Güncelleme Tarihi:
İsviçre Migros Kooperatifler Birliği ve İstanbul Belediyesi'nin ortak girişimi ile 1954 yılında kurulan Migros, bugün Türkiye'nin en büyük market zinciri. Tüm Türkiye'de 244 mağazası ve 6 bin çalışanı olan zincir yurtdışına da yatırım yapıyor.
Dönemin Başbakanı Adnan Menderes, Ticaret Bakanı Prof.Dr. Fethi Çelikbaş'a pahalılığa ve üreteci ile tüketici arasında bağ kuracak bir yapıya ihtiyaç duyulduğunu söyler ve bu konuda bir araştırma yapmasını ister. Bu araştırma Türkiye'nin en yaygın market zincirinin oluşturulmasının ilk adımı olur. Yapılan araştırma sonucunda, 1954 yılında İsviçre Migros Kooperatifler Birliği ve İstanbul Belediyesi'nin ortak girişimi ile Migros Türk kurulur.
Migros Türk'ün kuruluş amacı; gıda ve tüketim maddelerini belediye kontrolü altında üreticiden sağlamak ve bu ürünleri sağlığa uygun koşullarda ekonomik fiyatlarla İstanbullulara ulaştırmaktı.
MAĞAZALAR
Migros ilk dönem 45 satış arabası ile işe başladı. 3 yıl boyunca Migros kamyonlar aracılığı ile İstanbul'u dolaşarak satış yaptı. 1957 yılında yerleşik bir mağaza açmaya karar verildi ve ilk Migros mağazası 16 Aralık 1957'de Beyoğlu Balık Pazarı'nda açıldı. Beyoğlu mağazasını Bakırköy, Koska, Aksaray, Teşvikiye ve Eminönü mağazaları izledi.
Yıl 1975 olduğunda Migros'un çoğunluk hisseleri Koç Grubu'na geçti. Migros 1988 yılına kadar sadece İstanbul'da faaliyet gösterdi. 1988 yılında İstanbul dışına çıktı ve İzmir'de 4 şube açtı.
M, MM, MMM
45 yıl önce kamyonlarla satış yapan Migros, Türk tüketicisinin değişen alışveriş alışkanlıklarını gördü ve değişen beğeniye göre mağazalar açmaya başladı. Mağzalarını M, MM, MMM olarak gruplandırdı. Mağazaların büyümesi ile birlikte ürün sayısı ve çeşitliliği de arttı. Bu mağazalarda gıda ve ihtiyaç maddelerinin yanı sıra kırtasiye, züccaciye, beyaz eşya, kitap ve konfeksiyon ürünleri de raflardaki yerini aldı.
1954 yılında 45 kamyonla işe başlayan Migros'un bugün Türkiye'nin 6 coğrafi bölgesine yayılan 244 şubesi ve 6 bin personeli var.
YURTDIŞI
Yurtdışında da yatırım yapan Migros ilk yurtdışı mağazasını Bakü'de, ikinci mağazasını ise Rusya'da açtı. Migros'un yurtdışı yatırımları Ukrayna, Bulgaristan, Romanya ve Gürcistan'da devam ediyor.
Migros'un alışveriş hayatımıza son katkılarından biri olan Sanal Market kısa sürede 40 bin müşteri kapasitesine ulaştı. Sanal Market'ten sadece İstanbul, İzmir ve Ankaralı internet kullanıcıları yararlanabiliyor.
Migros'un püf noktaları
Migros Türk kamyonları, Marmara Bölgesi mağazalarına hizmet vermek üzere 65 bin sefer yapıyor. Bu Ekvator'u 94 kere dönecek kadar mesafeye denk geliyor.
Migros Türk, yılda 50 bin ton meyve sebze, 12 bin ton et, 7 bin 500 ton piliç, 15 milyon lt süt satıyor.
Her 100 kişiden 2'si Migros'ta satılan çoraplar giyiyor.
Migros Migros ve Şok kasalarından 09.00-22.00 saatleri arasında saniyede ortalama 4.3 kişi geçiyor.
Migros Türk, 1996-97 döneminde her hafta bir mağaza olmak üzere 103 mağaza açtı.
Marmara, Ege, Akdeniz, İç Anadolu, Güneydoğu Anadolu ve Doğu Anadolu'da yılda 140 milyon kişiye hizmet veriyor.
Migros Türk'te toplam 6 bin personel çalışıyor.
Sanal Market'e kayıtlı 40 bin müşteri var.