Kadınlar krizde kozmetiği bırakmadı Bioder, Ukrayna’yı 28’inci durak yaptı

Güncelleme Tarihi:

Kadınlar krizde kozmetiği bırakmadı Bioder, Ukrayna’yı 28’inci durak yaptı
Oluşturulma Tarihi: Nisan 18, 2009 00:00

Küresel krizin en ciddi şekilde vurduğu ülkelerin başında gelen Ukrayna’da tek büyüyen sektörün kozmetik olması, Türk markası Bioder’i harekete geçirdi.

Dermokozmetik alanında faaliyet gösteren yüzde 100 Türk sermayeli B’iota Laboratuarları tarafından üretilen Türkiye’nin ilk bitkisel tüy azaltıcı kremi Bioder, ’Bioxet’ ismiyle Ukrayna ile Doğu Avrupa pazarına da adım attı. B’iota Laboratuarları Genel Müdürü Cihat Dündar, 3 milyon dolarlık Ar-Ge yatırımıyla geliştirilen Bioder’in ihraç edildiği ülke sayısının Ukrayna ile 28’e çıktığını belirterek, "Küresel krizden ciddi şekilde etkilenen Ukrayna’da tüm sektörlerde talep daralırken tek büyüme gösteren kozmetik oldu. Ukraynalı kadınlar yemeden-içmeden kısmalarına rağmen güzelliklerinden vazgeçmiyor" dedi.

Bioder’in Ukrayna tanıtımında konuşan Cihat Dündar, Türkiye’de pazarın yüzde 60-70’ine hakim durumda olduklarına dikkat çekerek, bu ülkede 2 yıl içinde yüzde 40-50’lik bir oran hedeflediklerini söyledi. Orta Asya’ya açılım için 4-5 yılda içinde Ukrayna’da üretim tesisi kurmayı düşündüklerini belirten Dündar, "Ukrayna’da olmasının sadece satış yapma amacı yoktur ve biz buradaki distribütörümüz Delta Medical’i bir ortağımız olarak görüyoruz. Amacımız uzun vadede iş birliği yapmak ve uzun vadeli ortaklıklar tesis etmek" diye konuştu. Ürünlerini Almanya merkezli bağımsız araştırma kurumu Dermatest Enstitüsü’nde test ettirip etkinliğini kanıtladıklarına işaret eden Dündar, şöyle konuştu: "Bioder’in Türkiye’deki başarısını gördükten sonra yurt dışına açıldık. 2006’da Lübnan pazarına adım attık. Ardından İran, Ürdün, Suudi Arabistan, Suriye, Bahreyn, Katar, Amman, Kuveyt ve Mısır’ın aralarında bulunduğu Ortadoğu’da söz sahibi olduk. Sonra Avrupa’da Hollanda, Belçika, İspanya, Portekiz, İrlanda ve Makedonya gibi pazarlara girdik. Hedefimiz ise 5 yıl içinde dünyadaki tüm eczanelere girerek, 1 milyar dolarlık ihracat rakamına ulaşmak."

Rakamlarla B’iota

Dündar, doğal maddeler kullanılarak yapılan ilk çalışmaların 2003’te tamamlanmasının ardından Bioder markasının doğduğunu belirterek, şu bilgileri verdi:

Bioder dışında Bioxcin, Deracine, Bioblas ve Biomeen markaları bulunuyor.

2009 ciro hedefi 150 milyon Euro.

2009 ihracat hedefi 50 milyon Euro.

Türkiye dermokozmetik pazarı 2.5 milyar dolar.

Dermokozmetikte eczane kanalının büyüklüğü 250 milyon dolar.

Venezüella’dan sonra dünyada en hızlı büyüyen ikinci pazar

BIOXET Rusya ve Bağımsız Devletler Topluluğu (BDT) Ülkeleri Pazarlama Sorumlusu Ahmet Atçı, 2009 hedefleri arasında Güney Amerika ve Uzak Doğu pazarlarına giriş, Orta Asya ve Avrupa pazarlarında büyümenin yer aldığını söyledi. Dünyada kozmetik sektöründe Venezüella’dan sonra en hızlı büyüyen ikinci pazarın Ukrayna olduğunu belirten Atçı, bu ülkeye girme nedenlerini şöyle sıraladı:

Kozmetik pazarının büyüklüğü 2.5 milyar dolar.

Nüfusun yüzde 51’i kadın.

Kadınların kozmetik harcaması ortalama 100-150 dolar

BDT ülkeleri arasında Rusya’dan sonra en büyük pazar.

Kozmetik harcamalarında Doğu Avrupa’nın yüzde 13’ünü temsil ediyor.

Son 7 yılda kişisel bakım pazarı ortalama yüzde 14 büyüdü.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!