Güncelleme Tarihi:
LONDRA’da düzenlenen Global Telecoms Business (GTB) İnovasyon Ödülleri’nden bu yıl, Türk telekomünikasyon kuruluşları üç ödülle birden döndü. Vodafone Türkiye, Doğuş Çay’la birlikte geliştirdikleri kantarların birbirleriyle haberleşmesini sağlayan Telemetri Sistemi’yle ‘Hizmette İnovasyon’ ödülünü alırken, Turkcell, kredi kartlarında risk takibi, Komtel’de Bakü’de organize edilen Eurovision 2012 şarkı yarışmasında oluşturduğu oylama altyapısı nedeniyle ödüle hak kazandı.
3 yılda 8 milyon TL tasarruf
Doğuş Çay’a 3 yılda 8 milyon lira tasarruf sağlatan Telemetri Sistemi, şirketin 5 çay işleme tesisinin ihtiyacı olan çayların alımında kullanılan 550 noktadaki kantarlara Sim kartlı mobil vericiler yerleştirilmesini kapsıyor. Bu yolla oluşturulan şebeke hattı üzerinden M2M (makineden makineye) teknolojisi kullanılarak, bilgilerin anlık olarak merkeze ve diğer alım noktalarına ulaştırılması sağlanıyor. Doğuş Çay’da bu alınan anlık bilgiler doğrultusunda ayırdığı kontenjan kadar çay alımı gerçekleştirip, fazla ya da eksik alım yapmadan dönemi kapatma imkanına kavuşuyor. Bu da üretim kalitesinin düşmesine yol açan aşırı ürün stoklanmasının önüne geçip, fazla alım yüzünden çay yanmalarını ve fire vermeyi önlüyor. Ayrıca, verimliliği de artırıyor. 1 milyon liralık maliyetle gerçekleştirdiği Telemetri Sistemi Doğuş Çay’a 3 yılda 8 milyon liralık tasarruf sağlattı.
Alan da üreten de memnun
Oluşturduğu tesislerle dünyanın en büyük çay fabrikaları arasında yerini alan Doğuş Çay, yılık çay üretimi de 15 milyar bardağı buluyor. Türk çay pazarının yüzde 13’ünü elinde bulunduran Doğuş Çay’ın Genel Müdürü Alpaslan Karakan, “Türkiye’de başta Karadeniz Bölgesi olmak üzere toplam 100 bin çay üreticisi bulunuyor. Bunun da 50 bini kayıtlı. Biz, bu 50 bin üreticiden 40 biniyle direkt olarak çalışıyoruz” dedi. Telemetri sistemine geçtikten sonra ilk kez alımlar nedeniyle üreticilerle sorun yaşamadıklarına da dikkat çeken Karakan, “Daha önce üreticiden alınan çaylar cüzdan üsulu defterlere tek tek yazılırdı. Şimdi üreticiye kantardan çıkan belgeler veriliyor. Eksik işlendi, yanlış hesaplandı diye bir durum ortadan kalkıyor. Biz hangi üreticiden ne kadar çayı kaça aldığımızı anında görürken, üretici de aynısını elindeki belgede görebiliyor. Böyle olunca da proje herkesi memnun ediyor” diye konuştu.
Gelecek ‘machine to machine’de
VODAFONE Türkiye Kurumsal Satış ve Çözümler Direktörü Önder Güler, uygulamada 2G sisteminin baz alınarak geliştirildiğine dikkat çekti. Güler, “Bu yolla küçük veri transferlerinin de sağlanması amaçlandı. Vodafone İş Ortağım hizmeti çerçevesinde müşterilerimizin en ücra yerlerde bile lokasyon ve koordinatlarını alıp, sistemden yararlanmalarına imkan sağlıyoruz” dedi. Araç takip sistemi ve filo sorgulaması ile başlayarak bugün kullanım alanı oldukça yaygınlaşan M2M (machine to machine) sistemine yoğunlaştıklarını söyleyen Önder Güler, “M2M sistemiyle dünyada 27.7 milyon adet olan birbirine bağlı cihaz sayısı, geçen yıl 110 milyona çıktı ” dedi.
Marka imajı için 20 milyon sterlin harcadı
VODAFONE’un, Newbury’deki network operasyon merkezi önümüzdeki ay Londra’da gerçekleştirilecek olan olimpiyatlar için de sponsor olmadığı halde toplam 24 milyon sterlinlik yatırım yapmış. Yeni baz istasyonlarından oluşan bu yatırıma karşı, olimpiyatlar sırasında 4 milyon sterlin gelir elde etmeyi bekleyen merkez, aradaki 20 milyon sterlinlik farkı marka adını korumak amacıyla gerçekleştirmiş.
Konya’da fabrika kuracak, cipsin çerezlisini üretecek
VODAFONE ile yaş çay alımına yönelik geliştirdikleri sistemle Global Telecoms Business İnovasyon Ödülü’nü kazanan Doğuş Çay, salçadan sonra şimdi de cips üretimine başlıyor. Doğuş Çay Genel Müdürü Alpaslan Karakan, Aksaray’da 25 bin ton üretim kapasitesine sahip bir cips fabrikası kurmak için çalışmalara başladıklarını söyleyerek, “Tesis 25 milyon Euro’ya mal olacak. Yıl sonuna kadar çalışmalarımızı bitirmeyi planlıyoruz. Bayi ve bakkallara yönelik uygulamaya koyacağımız kampanyalarla ilk yılda yüzde 10’luk pazar payına ulaşmayı hedefliyoruz. Bunda da kuruyemişli gibi farklı damak tadlarına yönelik gerçekleştireceğimiz ürünler etkili olacak” diye konuştu. Alpaslan Karakan, yatırım sonrasında toplam grup bünyesinde 1800 olan çalışan sayısının 3 bine çıkacağını da aktardı.