Güncelleme Tarihi:
Tatil.com'un 2014 yazını değerlendirdiği raporda çarpıcı veriler çıktı.
Buna göre tatilcilerin yurt içinde en çok tercih ettiği destinasyon Bodrum iken, yurt dışında en çok rağbet gören yaz turları ve destinasyonları sırasıyla Barselona (İspanya), Mykonos (Yunanistan), Orta Avrupa ülkeleri, Moskova - St. Petersburg (Rusya), Büyük İtalya Turu ve Paris - Disneyland Turu oldu.
Bu yazın parlayan yıldızları ise, yurt içinde Belek–Marmaris, yurt dışında da Mykonos–Yunanistan oldu.
Erkekler Akdeniz'e, kadınlar ve aileler Ege'ye
Dört kişilik bir ailenin, yaz tatili boyunca, uçak biletleri hariç ortalama 2 bin 180 TL'lik harcama yaptığını ortaya koyan veriler, en çok 35 - 40 yaş grubundaki kişilerin tatil yaptığını belirledi. Yaz boyunca ailelerin favorisi Kuşadası iken, kadınlar Bodrum'u, erkekler ise Alanya'yı tercih etti.
Tatilcilerin en hareketli olduğu aylar göz önüne alındığında, 7-13 Temmuz tarihleri arasında satışların arttığı, 4-10 Ağustos tarihleri arasında ise check-in oranlarının yükselişe geçtiği belirlendi. Sezonda satın almaların oranı bu yaz yüzde 45 olarak kayıtlara geçerken, erken rezervasyon oranlarında bir önceki yıla göre yüzde 52, online satışta ise yüzde 65 artış görüldü.
Haziran sonu ve Temmuz başında özellikle Rusya ve Ukrayna arasında yaşanan gerginlikler nedeniyle yabancı turistlerin sayısındaki azalmanın, yerli turistlerin sayısındaki artış ile dengelendiğini belirten Tatil.com Pazarlama Müdürü Uğur Altun, "10 Ağustos'taki Cumhurbaşkanlığı seçimleri nedeniyle tatil planlarını seçim öncesine ve sonrasına göre planlayan Türk misafirler, otellerdeki bu boşluğu doldurmaya yardımcı oldu. Bu sayede bu yaz yerli turistlerin oranı geçtiğimiz yıllara göre yüzde 13 arttı" dedi.
Bu yıl olduğu gibi 2015 yılında sektör dinamiklerinin ne olacağı konusunda tahmin yürütmenin zor olduğunu dile getiren Altun, 2015 yılının Haziran ayı ortasında yapılması planlanan genel seçimin pazar rakamlarını büyük ölçüde etkileyeceğini vurguladı. Seçim öncesi ve sonrasında oluşacak siyasi ve ekonomik ortamın rezervasyon taleplerine ne şekilde yansıyacağının bugünden kestirilemeyeceğini dile getiren Altun, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Seçimin yanı sıra kurdaki olası sert dalgalanmalar da otellerin fiyat politikalarını etkileyebilir. Bu tür durumlarda Türk misafirlerin alım güçleri reelde aynı oranda artmazken, oteller kura bağlı fiyatlara enflasyondan daha yüksek artış oranları ekleyebiliyorlar. Yüksek fiyat artışları da tatilcinin ya tatilden vazgeçmesine ya da daha düşük bütçeli bir tatil arayışına yönelmesine neden oluyor."
Ramazan Bayramı'nın önümüzdeki yaz 10 gün daha erken bir tarihe denk geleceğini belirten Altun, okulların kapanışı ve genel seçim sürecinin rezervasyon taleplerini öteleyeceğini, bu veriler ışığında en yoğun rezervasyon talebinin de 17 Temmuz–15 Ağustos tarihlerini kapsayacağını tahmin ettiklerini söyledi.
Altun'a göre 2015'in en gözde tatil mekanları ise, henüz tesisleşmenin yoğun olmadığı, fakat etkileyici doğası ve bakirliğiyle tatilciler için cazip olan Köyceğiz, Kaş, Alaçatı ve Datça gibi küçük sayfiye bölgeleri olacak.
1