Güncelleme Tarihi:
2016-2017 yılı eğitim-öğretim döneminde sona yaklaşılırken, veli ve öğrencileri karne heyecanı sardı. 9 Haziran 2017 Cuma günü dağıtılacak karneler öncesi öğrencilerin akıllarında tek bir soru var: Acaba karne hediyesi ne alacağım? Markalar da her yıl olduğu gibi bu yıl da karne dönemine özel kampanyalar düzenledi. Basılı ve online fiyat verilerini araştırıp takip eden, en güncel pazar araştırma analizlerini sunan BrandZone, karne döneminde düzenlenen teknolojik kampanyalarındaki son verileri açıkladı. BrandZone verilerine göre; 2 Haziran 2017 tarihine kadar gerçekleşen kampanyalarda yüzde 53 oranla akıllı telefon kampanyaları ilk sırayı aldı. Akıllı telefonları, yüzde 26’lık oranla dizüstü bilgisayarlar, yüzde 12’lik oranla tablet, yüzde 4’lük oranla kulaklık kampanyaları izledi.
KÖZ: “AKILLI TELEFON KAMPANYALARINDA BÜYÜK ARTIŞ YAŞANIYOR”
2016 karne dönemine göre 2017 kampanyalarını değerlendiren BrandZone Kurucu Ortağı Cem Köz, “Akıllı telefon kampanyalarında geçen yıla oranla büyük bir yükseliş yaşanıyor. Akıllı telefon kampanyalarının oranı 2016’da yüzde 38 iken; 2017 yılında oranın yüzde 53’e yükseldiğini görüyoruz. Yeni nesil akıllı telefonlar, daha gelişmiş kameraları, daha büyük ekran boyutları ve birçok farklı kullanım özellikleriyle gençlerin en çok ilgisini çeken hediyelerin başında geliyor” dedi.
SAMSUNG EN FAZLA KAMPANYA DÜZENLEYEN MARKA OLDU!
BrandZone karne dönemi kampanya verilerine bakıldığında, akıllı telefon kampanyalarına yüzde 37’lik kampanya oranıyla Samsung’un damga vurduğu görüldü. Samsung’u yüzde 30’luk oranla Apple, yüzde 13’lük oranla Vestel ve yüzde 5’lik oranla ZTE izledi.
DİZÜSTÜ BİLGİSAYAR KAMPANYALARINDA LENOVO ZİRVEDE
BrandZone verilerine göre; dizüstü bilgisayar kampanyalarında yüzde 34’lük oranla Lenovo en fazla kampanya düzenleyen marka oldu. Yüzde 32’lik oranla HP ikinci sırada, yüzde 11’lik oranla Asus üçüncü sırada, yüzde 9’luk oranla Acer dördüncü sırada yer aldı.
TABLET KAMPANYALARINA APPLE DAMGASI
BrandZone verilerine göre; tablet kampanyalarında yüzde 33’lük kampanya oranıyla Apple ilk sırada yer aldı. Yüzde 28’lik oranla Samsung ise ikinci sırada yer buldu.
ULUSAL İNSERT VE ONLİNE KAMPANYALARDA MEDİA MARKT İLK SIRADA
Ulusal insert ve reklam karne hediyesi kampanyalarının satış kanalı dağılımında yüzde 36’lık oranla Media Markt ilk sıraya yerleşti. İkinci sırayı yüzde 24’lük oranla Teknosa, üçüncü sırayı ise yüzde 17’lik oranla A101 aldı. Online kampanyalarda da ilk sıra değişmedi. Yüzde 27’lik oranla Media Markt zirveye oturdu. Media Markt’ı yüzde 24’lük oranla Hepsiburada, yüzde 10’luk oranla Vatan Bilgisayar takip etti.
BRANDZONE 2017 YILI KARNE HEDİYESİ İÇİN TEKNOLOJİK ÜRÜN KAMPANYA VERİLERİ: