Güncelleme Tarihi:
Otomobil satmakla işlerinin bitmediğini, satış sonrası hizmetlere büyük önem verdiklerini belirten ToyotaSa Genel Müdürü Hazım Kantarcı, otomobil satışlarında plaza dönemini kendilerinin başlattığını belirterek, ‘‘Halen 59 plazamız var. 1999'da da 18 plaza açacağız’’ dedi.
ToyotaSa Genel Müdürü ve Sabancı Holding Otomobil Grubu Başkanı Hazım Kantarcı, otomotiv sektörüne plazalarda satış yapma uygulamasını getirdiklerini ve bu sistemin oturduğunu söyledi.
Otomobil satmakla işlerinin bitmediğini, satış sonrası hizmetlere büyük önem verdiklerini belirten Kantarcı, ‘‘(sattık bitti) şeklinde bir anlayışımız yok’’ dedi.
Toyota plazalarda, yedek parça, servis ve bakım hizmetlerinin bir çatı altında verildiğini anlatan Kantarcı, ‘‘Türkiye'de Toyota Plaza'ların sayısı 59'a ulaştı. Toyota Plaza'lar dışında, araçlarımızın satışı yapılmıyor’’ diye konuştu.
PLAZALAR ARTACAK
Satış sonrası hizmetlerin ‘‘mükemmel’’ bir şekilde olmasına özen gösterdiklerini vurgulayan Hazım Kantarcı, şunları kaydetti:
‘‘Bakım, servis ve satış sonrası hizmeti aynı çatı altında veren Toyota plazaların dış görünüşleri her yerde aynıdır. Büyüklükleri ise bulunduğu yöreye ve ihtiyaca göre değişir. Son olarak Gaziemir'de açtığımız İzmir'in 3. Toyota Plaza'sından sonra, Ordu'da bir plaza açacağız. Bunun ardından, sırada Çanakkale Toyota Plaza var. 1999 yılında 18 Toyota Plaza açacağız. 2000 yılına girerken, Toyota Plaza'ların sayısı 80'i bulacak.’’
ToyotaSa Genel Müdürü Hazım Kantarcı, ToyotaSa'nın ürettiği Corolla modelinin yurtdışına satışı olmadığını belirtti.
Dış piyasalara yönelik üretim ve satış planlarını, Japon Toyota firması ile birlikte yapacaklarını kaydeden Kantarcı, ‘‘Biz Toyota ile beraberiz. Toyata'yı dışarıda bırakarak, Toyota üretim yatırımı yapamayız. Otomobil piyasasındaki talebe göre üretimimizi ayarlarız, ama önce Türkiye gelir. Bölgesel genişlemeyi, daha sonra düşünürüz’’ dedi.
Hazım Kantarcı, Doğu Avrupa ülkelerinde üretime başlama konusunu, 2000 yılından sonra düşüneceklerini sözlerine ekledi.
HEPSİ BİRARADA
Otomobil sektöründe Toyota'nın başı çektiği plaza benzeri satış kanalları giderek yaygınlaşıyor. Bu doğrultuda, teknik servis, satış ve hatta ikinci el otomobil satışları tek bir çatı altında toplanıyor. Bazı plazalarda tüm bunların yanısıra sergi, sinema salonu hatta bar gibi sosyal aktivitelere de yer veriliyor.
Otomobil firmalarının özellikle büyük şehirlerde, büyük satış merkezlerine yatırım yapmaya devam edecekleri belirtiliyor. Pek çok firma, bayilik başvurularında önceliği plaza benzeri yatırımları yapacak girişimcilere veriyor.