Güncelleme Tarihi:
Türkiye’de 81 milyar dolar büyüklüğündeki organize gıda perakendeciliğinin yüzde 30’unu temsil edel yerel zincirler, büyüme hızında global zincirleri geride bıraktı. TPF Başkanı Selamet Aygün, global zincirlerin 1990’larda Türkiye pazarına girdiğinde 2010 yılında pazardan yüzde 80 pay alma hedefi koyduğunu hatırlattı. Aygün, “Pazarın çoğunu ele geçirmek bir yana, onların payı yüzde 25 iken, yerel zincirlerin payı yüzde 30 oldu. Kahraman bakkal kahraman market oldu ve global zincirleri geçti” dedi.
GÖZÜ YURTDIŞINDA
Kurdukları federasyonla yerel zincirlerin kendilerini geliştirmesi için gerekli bilgi alışverişi ortamını sağladıklarını belirten Aygün, “Yurtiçinde büyüyen yerel market zincirleri artık yakın coğrafyadaki fırsatları da değerlendiriyor. Bazı üyelerimizin Azerbaycan, Katar ve Türkmenistan’da görüşmeleri var. Bunları yıl sonuna kadar netleşticekler” diye konuştu. Avrupa’ya açılmanın ise göründüğü kadar kolay olmadığına değinen Aygün, “Orada kriz nedeniyle fırsatlar var gibi görünüyor ama bakın Almanya’dan Wal-Mart çıkıyorsa orada Metro ve Aldi çok güçlü olduğu için çıkıyor. Orada Wal-Mart’ı alsan da rekabet edebilmek çok güç” dedi.
CARREFOURSA İSTERSE
Aygün, perakende sektöründe ortaklık ve konsolidasyon kültürünün yeni oluştuğunu belirterek şöyle konuştu: “CarrefourSA’ya gelirsek... Şu anda faaliyetleri iki ortaklı devam ediyor. İki ortak da vazgeçerse, biz yerel zincirler çok ortaklı bir biçimde talip olabiliriz.”