Nurten ERK TOSUNER
Oluşturulma Tarihi: Nisan 12, 2009 00:00
Burger King, Sbarro ve Popeyes’i elinde bulunduran TAB Gıda’nın bağlı bulunduğu Ata Grubu, restoranlarına istediği ’kalitede’ ekmek bulamayınca, 10 milyon dolara kendi ekmek fabrikasını kurdu. TAB Gıda Yönetim Kurulu Başkanvekili Erhan Kurdoğlu, "Bu fabrika yerine 30 restoran açabilirdim" dedi.
GIDA, finans, inşaat ve tekstil sektöründe faaliyet gösteren Ata Grubu, restoran zincirlerinin ihtiyacını karşılamak amacıyla 10 milyon
Euro yatırımla Gebze’de bir ekmek fabrikası kurdu. 8 ayda kurulan fabrika tam kapasite üretime geçtiğinde günde 14 milyon adet hamburger ekmeği üretebilecek. Ekmek Unlu Gıda Sanayi adıyla kurulan fabrika şimdilik Ata Grubu bünyesindeki TAB Gıda’ya bağlı üç restoran zincirine, hamburgerci Burger King, pizzacı Sbarro ve tavukçu Popeyes için üretim yapıyor.
Zoraki fabrikatör oldukTAB Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Vekili Erhan Kurdoğlu, "Ben fabrikatör olmak istemedim, benim işim hamburger satmak. Bu fabrikayı yapmasaydım 30 tane fazla restoran açardım. Ama tedarikçimize hamburger ekmeğini istediğimiz gibi ürettiremedik. Bunun için kendi ekmek fabrikamızı kurduk" dedi.
"Tedarik zincirimizi güçlendirmek amacıyla bu fabrikayı kurmak zorunda kaldık" diyen Kurdoğlu, şöyle konuştu: "Ekmek maliyetimizde yüzde 13-14’lük fark oluştu, ama aynı zamanda ekmeğimizin kalitesi çok arttı. Yıllarca üreticimizi istediğimiz üretimi yapması için zorladık, ama bir türlü başaramadık. Halen toplam 350’ye yakın restoranımız var. 2015 yılı hedefimiz binli rakamlara ulaşmak. Sistem büyüdüğü zaman tedarik zorlukları başgösteriyor. Fabrikamız teknoloji ve kapasite bakımından dünyanın en üst seviyedeki ilk 10 fabrikası arasında."
Kurdoğlu, halen 350 civarındaki restoranlarında yılda 100 milyon adet hamburger ekmeği tüketildiğini belirterek, şöyle konuştu: "Fabrikanın aylık üretim kapasitesi halen 7 milyon adet. 2.5 yıl içinde bu fabrika tam kapasiteye erişmiş olacak. O zaman da yılda 14 milyon adet ekmek üretebileceğiz. İleride bin restorana çıkınca da fabrika alanımız gerektikçe kapasite artırmaya da uygun."
Satışı yüzde 2.5 artırdıErhan Kurdoğlu, kendi ürettikleri hamburger ekmeğinin Burger King, Sbarro ve Popeyes restoranlarında çok beğenildiğini belirterek, "Restoranlarımızda günde 450 bin kişiye hizmet veriyoruz. Restoranlarımızda kendi ekmeklerimizi kullandığımızdan bu yana satışımız yüzde 2.5 arttı. Müşterilerimizin yüzde 40’ı da ekmeğin değiştiğini farketti" dedi.
Öncelikle kendi restoranlarının ihtiyaçlarını karşılamayı planladıklarını belirten Kurdoğlu, şunları söyledi: "Büyük bir tedarik lojistik merkezi kurduk. 700 restorana hizmet verecek kadar üretim yapacak kapasiteye sahibiz. Bu yıl sonunda 410 restorana ulaşmayı planlıyoruz. Krizle birlikte biraz yavaşladı ama durmadık. 2008’de restoranlar dahil yatırımımız 100 milyon TL’yi geçti. Bu yılki hedefimiz 50 milyon TL."
Restoranların yüzde 70’ini kendimiz açıyoruzTAB Gıda’nın bünyesindeki restoranların daha çok alışveriş merkezlerinde açıldığını belirten Erhan Kurdoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: "Restoranlarımızın yüzde 65’i alışveriş merkezlerinde, yüzde 35’i cadde üzerinde. Yeni açılan restoranlarımızın da yüzde 70’ini kendimiz açıyoruz, yüzde 30’u franchise olarak açılıyor. Ata Grubu olarak 2008’i 1 milyar TL ciroyla kapattık. 2009 yılı sonunda 1.3 milyar TL ciro hedefliyoruz."
Sera kurmayı planlıyoruzTÜRKİYE’nin gıda sanayiinde daha çok yatırıma ihtiyacı olduğunu söyleyen TAB Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Vekili Erhan Kurdoğlu, birkaç yıl sonra Antalya veya Aydın civarında sera kurmak istediklerini belirtti. Kurdoğlu, "Seralar 1.5-2 milyon Euro’luk yatırımlar. Ama zamanla parti parti yatırım büyütülebilir" diye konuştu.