 200 kilometrelik bir güzergahta yaptığımız araştırmada, 2003-2006 yılları arasında bölünmüş yollarda ölümlü kazaların yüzde 50 ile 75 arasında azaldığını belirledik. Oysa, aynı araştırmaya göre, seçtiğimiz güzergahta trafik yoğunluğunda yüzde 23'lük bir artış gördük. Kaza sayısında artış var, ancak ölümlü kazalardaki azalma sevindirici. Kazaya sayısındaki artışı ise sürücülerin rahat yollarda sürücü psikolojisine ağlı olarak kural ihlali ve hız yapmasına bağlıyoruz.”
ULUKIŞLA-POZANTI YOLU
Turhan, Ulukışla-Pozantı arasındaki yol çalışmalarına değinirken de ”Hedefimiz bu yolu tam otoyol standardında değil devlet yolu standardında trafiğe açmak. Bu yolun Pozantı-Ereğli bağlantısına kadar olan bölümünü bu yıl hizmete açmayı hedefliyoruz. Bunun için yılbaşı itibariyle bu yola 100 milyon YTL ödenek ayırdık.” dedi.