Kalite iyi, ambalaj kötü

Güncelleme Tarihi:

Kalite iyi, ambalaj kötü
Oluşturulma Tarihi: Ekim 26, 2002 15:33

11. Ulusal Kalite Kongresi geçtiğimiz hafta, hayatın her alanında ve iş dünyasında önemi her geçen gün artan kalite kavramını gündeme getirdi. 'Yönetim Kalitesi ve Dünya Markası Olarak Türkiye' ana temalı kongrede konuşan Efes Yiyecek ve İçecek Grubu Başkanı Muhtar Kent, Türkiye'nin ürününün kalitesi, içi çok iyi ama ambalajında sorun var‘‘ dedi.

Türkiye Kalite Derneği'nin (Kalder) bu yıl 11'incisini düzenlediği 'Ulusal Kalite Kongresi'nde, 'Yönetim Kalitesi ve Dünya Markası Olarak Türkiye' konusu ele alındı. Kongre, 23-24 Ekim tarihlerinde Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı'nda gerçekleştirildi.

Kongrede, marka yönetimi, iletişimde kalite, kalite çalışmalarının kamu hizmetlerine katkısı, kriz ortamında stratejik yönetim ve liderlik gibi konular masaya yatırıldı. Ana ve paralel oturumlarda yurtiçi ve yurtdışından katılan uzmanlar görüşlerini katılımcılarla paylaştı. Kongrede sekiz ana tema ve 16 teknik oturum yapıldı.

İMAJ VE ÜRÜN

Amerika'da John Hopkins Üniversitesi'nde Uluslararası Siyasi Ekonomi Profesörü olan Francis Fukuyama 11. Ulusal Kalite Kongresi'nin en çok ilgi gören konuşmacısı oldu. Kongrenin açılışında konuşan geleceğe dönük öngörüleriyle tanınan Fukuyama, kongrenin ana teması olan 'Türkiye İmajı ve Dünya Markası Olmak' paneline de katıldı.

Fukuyama, panelde imajın ülkeyle değil ürünle ilgili olduğunu ve ürünlerin bir ülkenin imajını belirlediğini ifade etti. Bu konuda Japonya'yı örnek gösteren Fukuyama, şunları söyledi:

‘‘1930'larda Japon malları kalitesizdi. Ondan sonra Japonya imajını yeniledi. Kaliteli ürün üretmesinden kaynaklanan değişim oldu. İyi ve kaliteli ürünleri olmasaydı imajı da değişmezdi.‘‘

Panelin başkanlığını Doğan Medya Grubu Yazılı ve Görsel Yayın Koordinatörü Nuri Çolakoğlu yaptı. Türkiye Bilimler Akademisi Şeref Üyesi Güven Bozkurt, markanın ülke imajını ülke imajının da markaları etkileyebileceğini belirterek, ülke imajının bir marka gibi düşünülüp pazarlanabileceğini dile getirdi.

Efes Yiyecek ve İçecek Grubu Başkanı Muhtar Kent, Türkiye'nin küresel ve bölgesel şirketlerle markalar yaratmasının önemli olduğunu vurguladı:

‘‘Başarılı global markası olan ülkeler imajlarını iyileştiriyor. Türkiye'nin ürününün kalitesi, içi çok iyi ama ambalajında sorun var. Büyük çok uluslu şirketlerinin olmaması Türkiye'nin şanssızlığıdır.‘‘

Reklamcılar Derneği Başkanı Nesteren Davutoğlu da, bir ülkenin sahip olduğu markalar kadar zengin olduğunu söyledi.

KAMU SEKTÖRÜNDE KALİTE

'Kalite Çalışmalarının Kamu Hizmetlerine Katkısı' konulu oturumun başkanlığını yapan Türkiye İş Kurumu Genel Müdürü Necdet Kenar, küreselleşme ve hızlı rekabet ortamına sadece özel sektörün değil kamu sektörünün de katılmasının zorunlu olduğunun altını çizdi. Kamu kuruluşlarının bu ortamda yaşayabilmek için kalitelerini artırmaları gerektiğini söyledi.

Kocaeli Sanayi Odası Genel Sekreteri Ahmet Hamdi Doğan, 2001'de aldıkları kalite ödülüyle, kalite ödülünü alan ilk kamu kuruluşu olduklarını latırlatarak, bunu nasıl başardıklarını şöyle anlattı:

‘‘Müşteri odaklı hale geldik. Üye anlayışından müşteri anlayışına geçtik. Müşteri anketleri yaptırdık. Çalışanlarımızı motive ederek daha verimli hale gelmelerini sağladık. 2000 yılında ulusal kalite hareketine katıldık.‘‘

Dr. Zekai Tahir Burak Hastanesi Kalite Güvence Sistemleri Yönetim Temsilcisi Op. Dr. Hale Aktün, 2001'de kalite alanında başarı teşvik ödülü aldıklarını kaydetti. Aktün, 1997'den itibaren hastanede iyileştirme çalışmaları başlattıklarını belirterek, ISO 9001 ve EFQM uygulamalarını örnek aldıklarını söyledi: ‘‘1997'de misyon, vizyon ve kalite politikamızı oluşturduk. Hasta karşılama sistemi, randevu sistemi oluşturduk. Gerekli teçhizatta iyileştirmeye gittik. Hastanede çalışanlara eğitimler verdik. Bu kalite çalışmaları sonrasında hastanemizdeki bebek ölüm oranları diğer yıllarla karşılaştırdığımızda çok büyük oranlarda düştü. Hastanenin geliri arttı.‘‘

Kongre bünyesindeki 'Kriz Ortamında Stratejik Yönetim ve Liderlik' konulu panelde konuşan Burger King Genel Müdürü Galip Yorgancıoğlu, bir yönetici ve liderin krizin geldiğini görmesi ve ona karşı önlem alması gerektiğini belirtti.


10 yıl içinde insan kopyalanacak


Kongrenin ikinci gününde özel oturumda konuşan ABD UCLA Tıp Fakültesi'nden genomik devrim uzmanı Dr. Gregory Stock, genetik, klonlama gibi konularda katılımcıları bilgilendirdi.

Stock, biyoteknoloji, genetik tarama, klonlama gibi teknolojilerin durdurulamayacağını savundu ve şunları söyledi:

‘‘10 yıl içinde insan klonlanmazsa çok şaşırırım. İnsanlar devrimsel geleceğini kontrol etmeye ve yerküredeki yaşamı etkilemeye başladı. Yeni teknolojiler konusunda en büyük risk yavaş hareket etmek. Her yeni teknoloji beraberinde bir risk getiriyor.‘‘

Stock, gelecekte özel sağlık sigortalarının farklı olacağını, sigorta şirketlerinin yüksek riski sigortalamayacağını, bunun da özel sağlık sigortalarını etkileyeceğini kaydetti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!