Tıpkı, İstanbul'da düzenlenen Auto Show'da olduğu gibi... Türkiye'deki diğer fuarlar ve otomobil tanıtımlarında da mankenler, tanıtılan otomobillerden daha fazla ilgi görüyor.
Diğer uluslararası otomobil fuarlarında da kadın mankenlere rastlamak mümkün. Ancak Tokyo, Detroit, Paris ve Frankfurt fuarlarında Cenevre'de olduğu gibi, manken bolluğu yaşanmıyor. Söz konusu bu fuarlar, otomotiv dünyasındaki gelişmeler ve yeni modellerle adından söz ettiriyor, ihtisas fuarları olarak dikkat çekiyor.
Cenevre ise birbirinden güzel ve seksi mankenleriyle ön plana çıkıyor. Cenevre'deki mankenler artık o denli dikkat çekiyor ki geçtiğimiz yıl uluslararası finans gazeteleri bile Cenevre Otomobil Fuarı'yla ilgili haberlerinde sadece manken fotoğrafı kullandılar. Söz konusu bu ciddi finans gazetelerinde manken fotoğraflarının birinci sayfadan kullanılması ses getirdi.
Kadınlar ve otomobillerin reklamlarda birlikte kullanılması yeni bir olay değil. Bu yüzden otomotiv reklamlarında her dönemde kadın unsuruna rastlamak mümkün. Seksi bir kadının otomobille birlikte kullanılması, reklam dünyasında sıkça başvurulan çözümlerden biri...
Ancak, Cenevre'de otomobillerin tanıtımlarını yapan seksi mankenler kadar, bu mankenlerin tanıtımını yaptığı otomobilleri tasarlayan kadınlar da dikkat çekti. Özellikle, kadınların ihtiyaçlarını göz önüne alarak tasarlanan Volvo YCC modelinin 9 kadın tasarımcısı da fuarda çok konuşuldu.
CNN Türk'te 6.Vites otomobil programının yönetmeni
Ufuk İşman, bu yıl 74'üncü düzenlenen Uluslararası Cenevre Otomobil Fuarı'nda birbirinden güzel mankenleri mercek altına almış. Bizde fazla yorum yapmadan bu fotoğrafları sizinle paylaşıyoruz. Karar sizin, ‘‘Kadınlar mı, yoksa otomobiller mi daha çekici’’...
Cenevre'de çikolata tadında konseptlerOtomotiv dünyasının kalbi bugünlerde Cenevre'de atıyor. Çikolataları, bankaları ve saatleri ile ünlü İsviçre'nin Cenevre kentinde, otomobiller konuşuluyor. Dev otomotiv firmaları bu yıl 74'üncüsü düzenlenen Uluslararası Cenevre Otomobil Fuarı'nda yeni konsept modellerini ilk kez vitrine çıkardılar. Otomobilseverlerin büyük ilgisini gören fuarda, son modellerin yanı sıra, firmaların geleceğe dönük olarak hazırladıkları konsept modeller de ilgi görüyor. Son yıllarda bir çok konsept modelin seri üretime geçmesi, konsept modellere olan ilgiyi de artıyor. Otomobilseverlerin bu araçlara olan ilgisini, konseptlerin markaların geleceğe yönelik perspektiflerini ve teknolojinin geldiği noktayı göstermesi olarak açıklamak mümkün. Bu yüzden otomotiv firmaları katıldıkları her fuarda yeni bir konsept modelini sergiliyor. Cenevre'de de buna benzer bir durum vardı. Hemen hemen her markanın bir konsept otomobili, ilk kez Cenevre'de otomobilseverlerin beğenisine sunuldu.
E3’ün kapıları ters açılıyorHyundai, Cenevre'de E3 konsept otomobili ve yeni hafif arazi aracı Tucson'ın FCEV (Yakıt Hücreli Elektrikli Araç) versiyonunun dünya prömiyerleri gerçekleştirildi. Chicago Otomobil Fuarı'nda ilk kez tanıtılan Tucson modeli de Cenevre'de Avrupa tüketicisinin ilk kez karşısına çıktı.
E3, Hyundai'nin Avrupa'da tasarımı hazırlanan üçüncü konsept otomobili. Ayrıca bu yeni konsept otomobil, geçen yıl Rüsselsheim'da açılan Hyundai'nin yeni Avrupa Tasarım Merkezi'nin hazırladığı ilk araç olma özelliğine de sahip. Avrupalı tüketicinin tercihleri göz önünde bulundurularak hazırlanan E3'ün ismi, İngilizce'de Enjoyment, Environment ve Extraordinary (Keyif, Çevre ve Sıradışı) kelimeleriyle tanımlanıyor. B sütunu bulunmayan E3'e, birbirine ters açılan kapılar sayesinde rahatlıkla biniliyor. Otomobilde, 140 bg güce sahip modifiye edilmiş 1.8 lt hacminde benzinli motor kullanılıyor. Hyundai'nin C segmentindeki tamamiyle yeni otomobilinin tasarımı hakkında ipuçları veren E3 konsepti üretime geçtiğinde, 2005 yılı sonu veya 2006 yılı başında motor seçenekleri arasına
Euro IV normlarına uygun olan 2.2 litre common-rail dizel de dahil olacak. E3 konsepti, kabinde kullanılan yeni teknoloji özellikleriyle de dikkat çekiyor. Dört kişinin rahatlıkla oturabildiği aracın koltukları, bağlantı noktaları sayesinde istenilen yöne doğru çevrilebiliyor ve bu sayede esnek kabinde daha ferah bir ortam oluşturulabiliyor.
