Güncelleme Tarihi:
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ile Çevre ve Şehircilik Bakanlığı uzmanlarının yaptığı çalışmada mevcut güzergâhla ilgili olumsuz görüş bildirmesi üzerine projenin konumunun da değiştirilmesi kararı çıktı. Uzmanların raporuna göre Kanal İstanbul’un mevcut güzergahı arkeolojik, jeolojik, çevresel ve ulaştırmayla ilgili etkiler açısından uygun bulunmadı.
Bugüne kadar projenin güzergahıyla ilgili resmi bir açıklama yapılmadığına dikkat çeken yetkililer, “Ulaştırma Bakanlığı, önümüzdeki günlerde projeyle ilgili yeni altyapıyı hazırladıktan sonra Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ile birlikte yeni güzergâhı oluşturacak” bilgisini verdiler. TMMOB Çevre Sorunları Araştırma Merkezi Başkanı Baran Bozoğlu da projeyle Marmara ve Karadeniz’in çevresel hassasiyetinin olumsuz etkileneceğini açıkladı. “Kanal İstanbul başlı başına yapay felakettir” diyen Bozoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: 2011 yılından beri projenin geçeceği iddia edilen yerlerde arsa fiyatları çok arttı. Bu da kamulaştırma bedellerine yansıdı. Güzergâh değişiminin altında bize göre çevresel değil ekonomik kaygılar yatıyor.” 10 milyar dolara mal olabileceği hesaplanan Kanal İstanbul’un 25 metre derinliğinde ve 150 metre genişliğinde olması öngörülürken, kanal üzerinde en az 8, en çok 11 köprü inşa edilmesi bekleniyor.