Kanguru diyarına Türk 'Kaplan'ı

Güncelleme Tarihi:

Kanguru diyarına Türk Kaplanı
Oluşturulma Tarihi: Şubat 01, 2016 21:23

Gaziantep’te 4 fabrikada küresel markalara halı üreten Kaplan kardeşler, geçen yıl Çin’den ABD’ye kadar çok sayıda ülkeye 85 milyon dolarlık ihracat yaptı. Firma, 25 milyon dolarlık yeni yatırımla hayata geçirdiği kendi markası Empera’yla ilk satışı da Avustralya’ya gerçekleştirdi.

Haberin Devamı

SON 10 yılda yaptığı yatırımlarla dünyanın en büyük ‘makine halısı’ üretim merkezi haline gelen Gaziantep’te bu sektördeki markalaşma süreci hızlandı. 1984’te ilk üretimini yapan, 2015’te 85 milyon dolarlık halı ihracatı gerçekleştiren Kaplan kardeşlerin geçen kasım ayında ilk kez piyasaya çıktardığı kendi markası Empera, iç pazardan da önce uzun mesafeleri aşarak ‘kanguru diyarı’ Avustralya pazarına girmeyi başardı. Empera Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Kaplan, dört tesiste küresel markalara ve perakende zincirlerine üretimin devam edeceğini ama kendi markalarını da ‘küresel’ pazarda iddialı hale getireceklerini söylüyor. Markalaşma yatırımının toplamda 25 milyon doları bulacağını anlatan Ömer Kaplan şöyle konuşuyor:

9 KARDEŞ İŞBAŞINDA

Kanguru diyarına Türk Kaplanı


Haberin Devamı

“1985 Gaziantep doğumluyum. Kaplan ailesinde ikinci kuşağım. Babamız (Hacı Mehdi) ve oğulları olarak 9 kardeş yola devam ediyoruz. Babamız artık onursal başkan, ağabeyim Selahaddin Bey yönetim kurulu başkanımız. Bu işten önce Kaplan ailesi Oğuzeli’nde çiftçilikle geçiniyormuş. 1984’te Gaziantep’te babamız bir halı tezgahıyla üretime başlamış. O dönemlerde de Gaziantep’te kilimcilik ve dokumacılık revaçtaydı. Sonra babamızın diğer kardeşleri de Kaplan ismiyle aynı işe başladılar. Onlarla ayrıyız ve ayrı markaları fabrikaları var. Sonuçta Kaplan Kardeşler olarak büyük bir aileyiz.

1999’DA İLK BÜYÜK YATIRIM

1995’e kadar İstanbul’da ‘balkan’ pazarları, sonra Rusya ile bavul ticareti dönemi yani Laleli odaklı üretim ve satış yapıldı. 1995’te doğrudan ihracat başladı. İlk başta Türk cumhuriyetlerine yönelik ihracat yaptık. 1999’da ise artık büyük bir yatırım için gücümüz oluşmuştu. Avrupa’dan makineleri ithal ederek kendi poliproplen tesisimiz dahil büyük yatırımlara başladık. İplik üretimi büyük yatırım oldu veşirketimize büyük güç kattı. Bir anda ihracatımız hem büyüdü hem genişledi. Suudi Arabistan, Kuveyt, BAE, Rusya, Avrupa hatta ABD’ye kadar ihracatımız yayıldı. Fabrika kapasitemiz yetmez oldu. 2008’e kadar böyle büyüme sürünce kapasite ve entegre ürünler için yatırımlarıyla fabrika sayımız 4’e çıktı. 2009’da floor (yer kaplama) yatırımını da yaptık. Yerli ve yabancı markalara fason üretimler arttı. Zincir mağazalara perakendeye büyük üretimler yapıyoruz. İsim veremeyiz ama dünyanın belli başlı markalarına üretim yapıyoruz. 2015’i 85 milyo dolarlık ihracatla kapadık. Ciromuz 300 milyon TL oldu. 1.600 kişilik istihdamımız var. 2012’den itibaren ‘kendi markamız da olmalı’ fikri yerleşti kafamıza. Ancak Empera olarak tasarladığımız kendi markamız için ilk pazara çıkışımız geçen yıl Kasım ayı oldu.

Haberin Devamı

KENDİ MARKAMIZ DA OLMALI

Mart’ta da medya lansmanımızı yapacağız. Diğer 4 fabrikamızdan ayrı olarak Empera için yeni tesis kuruyoruz.  2016’da sadece iç pazardan 150 milyon lira ciro hedefliyoruz. Ben Empera Yönetim Kurulu Başkanı olarak yürüyorum. Hedefimiz bu markamızı küresel bir marka haline getirmek. Zaten ilk satışlarımızı da Avustralya’ya yaptık. Sidney’den başladık orada mağazalaşmayı da düşünüyoruz. Bu yıl ABD’de de aynı şekilde Empera satışına başlayacak. Halı sektörü sadece mağazalaşarak devam edemez. Biz de sadece halı markası olmaktan çıkaracğız ve konsept mağazalar oluşturacağız. Biraz ‘Home’ konsepti şekline düşünüyoruz. Bunu yapmak zorundayız çünkü bütün emeğinizi sadece fasona yatırmak doğru değil. Empera ile daha katma değerli ürünlere geçiş yapacağız. Organik inovasyon peşindeyiz. Çocuk halıları için de yine ‘organik’ ağırlıklı ayrı bir çalışma yapıyoruz.”

Haberin Devamı

Gaziantep’le Çin bile rekabet edemedi

EMPERA Halı Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Kaplan, “Gaziantep dünyanın en büyük halı üretim merkezi oldu. Bunu son 10 yıldaki kümülenme yatırımlarıyla başardık. Makine yan sanayiine kadar entegre yapı sözkonusu. Belçika’yı geçtik, Çin bile bizimle rekabet edemedi. Biz avantajlıyız çünkü Gaziantep kaliteye, inovasyona yatırım yaptı ve çok çalışkan bir işçi kitlesi var. Sanayicisi de riski çok seviyor. 2015’de genel halı ihracatımızda yüzde 10 gerileme oldu ama bu ürün fiyatlarındaki düşüşten kaynaklandı. Çünkü emtia fiyatları düştü, kurlar yükseldi. Yoksa bizim ihracatımızda azalma yok” diyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!