Hyundai'nin yakıt hücreli elektrikli araç (FCEV) programı, Cenevre'de sergilenen Tucson FCEV modeliyle bir adım daha ilerledi. Tucson FCEV, artırılmış sürüş menzili ve soğuk havada çalışabilme gibi özelliklere sahip olacak. Ayrıca yeni lityum iyon polimer batarya gibi teknolojik gelişimi bünyesinde barındıracak.
Renault Modüs sonbaharda yola çıkacakRenault'nun fuarda tanıtımı yaptığı kompakt model Modus, 2004 yılı sonbaharında Avrupa'da satışa sunulacak olan yeni bir modelin habercisi olma özelliğini taşıyor. Modus, Twingo ve Clio'ya ek olarak, A segmentindeki klasik modellere yeni bir alternatif oluşturuyor. Clio ile benzer büyüklükteki Modus, içine binildiğinde şaşırtıcı bir genişlik ve ferahlık sunuyor. Toplam 3.792 mm uzunluğu ile Modus, önde ve arkada en büyük tavan yüksekliği, arkada 226 mm diz çapı ve arka koltuklarda 1.345 mm dirsek genişliği ile sınıfında daha önce hiç görülmemiş biçimde, rekor bir iç mekan genişliği sunuyor. Modus'da ‘‘Triptic’’ adı verilen katlanabilir orta koltuklu sürgülü bir arka koltuk bulunuyor. Yolcular bu sayede kendi iç alanlarını modüler şekilde düzenleyebiliyorlar. Orta koltuk 170 mm'lik bir ray üzerinde kayarak, dört farklı konumda ayarlanabiliyor. Gereksinimlere göre, arkaya iki veya üç yolcu oturabiliyor. İki koltuklu konfigürasyonda, arka koltuk dört konumda ayarlanabiliyor. Üç koltuklu konfigürasyonda ise, iki ayar pozisyonu bulunuyor. İki koltuktan üç koltuğa geçiş üçüncü konumda yapılıyor. Bu modülerlik özelliği küçük büyük tüm yolcuların boylarına göre oturma konumlarını ayarlamalarını sağlıyor.
Murat Günak'ın coupe cabrio yorumuVolkswagen, 74'üncü Cenevre Otomobil Fuarı'nda yeni cabriolet/coupe Concept C tasarım çalışmasını sergiliyor. Araçta yeni nesil katlanabilir çelik tavan bulunuyor ve dört kişilik Volkswagen bir coupe'den cabriolet'ye dönüşüyor. İki yıl içinde üretime sunulması planlanan Volkswagen C'nin tasarımında ünlü Türk tasarımcı Murat Günak'ın imzası bulunuyor. Concept C, A sınıfında bulunan cabriolet sınıfından uzaklaşmış durumda. Alt orta sınıfta yer alan bu araç coupe olduğu kadar da cabriolet. Volkswagen C'yi diğer coupe/cabriolet modellerinden ayıran bir başka özelliği de beş düzeyli tavan sisteminin gözden kaybolma şekli... Kilit mekanizması açıldığında, tavan otomobilin arkasına çekiliyor, ardından tavanın arka ucu kalkarak geriye kayıyor, cam bölüm tavanın arka ucunun altına geliyor. Sonra sistem hidroliği, arka cam önü panelinin de bağlı olduğu bagaj kapağını yukarıya ve geriye katlıyor. Tavan rayları ön camdan ayrılıyor ve yan camların yanına giriyor.
Rolls Royce 100EX Aristokrat İngiliz otomobil üreticisi Rolls Royce da kendini konsept otomobillerin heyecanına kaptırmış görünüyor. Muhafazakar Rolls Royce çizgilerini radikal aerodinamik değişimlerle harmanlayan 100EX, fuarın en ilgi çeken otomobillerinden biri oldu.
Mazda MX-FlexaMPV sınıfında bir konsept araç olan MX-Flexa da, seri üretime yakın konseptlerden biri olarak görülüyor. Sportif hatları ve LEDli stop lambalarıyla rakipleri arasında farklı bir görünümü olan MX-Flexa, Mazda'nın yeni dizayn anlayışını yansıtıyor.
Fiat TrepiunoEfsanevi Fiat 500'ün başarısını özleyen Fiat, küçük otomobiller pazarına geri dönerek eski günlerini arıyor. Bu amaçla üretilen Fiat Trepiuno, nostaljik görünümü ve 3+1 oturma pozisyonuyla fuarın marjinal otomobillerinden biriydi.
Bertone Jet 2İtalyan otomobil tasarım stüdyolarının en ünlülerinden olan Bertone, yine klasını ortaya çıkaracak şıklıkta bir tasarımla Cenevre Otomobil Fuarı'nda boy gösterdi. Aston Martin Vanquish üzerine geliştirilen araç, süper spor otomobillerin marjinal dinamikliğine sahip. Fakat arkadan bakıldığında bir station zannedilmesi olası.
Opel TrixxBelki de fuarın en ‘‘pratik’’ otomobiliydi. Şehir kullanımı için pratik çözümler sunan Opel Trixx, elektrikli açılan sürgülü kapılarının radikal tasarımı ile bir ilke imza attı.