Güncelleme Tarihi:
Bu alanda yılın ilk etkinliği olan İstanbul’da Karavan Tanıtım Günleri, meraklılarını 26-28 Nisan’da ağırlayacak. İstanbul Kozyatağı’nda MetroGross marketin otopark alanında düzenlenecek etkinlikte 19 firma, 40 karavan seçeneğiyle yer alacak. Beş marka ise yeni modellerini görücüye çıkaracak.
Bin 500 metrekarelik alana kurulacak etkinliği organizasyonu ise HobbyfestTürkiye’ye ait. Çatı şirket Anadolu Ekspo Fuarcılık’ın Genel Müdürü Tamer Karaoğlu, karavan günleri hakkında bilgi verdi. Karaoğlu, “İki ayda bir farklı şehirlerde, şehrin en popüler alışveriş merkezi ya da meydanlarında karavan severler ile bir araya geleceğiz. Kapalı alanlardan çıkıp, karavan severler ile açık alanlarda bir buluşacağız” dedi.
HEDEF AVRUPA
Karavan üreticilerinin ana hedefinin Avrupa olduğunu söyleyen Karaoğlu, “Pandemi ile satışları katlanan karavanlar, deprem sonrası yeniden ilgi odağı oldu. Konut sıkıntısı, kira artışları da eklenince hem Türkiye’de talepler arttı hem de kaliteli üretim, çeşitlilik ve tasarım avantajıyla ihracat ayağı büyüdü. Bu yılı 1 milyar doların üzerinde satışla kapatması beklenen karavan sektöründe son iki yılda üretici sayısı da beş kat arttı. Karavan dekorasyonu, teknoloji, üretim kalitesi ve tasarımı ile Avrupa’ya ihracatımız yüzde 123 arttı. Karavan sektörü, önümüzdeki 10 yılda Avrupa başta olmak üzere global üretim merkezi olmayı hedefliyor” ifadelerini kullandı.