‘Kar’ perakende sektörünü ısıttı

Güncelleme Tarihi:

‘Kar’ perakende sektörünü ısıttı
Oluşturulma Tarihi: Aralık 22, 2012 00:00

Sonbahar dönemini kötü geçiren perakende sektöründe ‘kar sevinci’ yaşanıyor. Aralıkta satışını artırmaya başlayan sektör, “Havalar soğudu, perakendecinin içi ısındı” derken yine de ekim ve kasımın telafisinin güç olduğu belirtiliyor.

Haberin Devamı

GİYİM perakendecileri, ekim ve kasım ayında kışlık ürün satışlarının düşük gitmesinden kaynaklanan zararlarını, aralık ayında telafi ediyor. Mağazaları aralık başından beri dolu olan perakendeciler, hem havaların soğuması hem de yılbaşının yaklaşmasına bağlı olarak satışların, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 15-30 arttığını söylüyor. Ekim ve kasım ayındaki zararın, bu ay içinde büyük oranda telafi edileceğini belirten sektör temsilcileri, “Normal şartlarda satışlar ekim kasım aralık şeklinde üç aya bölünmeliydi ama bu yıl bir ay içine sıkıştı. Tüketiciler erteledikleri kışlık ihtiyaçlarını aralık ayındaki soğuklarla almaya başladı. Perakendecinin de içi ısındı” şeklinde konuşuyor.

5 HAFTA SONU

Perakendecilerin ‘sonbahar isyanına’ sadece soğuklar değil, aralık ayında 5 haftasonu yaşanması da çare olacak. Böyle bir takvimin 823 yılda bir yaşandığını belirten Boyner Mağazacılık Genel Müdürü Aslı Karadeniz, şöyle devam etti: “Aralık ayının ilk gününden itibaren insanlar alışveriş patlaması yaptı. Kışlık ürünlerin satışlarında ciddi artış söz konusu. Karın düşmesiyle mağazalarda yoğunluk başladı. Haftasonu, mağazalarda yaşanan yoğunluklara karşılık vermekte zorluk çekiliyor. Aralık ayının ilk yarısında tüketiciler, giyim ve kış ayına yönelik temel ihtiyaçlarını satın aldılar. İkinci yarısından itibaren, yılbaşının da etkisiyle yüksek satışlar devam etti. Tabi bunda indirimlerin de etkisi var. Soğuk hava ile birleşince harika bir etki yarattı.” Collezione Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Akyiğit ise, mont, kazak, şapka, eldiven ve atkı satışlarında patlama yaşandığını söyledi. Mağazaya gelen tüketicilerin parça adedinde artış yapmamasına karşın, fiş rakamlarının yükselmesi nedeniyle sektörün keyifli olduğunu ifade etti. Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz da aralık ayı içindeki satışların geçen yıla göre yüzde 30 arttığını belirterek, “Keyifler yerine gelmeye başladı. Ertelenmiş tüketim soğuk havayla açığa çıktı” dedi.

Haberin Devamı

Satışlar arttı ama fiyatları çok indirdik

KİĞILI Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kiğılı aralık ayı içinde pardesü, kazak ve triko gibi ürünlerin satışlarının hız kazandığını belirterek, şunları söyledi: “Satışların aralık ayı içinde artmış olması pek bir şey ifade etmiyor. Fiyatları ciddi anlamda düşürmek zorunda kaldık. Satmamız gereken aylarda arzu edilen satışları gerçekleştiremedik. 12’nci ay da bitmek üzere ve her tüketici cüzdanına göre ürün bulabiliyor. Mağazalarımızda yoğunluk söz konusu ama ne yazık ki birim kârlılığında yükselme olmayacak.”

Haberin Devamı

Bu alışveriş sezonu kurtarmaz

LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, son 40 yılın en sıcak ekim ve kasım aylarını geçirdiğimizi hatırlatarak, “Aralık ayında satışlar, o dönemki düşüşü telafi etmez” dedi. Havaların geç soğumasından kaynaklanan stok maliyeti ve indirimler nedeniyle karlılıkta büyük kayıplar yaşandığını söyleyen Küçük, “Aralık ayında işlerin İyi gitmesi sezonu kurtarmayacak. Zaten Aralık 15’ten sonra indirimler başladı. LCW mağazalarında da şu anda bot ve mont satışları çok iyi gidiyor. Karlılık çok düşük” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!