Güncelleme Tarihi:
Türkiye’de deterjan pazarının 1.2 milyar liralık büyüklüğe ulaştığını ifade eden Unilever Ev Bakım Kategorisi Pazarlama Direktörü Çiğdem Yıldız Kurtuluş, Türkiye’nin Unilever’in Rinso markası için en büyük 5 ülke arasında olduğunu söyledi. Dünyada yayılan ‘artı değerli temizlik’ trendi ile kadınların önemli kısmının deterjanda temizliğin ötesine geçen, artı değer sunan yeni faydalar beklediğini söyleyen Kurtuluş, “Rinso da bu değerler arasında en öne çıkan platformlardan biri olan kokuya odaklanıyor. ‘Mükemmel temizlik ve kalıcı koku’ stratejisiyle tüketicilerine hem aradıkları temizliği sunan hem de kalıcı kokuları ile onların hayatına renk katan ürünler sunuyor” dedi. Pazarın geleceği olan sıvı deterjan tüketicilerinin yüzde 86’sının kokusuna bakmadan sıvı deterjan almadığına vurgu yapan Kurtuluş, “Pazarın yüzde 17’sini sıvı deterjanlar oluşturuyor. Bu rakam 3 yıl önce yüzde 4’tü. Sıvı deterjan kullanımının orta ve uzun vadede toz deterjan kullanımının yerini önemli ölçüde alacağını öngörüyoruz. Şu an bir geçiş sürecindeyiz, bugün her 4 evden birine sıvı deterjanlar girmiş durumda. Kadınlar haftada ortalama 4-5 defa çamaşır yıkıyor” diye konuştu.
28.5 milyar Euro
Dünyada ev bakım kategorisinin büyüklüğü
%48
Deterjanın ev bakım kategorisindeki payı
43 milyar TL
Dünyada deterjan pazarının büyüklüğü
1.2 milyar TL
Türkiye’de deterjan pazarının büyüklüğü.
%83
Deterjan pazarında toz deterjanların payı
%17
Sıvı deterjanlar pazardaki payı
%2
Türkiye’de çamaşır makinesi olmayan ev oranı
4.4
Türkiye’de haftalık çamaşır yıkama oranı
%6
Çamaşır makinelerinde ekonomi programlarının kullanım oranı
%13
Hiç kirlenmeden yıkanan çamaşır oranı