Güncelleme Tarihi:
P&G bünyesinde çok iyi işlere imza attıklarını ekleyen Karpat, “İnsanlarımız çok yetenekli. Osmanlı’dan bu yana gelen ticari geleneği olan bir ülkeyiz. Zor ülkelere gitme konusunda, iş kararları verme konusunda da çok iyiler. Türkiye’de kaliteli insan kaynağı bulmak mümkün. Mesela Ortadoğu ülkelerinde çok zordur. Özellikle P&G gibi şirketlerde Türkiye’den alacakları yöneticiler önemli. P&G’ye en kaliteli insan kaynağını Türkiye sağlıyor. Eğitimli, iyi niyetli, gezip görmeyi seven, risk almaktan korkmayan yapılarıyla çok doğru refleksler gösteriyorlar” diye konuştu.
Türkiye ilk 15’te
P&G dünyası içerisinde Türkiye’nin lider ülkeler arasına girdiğini belirten Karpat, şöyle devam etti: “P&G’nin içinde Türkiye zaten büyük ülkeler arasında. İlk 15 ülke arasında yer alıyor. Bizim en büyük avantajımız nüfusumuz. Türkiye 100 ülkeden oluşan bölgede, Rusya’dan sonraki ikinci ülke. P&G Türkiye 25 yıldır faaliyet gösteriyor, daha bebek sayılır. Buna rağmen portföyünde 22 kategori var. Türkiye, P&G için öncelikli pazar. 10 tane gelişmekte olan pazar var belirledikleri. Türkiye bunların içinde Brezilya ile birlikte bir ve ikinci sıradalar. Yatırımda da önceliği alıyoruz. Dünya krizi yaşarken, P&G, ‘Türkiye’ye şu ürünü de getirelim’ diye öneri getiriyordu. Türkiye’yi çok başarılı buluyorlar. Bizim genç nüfusumuzun etkilemediği kimse yok.”
Türkiye ile birlikte 12 ülkenin daha yönetimini üstlenen Saffet Karpat, “Türkiye onların çok ilerisinde. Onların şu anki hali bizim 10 yıl gerimizde” dedi.
6’ncı bölge bize gelmez
YENİ teşvik paketi ile ilgili değerlendirmelerde bulunan Saffet Karpat, şunları söyledi: “Bizim bu paketten faydalanıp, kurulu düzenimizi 6’ncı bölgeye taşıma gibi bir durumumuz söz konusu değil. 500 milyon dolarlık yatırımımızı o bölgeye taşımamız çok mantıksız. Ancak paket genel anlamda harika fırsatlar yaratıyor. 6’ncı bölge Türkiye’de yer bakan yabancı şirketler için iyi bir seçenek. Bir çok yabancı şirketin o bölgede yer bakmaya başladığını duyuyoruz. Ama ileri de P&G de yeni tesis kararı alırsa o bölge ilk bakaca-ğımız yerlerden bir tanesi olacak.”
Kapsül’ü kapı kapı tanıtıyor
SAFFET Karpat, Türkiye’de geçtiğimiz ay içinde satışa çıkan kapsül çamaşır deterjanını iyi tanıtmak gerektiğini belirterek, “Bu ürün inşallah çok tutacak. Eğitimi de çok önemli. Kullanımında ilk zamanlarda çok sayıda hata yapılabilir. Kapı kapı dolaşıp bu ürünü tanıtacağız. Alışkanlıkları değiştirecek bir ürün olacağını tahmin ediyoruz. Türkiye’deki kadınların elde çamaşır yıkama devri tamamen sona erdi. Kapsülü ilk zamanlar bekar erkekler çok kullanacaktır. Onlar için zulüm olan çamaşır yıkama olayını biraz kolay hale getirebiliriz” dedi.