Güncelleme Tarihi:
Geçen yılı 1 milyar dolar ciro ve yüzde 20’lik büyüme ile kapatan şirketin, ürettikleri ürünler sebebiyle krizlerden çok zor etkilendiğini ifade eden Hayat Kimya Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Koordinatörü Orhan İdil, kadınların ne olursa temizlikten vazgeçemediğinin altını çizdi. İdil, “Bu konuda gıdadan sonra geliyoruz. İnsanlar ev, araba ya da mobilya almaktan vazgeçiyor ama çocuğunun altını bezlemekten vazgeçemiyor. Kriz döneminde bile deterjan satışlarımız arttı. Kadınları temizlikten vazgeçirmek çok zor. Eğer kadınlar temizlik malzemesi alamazsa evde çok daha büyük krizler baş gösteriyor” dedi.
DÜNYA ÇAPINDA
İlk olarak 1967 yılında deterjan üretimi ile sektöre giren Hayat Kimya’nın, 1998’de çocuk bezi ve hijyenik ped ile devam ettiğini, 2006’da da temizlik kağıdı sektörüne girdiğini belirten İdil, son olarak 2014’te yetişkin bezi üretmeye başladıklarını söyledi. Hayat Kimya’nın, önce Türkiye’de bu ürünleri üretmeye başladığını kaydeden İdil, “Daha sonra tabi ihracata başladık. Cezayir’de bir deterjan ve çocuk bezi fabrikası ve Mısır’da bir çocuk bezi fabrikası açtık. Yine Mısır’da temizlik kağıdı için üretim tesisi kurma çalışmalarına başladık. İran’da çocuk bezi ve temizlik kâğıtları fabrikamız var. Rusya’da temizlik kâğıtları fabrikası inşa halinde. Nijerya’da da bir çocuk bezi üretim fabrikası için çaşlışıyoruz. Fas’ta da üretim çalışmaları yapıyoruz” diye konuştu.
MARKALAR YARATILMALI
Hayat Kimya’nın çok hızlı bir şekilde büyüdüğünü ifade eden İdil, “3 yılda bir Hayat Kimya’ya yeni bir Hayat Kimya daha ekliyoruz. Burada sadece ciro artışını düşünmedik. Markalarımızla var olmak istedik. Kaliteli bir ürün yapmak kolay. Bunu pazarlamak önemli” dedi. Cirolarının yarısının Türkiye üzerinden geldiğini anlatan İdil, “Geri kalanı da yurtdışından geliyor” dedi.
400 bin ton
Türkiye’deki temizlik kâğıdı kategorisinin büyüklüğü
%9
Temizlik kâğıdı kategorisinin yıllık büyüme hızı
5.2 kg
Türkiye’de kişi başına yıllık temizlik kâğıdı kullanımı
5 kg
Türkiye’de kişi başına düşen deterjan kullanımı
2 milyar dolar
Temizlik pazarının Türkiye’deki büyüklüğü
1.6 milyar
Türkiye’deki kullanılan hijyenik ped adeti
2.54 milyar
Türkiye’de kullanılan çocuk bezi adeti
500 bin ton
Ev bakım kategorisinin toplam büyüklüğü