Güncelleme Tarihi:
İlk şubesini İstanbul’un Anadolu yakasında yer alan Moda’da açan Coffee Village, bir yıl içinde 25 şubeye ulaşacak.
Bu şubelerin yatırımı kendi öz sermayelerinden karşılayacaklarını açıklayan Coffee Village Türkiye Genel Müdürü Zekai Akın, lokasyon ve metrekare değişkenlerini de göz önünde bulundurarak, her şube için 250 ila 300 bin TL arasında maliyet hesabı yaptıklarını söyledi.
Diğer kahve evi zincirleri gibi franchise yöntemiyle büyümeyi düşünmediklerini belirten Akın, “Franchise vermeyi düşünmedik. Belirlediğimiz konseptin, bizim planlarımız dahilinde ilerlemesini istiyoruz” dedi.
Kahvede Costa Rica modeli
Coffee Village, kahveseverleri farklı bir kavramla, “Costa Rica Modeli” ile tanıştırıyor. Bu model, temel olarak kahve üretimi yapan köylerin merkezinde yer alan büyük değirmenler etrafında gelişen bir sisteme sahip. Zekai Akın, sistemle ilgili şunları anlattı:
"Bu köylerde ağaçtaki olgun çekirdekten başlayan ve çuvaldaki pişirmeye hazır kahveye kadar uzanan bir üretim sistemiyle çalışılır. Ancak bu sistem, uluslararası markaların ihtiyacını artık karşılamaya yetmiyor, “butik” kalıyor. Coffee Village gibi oluşumlar ise mevcut anlayışı, dünyaca ünlü kahve çekirdekleriyle geliştiriyor. Böylece kahve üreten pek çok ülkenin en değerli kahve çekirdekleri bir araya toplanıyor ve farklı bir kahve konsepti ortaya çıkıyor. Özetle, Coffee Village’da içilen kahvede, Costa Rica, Brezilya, Guatemala, Meksika, Kenya ve Sumatra gibi kahveler bulunuyor. Sonrası ise Türk baristaların marifetine kalıyor."
Türk kahvesi yanında pişmaniye
Dünya çapında kahve zincirlerinin Türkiye’de ard arda şube açması konusunda tedirgin olmadığını belirten Akın, rekabeti doğal gördüklerini belirtti.
Akın, "Moda’da yer alan tüm banka şubelerinin tüm çalışanlarına, mesai saatleri dahilinde normal menü fiyatlarından yüzde 50 indirim uyguluyoruz. İlk defa bizim piyasaya sunduğumuz Pişmaniyeli Türk Kahvesi’nde normal satış fiyatımız 2.40 TL. Biz bu ürünümüzü bankacı Coffee Village dostlarına mesai saat ve günlerinde 1.20 TL’ye sunacağız. Cheesecake’ler 2.95 TL... Öğrencilere, sağlık çalışanlarına da özel indirimler yolda... Hedefimiz ise 1 yıl içerisinde Moda’da, kahve denince herkesin bildiği ve geldiği bir yer olmak." dedi.