Oluşturulma Tarihi: Ağustos 30, 2010 00:00
2010 yılının ilk altı ayında satışlarını yüzde 45 artıran, stoklarında satacak aracı kalmayan Doğuş Otomotiv, bu başarısını yurtdışı operasyonuna da yansıttı.
2009 sonunda 23 milyon frank yatırımla İsviçre’nin Lozan şehrinde açılan Porsche showroomu, şirketin gözbebeği oldu. Doğuş Otomotiv CEO’su Ali Bilaloğlu, 2010’da Lozan’da 190 adet Porsche satacaklarını belirtirken, 2009’da şirket, Türkiye’de toplam 247 adet Porsche satmıştı. İsviçre’nin en büyük Porsche satıcısı olduklarını söyleyen Bilaloğlu, D-Auto Suisse SA’nın Cenevre ve Bern’e yakınlığı ile stratejik bir noktada bulunduğunu vurguladı. Bilaloğlu, “İsviçre’de kendi felsefemizi uyguluyoruz. Hedef kitlemizi gruplara ayırdık. Yat meraklıları, spor tutkunları gibi. Arkadaşlarımız showroom’da kadınlara özel bir gün düzenledi ve güzellik uzmanlarını davet etti. İsviçreli kadınlara manikür, pedikür yaptırıp, Porsche pazarladılar” dedi.
Mısır hüsranla bittiDoğuş Otomotiv, aynı performansı Mısır’da gösteremedi. Kahire’de kurulan Volkswagen hafif ticari araç showroomu tasfiye edildi. Doğuş Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Aclan Acar, “Mısır’a ilk girdiğimiz zaman hedeflerimiz farklıydı. Volkswagen markasını Kuzey Afrika bölgesine taşımak istiyorduk. Ticari aracın ardından binek araç satmayı planlıyorduk. Ancak hedefler tutmadı. Mısır’da VW binek otomobil distribütörünün farklı olması, iş yapmamızı engelledi” dedi. Acar, Mısır’ın zararının 6 milyon
dolar olduğunu belirtti.
Seçim, satışı uçururAclan Acar, 2011’deki seçimler nedeniyle piyasanın hareketleneceğini belirterek, “2011’de pazarı 2010’un en az yüzde 10 üzerinde olacak.
Seçim dönemlerinde piyasaya para girişi artar ve bu satışlara olumlu yansır. Seçim ekonomisi mali disiplini bozar. Bu yüzden 2012’de işler tersine dönebilir, Otomotiv pazarı 2012’de daralabilir” diye konuştu.