Karaca, 80 yıl sonra giyim markası oluyor

Güncelleme Tarihi:

Karaca, 80 yıl sonra giyim markası oluyor
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 26, 1997 00:00

Haberin Devamı

80 yıldır triko üreten Karaca, konfeksiyon sektörüne de girme kararı aldı. Tekfen ile ortaklık yaptıktan sonra adını Karaca Örme Sanayii olarak değiştiren firma, kendi markasıyla konfeksiyon ürünleri üretmeye başlıyor.

Trikonun 80 yıllık ismi Karaca, artık konfeksiyon da da iddialı... Tekfen'le ortak olduktan sonra adını Karaca Örme Sanayii'ne dönüştüren firma, önce konfeksiyonda ‘‘Karaca'' markasını iç pazarda yerleştirmeyi hedefliyor. Karaca, en geç iki yıl içinde de başta Almanya olmak üzere Avrupa'nın önemli merkezlerinde toptan ve perakende satış mağazları açmayı düşünüyor.

Karaca Giyim Sanayi Genel Müdür Vekili Ömer Taşçı, klasik ve belli bir yaş grubuna yönelik olarak tanınan ‘‘Karaca''nın, artık gençleri de müşterileri arasına katmayı hedeflediklerini söyledi. Taşçı, bu amaçla gençlere dönük ve spor kıyafetleri de koleksiyonlarına kattıklarını belirtti. Karaca'nın dünya modasına yön veren bir İtalyan dizayn grubuyla işbirliği yaptığını belirten Ömer Taşçı, Karaca'yı konfeksiyon markası haline dönüştürmelerinin nedenlerini şöyle anlattı:

‘‘1980'li yıllarda yoğun bir şekilde mağazacılığa girdik. Mağazacılığa girince, sadece trikoyla olmuyor. Biz de çeşitli firmaların ürünlerinden koleksiyonlar seçerek, Karaca markasıyla iki yıl öncesine kadar pazarladık. Ama bu ürünlerin Karaca'ya özgün olmadığını gördük. Karaca olarak, trikoyla bütünlüğü olan koleksiyonları kendimiz hazırlayalım dedik. Kumaşlarını biz seçip, modellerini kendimiz tasarlıyoruz ve fason ürettiyoruz. Dünyadaki dev markaların da yaptıkları bu. Dolayısıyla imalatçı olmaya gerek yok. Karaca markalı konfeksiyon ürünlerimiz, önümüzdeki sonbahar-kış sezonundan itibaren mağazalarımızda satışa sunulacak. 2000'li yıllarda Karaca, sadece bir triko markası değil, giyim markası olarak da isim yapmış olacak.''

Karaca Giyim Genel Müdür Vekili Ömer Taşçı, iç piyasadan sonra dış pazarda da Karaca markasını yerleştirmeyi amaçladıklarını söyledi. 1997 yılı sonunda 4 trilyon liralık ciroya ulaşmayı planladıklarını belirten Taşçı, şöyle konuştu:

‘‘Almanya'da bir Karaca mağazası olmasını istiyoruz. Böyle bir dşüncemiz var. Almanya, Türkler'in yoğun olarak yaşadığı bir ülke ve buraya ihracatımız fazla. Bu ülkede ne tür malların gittiğini iyi biliyoruz. Özellikle Düsseldorf ve Münih'te toptan tekstil ticaretinin yapıldığı merkezlerde bir büro tutup toptancılıkla işe başlamayı düşünüyoruz. Belki arkasından Karaca adını taşıyan perakende satış mağazaları gelir. Ama bunların olması bir,iki yılımızı alır.''

Karaca, halen Türkiye genelinde kendisinin işlettiği 16 mağazası, 20 bayisi ve 250'nin üzerinde corner'e sahip. Karaca'nın ayrıca K917 adını verdiği, kadın ve erkeğin en çok kullandığı ürünlerin satıldığı 8 mağazası bulunuyor.

Makinede yıkanan yünlüler

Karaca, bu yıl ilk kez çamaşır makinesinde yıkanabilir yüzde yüz yünlü kazaklar üretti. Taşçı, makinede yıkanabilir yünlü kazakları bir İtalyan firmasının ürünleri sayesinde ürettiklerini söyledi ve şöyle devam etti: ‘‘Yüzde yüz yünden üretilen kazakların yıkanması büyük bir özen istiyor. Ya da kuru temizleme yapmak zorundasınız. Bir İtalyan firmasının ürünüyle ürettiğimiz yeni yünlü Karaca kazaklar artık çamaşır makinesinde yıkanınca çocuk kazağına dönmeyecek. Bu trikoda önemli bir gelişme. Tahmin ediyorum Türkiye'de ilk kez biz böyle bir ürünü üretiyoruz.''

Pierre Cardin kadın giysileri

Fransız Pierre Cardin markasıyla 9 yıldır erkek kıyafetleri üreten Karaca, aynı markayla kadın dış giyimi de üretmeye başladı, Ömeş Taşçı, Pierre Cardin markasıyla ürettikleri bayan trikolarını da etek ve ceketlerle kombine ederek özel bir koleksiyon haline getirdiklerini söyledi. Pierre Cardin'in kadın koleksiyonu da bu sonbahar-kış sezonunda piyasaya sunulacak. Taşçı, halen üretimlerinin yüzde 10'unu Pierre Cardin markası adı altında yaptıklarını, ancak bunun önümüzdeki aylarda biraz artacağını belirtti.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!