Kadınlar bu maymunu neden sever bilmem ama mısır patlağı gibi yayılmayacağız

Güncelleme Tarihi:

Kadınlar bu maymunu neden sever bilmem ama mısır patlağı gibi yayılmayacağız
Oluşturulma Tarihi: Şubat 01, 2010 00:00

Çağın kült objelerinden biri olarak anılan Kipling’in Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Genel Müdürü Richard Macey, “Artık çantanı göster sana kim olduğunu söyleyeyim çağındayız. Moda kurbanı olmayanların çantasıyız. Kadınlar sembolümüz maymunu neden seviyor bilmiyorum. Bu evrimle (teori) ilgili olabilir” diyor. Macey, mısır patlağı gibi her yerde olmak istemediklerini de söylüyor.

Haberin Devamı

BELÇİKALI iki kafadar tasarımcı 23 yıl önce Antwerp’te bir apartman dairesinde eğlence ve macerayı yansıtan bir cüzdan ve çanta tasarlamayı planladı. Türkçe’ye Orman Kitabı olarak çevrilmiş “The Jungle Book” kitabının Hindistan doğumlu, İngiliz yazarı Rudyard Kipling’in soyadını markalarına isim olara seçtiler. Orman Kitabı, Kipling derken markanın sembolü olması için, eğlence ve macerayı yansıtacağını düşündükleri bir maymun figürünü logo olarak tasarladılar. İki kafadarın Kipling’ini; Eastpack, Jansport, The North Face, Lee ve Wrangler markaları da bünyesinde bulunduran dünyanın en büyük perakende gruplarından VF, 2004 yılında 180 milyon dolara satın alındı. Altı yılda iki kat büyüyen Kipling’in Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Genel Müdürü Richard Macey sorularımızı yanıtladı.
Moda kurbanı olmayanların çantası
*  Kipling’i neden kült bir obje olarak tanımlıyorsunuz?
- Kipling 1987 yılında eğlenceli, maceracı ve yüksek kalitede cüzdan yapmak niyetiyle ortaya çıktı. Günün yaşamında kült objelerden biriyiz. Çantanı göster sana kim olduğunu söyleyeyim dönemi yaşanıyor artık. Bizim çantalarımız ‘zamanın kadını’ gibi; kendi ayakları üzerinde duran, bir noktaya işaret eden, informal, pratik, trendy... Seyahate giderken, işe giderken ya da sadece markete giderken çantanı koluna alacaksın ama moda kurbanı olmayacaksın. Şık olmakla rahat hissetmek arasındaki dengeyi iyi kuranların çantasıyız. Kipling bu felsefenin avukatlığına soyunmuştur hem de kurulduğu ilk günden beri. Bugün dünyada nerede Kipling deseniz insanlar aynı maymun figürünü hayal ediyor. Kadınlar bu maymunu çok seviyor.
*  Neden seviyorlar?
- Kadınlar bu maymunu neden seviyor bilmiyorum. Evrimle ilgili olabilir. Türk kadını da bu maymunu seviyor. Sevimli buluyorlar.
Türkiye’ye uzun vadeli bakıyoruz
*   Türkiye’deki faaliyetleriniz ne durumda?
- Türkiye bizim için çok yeni bir pazar. Türkiye’ye birkaç yıl önce geldim. Alışveriş merkezlerinde(AVM) müthiş bir büyüme var. Çok sevimli alışveriş caddeleri var. Nişantaşı, Bağdat Caddesi önemli. Bizim için önemli olan doğru lokasyonlar. Bazen AVM yatırımları ülkedeki harcama gücünün ötesinde büyüyor. Bu yüzden çok seçiciyiz. Kozyatağı Carrefour’da ve Capitol’de varız. Türkiye’ye uzun vadeli bakıyoruz. 20 aydır burada faaliyetlerimiz var. Önce bir perakende partneri bulmak istedik. Partnerde bilgi, know-how, finansal güç, marka bilgisi, markayı seven, tamamlayan bir yapı olsun istedik. Markayı anlaması çok önemliydi. Perakende dünyası çok kalabalık bir çevre. Birbirimizi bu çevrenin içinde bulduk. Türkiye’de 20 aylık performanstan çok memnunuz. İlk yıl için hiç de kötü olmayan sonuçlar elde ettik. Hedefimiz monobrand (tek marka) mağazalar açmak. İstinyePark, Akmerkez, Bağdat Caddesi, Nişantaşı, Bakırköy olmak istediğimiz noktalar. Önce ilkini açıp test edeceğiz. Sonra yavaş yavaş diğerlerini... Mısır patlağı gibi her yere yayılmayacağız. Bunu doğru bir iş modeli olarak görmüyoruz. Dünyada da mısır patlağı gibi bir durumumuz yok.

Haberin Devamı

Dünyada 35 milyondan fazla insana ulaştık

Haberin Devamı

*  Her dakika 23 çanta sattığınız doğru mu?
- Evet dakikada 23 Kipling çanta satılıyor dünyada. Dünyada 35 milyondan fazla insanda Kipling çanta bulunuyor. Belçika’da insan sayısından daha çok bizim çantalarımızdan var. Geçen yıl 6 milyon çanta sattık. Ciromuz 350 milyon Euro. Ciromuz, benim diyen pek çok moda ve çanta-ayakkabı markasınınkinden daha yüksek. 200 mağazamız var. Japonya, Kore ve Çin gibi Asya ülkelerinde çok güçlüyüz. 2009 iyi bir yıl oldu. Büyümek için çok önemli fırsatlar çıktı. Biz güzel bir niş alana hitap ediyoruz. Kadın çantası işimizin en önemli kısmı. Bir kadının günün her anı için çanta üretiyoruz. Seyahat bavullarımız da çok popüler.

Haberin Devamı

Dört yıl iki haneli büyüdük

*  Ekonomik krizi nasıl hissettiniz?
- Ekonomik kriz bizi birkaç bölgede etkiledi. Kur nedeniyle Brezilya ve İtalya’da etkilenme oldu. Bir de bütün seyahat eden kitle etkilendiğinden havalimanı satışları azaldı. Duty free’lerdeki satışlar geriledi. Fakat 2009’u, 2008 yılı ile aynı kapattık. Son 4 yıldır iki haneli büyüyoruz.

Brezilya’da bütün moda markalarından daha fazla ciro yapıyor

*  Sizi havalimanı markası olarak algılayanlar var.
- Seyahat edenler bizi çok iyi bilir. Havalimanlarında shop-in-shop ve korner olarak 450 noktada varız. Bunun dışında 4 bin kadar çok markalı mağazalarda ürünlerimizi bulmak mümkün. Satışlarımızın yüzde 50’sini Avrupa ve Ortadoğu’ya yapıyoruz. Kalan yüzde 50 ise Amerika ve Asya’da. Belçika’da doğdu ama Brezilya’da çok popüler. Orada bütün moda markalarından daha fazla ciro yapıyoruz. ABD, Güney Kore, İngiltere en büyük pazarlar arasında.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!