Güncelleme Tarihi:
MAVİ, Adriana Lima ile başladığı reklam kampanyasıyla satışlarını 2012’nin ilk çeyreğinde yüzde 50 artırdı. Brezilyalı model Adrina Lima’nın kadınların Mavi’ye olan ilgisini artırdığını belirten Mavi Genel Müdürü Cüneyt Yavuz, “Bu, ürün satışı en çok artıran kampanyamız oldu. Kadınlar mağazalara gidip reklamda Adrina’nın üzerinde gördüğü ürünleri istedi. Hatta ürünleri ‘Adriana kırmızısı gömlek, pantolon’ diye istiyorlar” dedi. Söz konusu artışın beklentilerinin üstünde olduğunu vurgulayan Yavuz şöyle konuştu: “Kıvanç Tatlıtuğ’lu reklamların etkisini de geçti. Tüketicinin ünlülerin üzerinde gördüğü ürünlere ilgisi yüksek. Kıvanç’ın giydikleri de Adrina’nın giydikleri de çok talep gördü. Adriana’nın giydiği kırmızı ürünlere o kadar çok ilgi geldi ki ikinci parti üretim gerekti.”
Adriana global yüzü oluyor
Mağazalarda yüzde 20 trafik artışı sağlayan ve internette 28 milyon kişinin izlediği reklam filminin Twitter’da trend-topic olduğunu ve dünyada 12 milyon kişinin konuştuğunu söyleyen Yavuz, “Adriana Lima’yla işbirliği Facebook’ta Mavi’nin hayran sayısını yüzde 20 arttırdı. Adriana Lima ile Almanya, Rusya ve Avrupa’da da global olarak yüzünü kullanmak üzere anlaştık. Birlikte koleksiyon üretmek üzere de görüşeceğiz” dedi.
Mavi’nin 2011 sonunda 81 ilde 582 satış noktasına ulaştığını söyleyen Yavuz, 2012’de ise 10 milyon TL yatırımla 23 yeni mağaza açmayı ve 250 kişiyi daha işe almayı hedeflediklerini bildirdi. 2011 yılında yüzde 40 büyüyen Mavi’nin 428 milyon TL ciroya ulaştığını belirten Yavuz şunları söyledi: “Ciromuzun yüzde 50’si jean’den geliyor. 2011’de jean satışlarımız yüzde 42 arttı. 2012 için yüzde 30 büyüyerek 555 milyon TL ciroya ulaşma hedefimiz var. Şimdiye kadar ki rakamlar bunun gerçekleşeceğini gösteriyor.”
Kartuş’tan ekstra 50 milyon
Müşteri sadakat kartı Kartuş sahiplerinin sayısının 2.2 milyona ulaştığını, 2013’te 3 milyona ulaşacağını kaydeden Yavuz, “Kartuş ile kişiye özel kampanyalar yapıyoruz. Geçen yıl 25-26 milyon TL ilave gelir elde ettik. Bu yıl da 40-50 milyon TL arası ilave ciro bekliyoruz Kartuş’tan” dedi. Koleksiyonların yüzde 20 genişlediğini, sezonda bine yakın farklı modelle tüketicinin karşısına çıktıklarını belirtti.
Ortadoğu’da franchise arıyor
YURTDIŞI büyüme planlarıyla ilgili Cüneyt Yavuz, “Önümüzdeki dönemde bizi Almanya, Rusya merkezli büyüme meşgul edecek. Ortadoğu’da franchise arayışlarımız sürüyor. 50 ülkede 285 shop ve 4 binin üzerinde satış noktamız, 1.600’e yakın çalışanımız var. Almanya’da performansımız göz kamaştırıyor. 20 milyon Euro civarında bir işimiz var” diye konuştu.
Turkven 12 yıllığına ortak geldi
MAVİ’ye birkaç yıl önce ortak olan girişim sermaye şirketi Turkven’in ne zaman ayrılacağına ilişkin Cüneyt Yavuz şöyle konuştu: “Turkven bize 12 yıllığına yatırım yaptı. Mavi, mevcut fon için kıymetli bir marka. Bu 12 yılın sadece birkaç yılı geçti. Kalan süreyi maksimize etmek istiyoruz.”
2016’da 1 milyar TL büyüklüğe ulaşacak
MAVİ Genel Müdürü Cüneyt Yavuz gelecek planlarına ilişkin şöyle konuştu: “Amerika, Kanada, Almanya, Hollanda ve Avustralya’dan sonra Rusya’da da kendi şirketimizi kurduk. Şu anda franchise kanalıyla 20 mağazamız olan Rusya’da, ilk kendi mağazamızı Moskova’da açtık. Böylece 50 ülkede 285 mağaza ve 4 binin üzerinde satış noktasına ulaştık. Rusya’da 30 mağaza açma planımız var. 2011 yılında dünyada 5.5 milyon adetlik jean satışını yakalamak ve global pazardaki yerimizin güçlendirmek görmek bize gurur veriyor. 2016 yılında ise 1 milyar TL büyüklüğünde bir şirket olmayı hedefliyoruz.”