Güncelleme Tarihi:
Savaş alanının yeni ihtiyaçlarına maliyet etkin cevap verme iddiasıyla ihracat için üretilen Arma’nın 8 tekerlekli en büyük versiyonu dün tanıtıldı. 20 ülkeye ihracat yapan Otokar, Arma 8x8’i ilk kez 10-13 Mayıs tarihlerinde İstanbul’da düzenlenecek IDEF 2011 Savunma Sanayii Fuarı’nda sergileyecek.
NBC kitleri de takılıyor
Arma, Otokar tarafından geliştiren elektronik sistem sayesinde karanlıkta, siste, dumanda hiçbir ışık yakmadan etrafını görebiliyor. Amfibi kiti sayesinde araç suda yüzebiliyor ve denizde saatte 8 kilometre hız yapabiliyor. İstenirse mürettebatı nükleer, biyolojik ve kimyasal tehditlere karşı koruyan NBC kitleri de araca takılıyor. Arma modüler bir platform olma özelliği taşıyor. Araç, farklı görev ve ihtiyaçlara göre farklı silah ve sistemlerle donatılabiliyor. Aracın monokok gövde yapısı mürettebatı balistik ve mayın patlamasına karşı koruyor. Arma, sürücü ve komutan dahil toplam 12 personel ve 24 ton yük taşıyabiliyor. Aracın sağ ön tarafına yerleştirilen motor araç içinde geniş iç hacim bırakıyor.
Hedefi büyüttü
Dünyanın en gelişmiş ordularında ihtiyaçların her geçen gün değiştiğini belirten Otokar Genel Müdürü Serdar Görgüç, tüm dünyada savunma sanayiinde en önemli gündem maddesinin üstün koruma gücü, hareket kabiliyeti ve farklı görevlere uygun olmayı birarada sunan zırhlı araç geliştirmek olduğunu söyledi. Görgüç, “Yeni aracımız Arma 8x8, bu üç özelliği en ideal şekilde birarada sunuyor. Arma aynı zamanda dayanıklılık yüksek hareket kabiliyeti, farklı görevlere imkan veren geniş iç hacmi ve düşük operasyonel giderleri ile de rakipleri arasından sıyrılıyor” şeklinde konuştu.
Maksimum ihtiyaç optimum çözüm
OTOKAR Genel Müdürü Serdar Görgüç, Arma’nın hareket kabiliyeti, modülerlik ve koruma konularında optimum çözümler sunduğunu belirterek şunları söyledi: “Arma’nın 6x6 versiyonunu 2010 Haziranın’da Avrupa’da tanıttık ve kısa süre sonra ilk siparişimizi yurtdışından aldık. Tüm fikri ve sınai mülkiyet hakları Otokar’a ait Arma 8x8 de kısa sürede adından çok söz ettirecek.”
Kendi büyük farkedilmesi zor
DÜŞMAN fark etmesin diye tavanı alçak, mayın patlarsa personele zararı az olsun diye tabanı yüksek bir araç üreten Otokar termal kameralara yakalanmayacak teknolojiyi de araca koydu. Bunun için motor ve egzoz ısısını saklamakla kalmayan firma, frenler ısınmasın diye de önlem aldı. Dolu olarak 24 ton ağırlığa ulaşan araç bir gölde yüzdü. Rakiplerinden farklı olarak araç, C-130 nakliye uçağı dahil pek çok uçakla taşınabiliyor. Aracın bir küçük boyu 6X6 içi büyük dışı küçük yapısı ile daha önce rakip 8X8 araçlarla ihalelerde yarıştı. 8X8 aracın daha da genişleyen iç hacmi ile benzer rekabetlerde avantaj sağlaması hedefleniyor. Araç bir depo yakıt ile 700 kilometre yol gidebiliyor.