Güncelleme Tarihi:
Merhum ağabeyi Hasan Kalyoncu adına Gaziantep’de kurdukları üniversite mezunlarına her alanda iş önceliği tanıdıklarını ve bu konuda talimat verdiğini söyleyen Kalyoncu, “İGA’da da, tüm inşaat süresince hocalarımız ve öğrencilerimiz çalıştı. Bina İşletim sistemleri (BİM) teknolojisinde hocalarımız aktif rol aldılar. Gaziantep’teki son sınıf öğrencilerimizi İstanbul’a getirdik. Enerjide, inşaatta birebir hem çalışıp hem ders yaptılar” dedi.
YURTDIŞINDAN TEKLİF
Hürriyet’e konuşan Cemal Kalyoncu, yeni havalimanının tüm personel eğitimini Hasan Kalyoncu üniversitesinin verdiğini belirterek, şöyle devam etti: “Güvenlik, şoför, yer hizmetleri gibi tüm alanlarda yeni işe alınacak kişilerin hepsini İstanbul’da sürekli eğitim merkezimizde veriyoruz. Orada eğitimlerden geçemeyeni işe almıyoruz. Yeni havalimanı için bugüne kadar 3 bin 500 kişiye eğitim verdik. Bu devam edecek. Hedefimiz havalimanında çalışacak 20 bin kişiye eğitim vermek.
Havalimanı inşaatından sonra bize yurtdışından teklifler gelmeye başladı. Üç ayrı ülkede ihale açılacak. Bizi arayıp ihaleye katılmamızı istediler. Oraya teklif hazırlıyoruz. Bazılarına konsorsiyum, bazılarına da tek gireceğiz. Konsorsiyum işin büyüklüğü ve finansmanına bağlıdır. Bu ihaleler ocak-haziran arasında yapılacak.
Çin’deki havalimanını ben gördüm. Bizim havalimanının ilk fazının 4’te üçü büyüklüğünde. Bizim birinci fazdan küçük bir havalimanı. ‘Çin’de 12 milyar dolara, Türkiye’de 26 milyar Euro’ya yapılıyor’ diye eleştiriler oluyor. Orada devlet 12 milyar dolar cebinden vererek havalimanı yaptırmış. Bizim havalimanında devletin cebinden tek kuruş çıkmadı. Bizim birinci faz onlarınkinden daha büyük ve maliyeti 7 milyar Euro, dolar bazında 8 milyar dolar. Çin’de daha küçüğünü 12 milyar dolara yapıyorlar. İhaleye çıkarken devlet belirli bir yolcu garantisi verdi bize. Bu sayı karşılığında borç üstleniyor devlet. Hazine garantisi denilen iş aslında şu: ‘Müteahhit verdiği sözü tutmazsa ben havalimanına el koyarım, müteahhitin koyduğu öz kaynak da yanar. Ben alır işletirim’ diyor devlet.”
CİDDİ PRES YAPTI
Yeni Havalimanı’nın belirlenen sürede açıldığına dikkat çeken Kalyoncu, “Toplam 3 milyon metrekare bina yaptık. Bunu 42 ayda bitirdik. Berlin Havalimanı 11 yıldır daha bitmedi. Biz 4 yılda finansman inşaatı açılışını yaptık. Bunda Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katkısı büyük. Bize ciddi pres yaptı. Projenin bitişi onun sayesinde oldu. Yapım aşamasında 7-8 kere geldi kontrol etti” dedi.
SABAHA KADAR BEKLEDİM
30 bine yakın işçinin çalıştığı havalimanındaki sorunları da değerlendiren Kalyoncu, “Küçük aksaklıklar olabiliyor. İşçiler tepki vermiş ama sonra bazı kişiler ve gruplar durumu istismar etti. Devletimiz yardımcı oldu. O gün bizzat sabaha kadar orada bekledim. Çok kişinin çalıştığı yerde biz tedbir alsak da aksaklık olabiliyor. Ama telafi ediliyor. Biz iyi yaptığımız şeyleri anlatamadık. Orada ben ve ortaklarım işçilerle futbol müsabakaları yaptık. Her yıl bunu yapıyoruz. Onlarla zaman zaman bir araya geldik. Beraber spor etkinlikleri yapıyoruz, yemek yiyoruz. Ama bunları anlatmadık. 3 yıldır sorun çıkmadı da son anda neden çıktı? Bu işi istismar etmek için yapanlar oldu” dedi.