Kahve devi Starbucks Güney Kore'de marka mücadelesi veriyor

Güncelleme Tarihi:

Kahve devi Starbucks Güney Korede marka mücadelesi veriyor
Oluşturulma Tarihi: Nisan 20, 2016 15:37

Dünyaca ünlü kahve markası Starbucks, Güney Kore'deki marka özlük hakları mücadelesi devam ediyor.

Haberin Devamı

ABD menşeli dünya kahve devi Starbucks, 700'den fazla şubesi ile Güney Kore'de de pazarın liderlerin biri. Ancak 1999 yılında Güney Kore pazarına giren Starbucks'ın Koreli firmalarla başı dertte. Bazı Koreli firmaların Starbucks'ın logosuna benzer markalar kullanması, Starbucks'ı bitmek bilmeyen bir marka özlük hakları mücadelesi içine soktu.

Dünyaca ünlü kahve devinin ilk mücadelesini Wonjobucks ile yaşadı. Yazı fontu, dizaynı ile tıpa tıp aynı olan Wonjobucks, hukuki sürecin sonunda hem ismini, hem logosunu hem de renklerini değiştirse de, bu vesile ile çok tanınmıştı.

Wonjobucks'dan sonra Starbuck, Star Park Ssi ile bir özlük hakları mücadelesine girdi. Starbucks'ın Star Park Ssi ile yaşadıkları dava sürecinin daha devam ederken, şimdi de bir kahve ve meyhane markası ile bozuştu. İsmi, rengi ve dizaynı ile Starbucks'a benzeyen Starpreya'nın yazı fontu ve logodaki mini resmin farklı olmasından dolayı, diğer markalara nazaran hukuki olarak eli daha kuvvetli.

Haberin Devamı

Asıl dikkatleri üzerine çeken orta düzeyli bir meyhane markası olan Sultamucks. Aksanlı bir Korece ile 'İçki doldur, yiyelim' manasına gelen Sultamucks'ın ise davayı kaybedeceğine kesin gözü ile bakılıyor.

Kahve devi Starbucks Güney Korede marka mücadelesi veriyor

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!