Güncelleme Tarihi:
Kanada’da farklı markalar altında 1500 şubesi olan Sobeys marketler zincirine ürün tedariki konusunda anlaşmaya çok yakın olduklarını söyleyen Şekerleme ve Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu Başkanı Zekeriya Mete, Türk firmalarının bu ülkeye 150 milyon dolarlık ihracat yapabileceğini söyledi. TÜYAP organizasyonuyla SIAL Kanada Fuarı’na katılan 11 Türk firması yeni müşteriler ararken, Şekerleme Tanıtım Grubu da fuardaki standında sektörü tanıttı. Kanada’nın çok büyük pazar olduğunun altını çizen Başkan Mete, Kanada’nın ikinci büyük market zinciri olan Sobeys yetkilileri görüşmelerin çok olumlu geçtiğini ifade ederek, ilk etapta şekerleme, yumuşak şeker, sakız ve bisküvi ihracatı konusunda anlaştıklarını açıkladı. Mete, “ABD’ye yaptığımız ihracatı ve markaları duyunca bize bakışları 180 derece değişti” diye konuştu.
BÜROKRASİYE SERT ÇIKTI
Geçtiğimiz yıl 2.2 milyar dolar ihracat yapan şekerleme sektörünün potansiyelinin aslında çok daha büyük olduğunun altını çizen Mete, ancak bürokrasinin kendilerine yeterli desteği vermediğini ve bir çok noktada zorluk çıkardığını iddia etti. Mete, şunları söyledi: “2023’te 500 milyar dolar ihracat diyoruz. Hedef koymak güzel ama hedefe gitmek için somut adımlar atılması lazım. Bürokraside bize akıl veriyorlar. Biz akıl değil, çözüm istiyoruz. Maaşını alıp bürokrasiyi işgal eden, sanayiciye ve ihracatçıya karşı görevini yapmayan vatan haini değil mi?”
Japonya’ya sprey yağ
Nazar markasıyla bilinen Saadet Gıda’nın Genel Müdürü Sübet Çiçek, “Nazar’a İstanbul ismini ekleyince yurtdışı satışlarımız artmaya başladı” dedi.
Cam sişede yer alan ‘sprey’ zeytinyağını tanıtan Gata Gıda’nın Dış Ticaret Koordinatörü Bülent Soydan, ilk satışı Japonya’ya yaptıklarını kaydetti.