Güncelleme Tarihi:
E-TİCARET pandemiden bu yana hızlı büyüyor, hayatın hiç tahmin etmediğimiz alanlarında bile kendini göstermeye devam ediyor. Önceki akşam ekonomi gazetecileriyle iftar yemeğinde bir araya gelen Hepsiburada CEO’su Nilhan Onal Gökçetekin’in verdiği bilgiler, bu durumun daha da gelişeceğini gösterdi.
2023 yılı finansal ve operasyon sonuçlarını aktaran Gökçetekin, geçen yıl şirketin yüzde 104 büyüdüğünün altını çizdi. Verdiği bilgilere göre şirket geçen yıl müşterilerine saniyede dört sipariş teslim etti.
İLK ÇEYREKTE YÜZDE 120 BÜYÜME
Gökçetekin’in 2024’ün ilk çeyreğine dair büyüme tahmini ise yüzde 120. “2024’ün ilk çeyreğinde, FAVÖK’ün toplam işlem hacmine oranının yüzde 2 seviyesinde olacağını tahmin ediyoruz” diyen Hepsiburada CEO’su, bu başarının arkasında güçlü bir strateji olduğunun altını çizdi.
Gökçetekin’in vurguladığı stratejinin ana ayaklarından biri de Hepsiburada Premium. Programı, “Sadakat programının halen 2.4 milyon üyesi var. Üyelerin abone olduktan sonra aylık ortalama siparişleri yüzde 44 artıyor. Çünkü program birçok açıdan kazanç getiriyor” sözleriyle anlattı ve önemli detaylar da verdi.
HEM PAHADA HEM YÜKTE AĞIR SİPARİŞ
Bu detaylardan biri sadece hazır giyim ya da kozmetik (ki bu alanda yerel markaların müthiş bir sıçrama yaptığını özellikle vurguladı) gibi küçük boyutlardaki paketlerin teslim edilmediğiydi.
Dedi ki Gökçetekin, “Büyük televizyonlar, buzdolapları da sipariş veriliyor. Biz burada en iyi lojistik deneyimini yaratma iddiasındayız. Vinç şirketiyle anlaşma yaptık. Büyük siparişleri müşteriye vinçle teslim ediyoruz.”
FARKLI SENARYOLAR İÇİN PLAN YAPIYORUZ
Bunun yanında geçen yıl en çok sattıkları ürünlerden birinin de iPhone’un son model telefonu olduğunu vurgulayan Gökçetekin, fintek programıyla sunulan ödeme kolaylıklarına da dikkat çekti.
Hepsiburada CEO’suna elbette son dönemde kredi kartı taksit sayısının azaltılması ve artan kredi maliyetlerinin yansımaları da soruldu. Gökçetekin, bu durumun müşterilerin alım gücünü etkileyebileceğini ifade ederek “Biz şirket olarak farklı senaryolara uygun planlama yapıyoruz. Emin olduğumuz, net bir stratejimiz var. Biz bu stratejimizle her türlü gelişmeye adapte olabiliriz. Sektörün en deneyimli şirketi olarak farklı ekonomik ortamlarda çalışma tecrübemiz var. Hem bankalarla işbirliklerimiz hem de kendi vadelendirme çözümlerimizle müşterilerimize ödeme kolaylığı sunabilecek yetkinliklerimiz var” şeklinde yanıt verdi. Gökçetekin bir alışveriş kredisi şirketi kurduklarını ve 100 bin TL’ye kadar kredi verdiklerini de söyledi.
DEPREM BÖLGESİNDE 3.300 KADIN GİRİŞİMCİ
Deprem bölgesine desteklerinin sürdüğünü ve iki yılda 10 milyar TL ticaret hacmine ulaşma yolunda emin adımlarla ilerlediklerini söyleyen Nilhan Onal, bir senede bölgenin ticaret hacmini 4 milyar TL’ye ulaştırmayı başardıklarını ve bölgeden 3 bin 300 kadın girişimciye platformda satış yapma imkânı sunduklarını aktardı.
YASANIN YARARI OLDU
Gökçetekin, yeni e-ticaret yasasının getirdiği rekabet koşulları sayesinde e-ticaret sektörünün daha sağlıklı büyüdüğünü belirtti. “Rekabet herkes için iyidir” diyen Gökçetekin, şu ifadeleri kullandı: “Türkiye yasanın pozitif etkilerini de görmeye başladı. Tüm sektörün ve özellikle küçük şirketlerin büyüme oranına etkisi kısmi olarak yürürlükte olduğu 2023’te pozitif oldu. Henüz uygulamanın başındayız. Herkese nefes alma ve büyüme imkânı tanıyan bir yasa olarak görüyoruz. Dünya’da da benzer yasalar ardı ardına geliyor.”