Güncelleme Tarihi:
EKONOMİ Bakanlığı ve Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) işbirliğinde, tasarım gücüyle katma değerli ihracatı artırmak ve İstanbul’u küresel tasarım merkezi yapmak amacıyla ilki düzenlenen Türkiye Tasarım Haftası/Design Week Turkey büyük ilgi gördü. Arçelik, Ford Otosan, Seranit Grup ve Şişecam stratejik ortaklığında Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı’nda 19-23 Ekim tarihlerinde düzenlenen etkinlikte, endüstriyel tasarım, moda ve görsel iletişim tasarımında uluslararası isimler buluşurken, konferanslar, sergiler, Ar-Ge ve inovasyon odaklı tasarımlarla geleceğe ışık tutuldu. TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, “Türkiye’nin geleceği için önemli bir kilometre taşı niteliği taşıyan etkinliğimiz, geleceğin trendlerine yön vermemize katkı sağlayacak. Bu kapsamda Türkiye Tasarım Haftası’nı her yıl gerçekleştireceğiz ” dedi.
2017’DE SATIŞA ÇIKACAK
“Tasarım ve Teknoloji” konulu konferans veren ‘ezratuba’ markasının kurucusu Ezra Çetin, TÜBİTAK MARTEK desteğiyle Türkiye’de tasarladıkları akıllı tişörtlerle ilgili bilgi verdi. Kalp krizi gibi hayati risk oluşturan hastalıkların bir hafta öncesinden anlaşılmasını sağlayan akıllı tişörtlerin, 2017 yılında satışına başlanacağını açıklayan Ezra Çetin, “Çeşitli renk alternatifleri ile altı tişört kadınlar, iki tişört erkekler için tasarladık. Günlük hayatta ve spor yaparken giyilen tişörtlerin içindeki incecik yaprak gibi kumaşlar aracılığıyla vücudun her bölgesinin kontrolü sağlanıyor. Herhangi bir bölgede ters giden bir durum var ise sistem aracılığıyla haberini alabiliyoruz. Su altında da kullanılabilen tişörtlerimiz makul bir fiyat ile satılacak. Yakın gelecekte çocuklar için de tasarlayacağız” dedi.
HERKESİ MUTLU ETMEK ŞART DEĞİL
Türkiye Tasarım Haftası’na katılan uluslararası tasarımcılardan biri de tavşan modeli ayakkabıları ile ünlenen, 25 ülkede aralarında Lady Gaga, Taylor Swift gibi şarkıcıların da olduğu pek çok kişiyi giydiren Finlandiyalı tasarımcı Minna Parikka oldu. Parikka, “Tasarımcıların herkesi mutlu etmesine gerek yok. Başarılı olmak için öncelikle sizinle aynı vizyonu paylaşan bir ekibiniz olmalı. Ürünü çekici hale getirin. Hedefi yüksek koyun. Ben tasarımlarımla dünyaya açılmak istedim ve bunu da başardım” dedi. Parikka, ayakkabı tasarımı eğitimi almak için 19 yaşında İngiltere’ye taşındığını belirterek, “25 yaşında enerji doluydum. İspanya’ya uçup kontaklarımı kullandım, üreticiler buldum. İlk üç yıl her şeyi tek başıma yaptım. Ayakkabılarımla dünyanın en büyük, en iyi markası olmak istiyorum” dedi.
İHRACATÇILAR OLMASA BAŞARAMAZDIK
MASAYA dönüşen etek şovuyla dünyaca ün kazanan, ABD First Lady’si Michelle Obama ve şarkıcı Lady Gaga gibi isimleri giydiren Türk moda tasarımcısı Hüseyin Çağlayan, “İhracatçılar olmasaydı, masa etkisi de olmazdı. Tekstil, hazır giyim ihracatçıları ve çatı örgütü olarak TİM, destek verdiler. Son dönemde yaptığım tüm defileleri İTKİB destekledi” dedi. Atıl Kutoğlu da, “Şu anda arkasında çok büyük holdinglerin olduğu dev markalarla yarış halindeyiz. Büyük kuruluşlar yabancı markaları getirmek yerine Türk markalara destek olsalar işimiz kolaylaşacak” diye konuştu.
TASARIMCILARA ÖDÜL
Design Turkey Tasarım Ödülleri de sahiplerini buldu. Toplam 350 endüstriyel tasarımdan 7’si Üstün Tasarım, 36’sı İyi Tasarım, 7’si ise Konsept Tasarım Ödülü almaya hak kazandı. Üstün Tasarım Ödülü’ne layık görülen 7 ürün; Ahmet Toplu’nun Karaca için tasarladığı Everest adlı çatal kaşık bıçak takımı, Nihat Duran’ın Arçelik için tasarladığı Selamlique Kapsüllü Türk Kahve Makinası, Onur Onrat’ın Arçelik için tasarladığı SBS Cosmos Flush Handle, Koray Malhan’ın Koleksiyon Mobilya için tasarladığı Oblivion adlı yaşam ve çalışma ünitesi, Giuseppe Manente ve Abramo Mion’un Koleksiyon Mobilya için tasarladığı Calder adlı modüler oturma grubu, Kunter Şekercioğlu’nun Scrikks için tasarladığı Heritage adlı dolmakalem ve roller ball kalem serisi ve Eda Yılmaz’ın Şişecam için tasarladığı Kestane Doğal Kaynak Suyu Şişesi oldu.