Kalite patronu strateji satıyor

Güncelleme Tarihi:

Kalite patronu strateji satıyor
Oluşturulma Tarihi: Şubat 04, 1999 00:00

Haberin Devamı

Kalite Derneği (Kal-Der) Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Argüden, ortağı olduğu Arge Danışmanlık şirketiyle Türk şirketlerini geleceğe hazırlıyor. Argüden'in Murat Yalnızoğlu ile birlikte kurduğu Arge, dünyanın dev şirketleri tarafından uygulanan yepyeni bir sistemi ilk defa Türkiye'de hayata geçiriyor.

Toplam Kalite Yönetimi konusundaki çalışmaları başlatan Kalite Derneği (Kal-Der) Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Argüden, ortağı olduğu ARGE Danışmanlık şirketiyle Türk şirketlerini geleceğe hazırlıyor. Yılmaz Argüden'in ortağı Murat Yalnızoğlu ile birlikte kurduğu Arge Danışmanlık, dünyanın dev şirketleri tarafından uygulanan yepyeni bir sistemi ilk defa Türkiye'de hayata geçiriyor. Bu yeni sistemle, firmaların stratejilerini belirleyip, bu stratejileri uygulamaları sağlanıyor.

Arge; Bank of Amerika, Barclays Bank, Mitsubishi, Unilever, Volvo, IBM, Citibank, Intel, JP Morgan, Coca Cola, Motorola, Standart&Poors, Philip Morris, Nike, Nortel, PepsiCo, Financial Times, LaFarge, Westinghouse, NCR'ın da aralarında bulunduğu dünyada yaklaşık 1000 şirkette uygulanan Balanced Scorecard yöntemini Türk şirketlerine taşımaya hazırlanıyor.

Türkiye'de pekçok şirketin henüz stratejisi bile olmadığını belirten Argüden, ‘‘Bu rekabet ortamında stratejisi olmayan bir şirket yaşamayaz. Türkiye'de şirketler günlük yaşıyor. Biz strateji belirlemelerine ve bu stratejiyi uygulamalarına yardımcı olacağız'' diye konuştu.

FİNANSAL GÖSTERGE

Arge Danşımanlık Şirketi'nin sahipleri Dr. Yılmaz Argüden ve Dr. Murat Yalnızoğlu, stratejik yönetimin sadece finansal göstergelere dayanılarak yapılamayacağını belirterek, Balanced Scorecard'ın finansal göstergelerin yanı sıra üç ayrı boyutu daha devreye soktuğunu söyledi. Balanced Scorecard'ın stratejileri hayata geçirmek için iyi düşünülmüş bir yöntem olduğunu savunan Argüden, 'şu kadar satacağız, şu kadar yatırım yapacağız' demenin artık yeterli olmadığını savundu. Bunların sonuçlar olduğuna işaret eden Argüden, sonuçlarla şirketin yönetilemeyeceğini vurguladı.

Strateji belirlemek kadar bu stratejinin uygulanmasının da önemine değinen Argüden şunları söyledi:

‘‘Bunu ortaya koymanın yanında tüm işletmenin bir bütün olarak bu stratejiyi hayata geçirmesi önemli. sizin stratejiniz ne kadar iyi olursa olsun şirketinizin ortakları buna göre hareket etmiyorsa bu stratejinin bir faydası olmaz. Şirketin nereye gitmek istediği ile ilgili olarak çalışan kendisinin neler yapması gerektiğinden haberdar olacak.''

ÜÇ AYDA UYGULANIYOR

Balanced Scorecard'ın uygulanma süresi birkaç aydan başlıyor ve şirketin büyüklüğüne göre 1 yıla kadar uzayabiliyor. Argüden, ‘‘Örneğin Toplam Kalite Yönetimi birçok alanı kapsıyor. Balanced Scorecard başarısının temel nedeni birçok farklı iyileşme gelişme metodolojisi ile birlikte yaşayabilmesi. Bu metod iyileştirme geliştirme yolunda hangi yöntemi uyguluyorsanız uygulayın onun strateji boyutunu çok iyi açarak o sistematiğin daha iyi uygulanabilmesini sağlıyor'' diye konuştu.

Bu yıl en az 4-5 şirkette Balanced Scorecard uygulamasını başlatmayı hedeflediklerini belirten Argüden, bunun şirkete maliyetinin getirisinin yanında çok küçük kalacağını savundu. Argüden ‘‘Bu yaşamak ya da yaşamamaktır. Stratejisi olmayan ya da stratejisini etkin uygulamayan bir şirket bu rekabet ortamında yaşayamaz'' dedi.

Balanced Scorecard nedir?

FİNANSAL boyut, Balanced Scorecard tarafından müşteri boyutu, iç verimlilik boyutu ve öğrenme ve gelişme boyutlarıyla bütünleştiriliyor. Arge tarafından Türk şirketlerine taşınacak olan bu yöntem sadece finansal göstergelere dayanarak hareket etmenin geleceğin öngörülmesine engel olduğu görüşünü savunuyor ve kısa vadeli hedeflere odaklanma yerine uzun dönemde başarıyı garantilemenin önemine işaret ediyor.



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!