Güncelleme Tarihi:
SATIŞLARI ARTTIRIYOR
Black Friday’in artık tüm Türkiye’de bilinen bir indirim dönemi olduğunu söyleyen Sami Kariyo, şöyle devam etti: “Amerika ve Avrupa’da daha çok tüketici elektroniği ürünlerine ilgi oluyor. Ancak Türkiye’de hazır giyim sektörü bu alanda fark yaratıyor. Mağazalar yüzde 15 ile 50 arasında indirimler düzenliyor. Bu indirimler günlük satışları yüzde 30 oranında arttırıyor. Kara Cuma’ya katılan mağazaların sayısı önümüzdeki yıllarda artacaktır. Türkiye bu alanda fark yaratabilir.”
YÜZDE 50 İNDİRİM VAR
Dün İstanbul başta olmak üzere Türkiye’nin dört bir yanınıda mağazalar ‘Kara Cuma’ indirimine gitti. Mağazaların bu indirim kampanyalarını 30 Kasım’a kadar düzenleyeceği belirtiliyor. İndirime giden bazı markalar:
“Hepsiburada.com’da spor, outdoor, bebek ürünleri, oyuncaklar, süpermarket gibi farklı ürün kategorilerinde Black Friday dönemine özel yüzde 30’a varan ekstra indirimler uygulandı. NetWork, 27-30 Kasım tarihleri arasında tüm ürünlerde yüzde 40 indirim uyguluyor. Fabrika, Black Friday’e özel 1 ürün alana 1 ürün hediye ediyor. Que, 27-30 Kasım tarihlerinde giyim ürünlerinde yüzde 40 indirim uyguluyor. Beymen müşterilerine İki farklı kampanya hazırladı. GAP mağazalarında Black Friday için yüzde 50’lik indirime gitti. İpekyol, Black Friday’e özel yüzde 50’lik indirim kampanyası düzenledi. Penti mağazalarında ‘Pink Friday’ konsepti düzenledi ve yüzde 30 indirim yaptı.”
ABD’de 32 milyar dolar harcanacak
AMERİKA Birleşik Devletleri’nde Black Friday yani “Kara Cuma” çılgınlığı yaşanıyor. Binlerce kişi yine noel alışverişi başlangıcı olan Şükran Günü yemeğinden sonra soluğu, gece yarısı olmasına rağmen indirimlerin olduğu mağazalarda aldı. Bu macera ve izdiham dolu günde, neredeyse bütün Amerikalılar işi gücü bırakıp alışverişe koştu. Yapılan araştırmaya göre bu yıl, 140 milyon kişinin mağazaları ziyaret etmesi, 4 günlük alışveriş sürecinde ise 32 milyar dolar para harcanması bekleniyor.
ckuburlu@hurriyet.com.tr