Kadını keşfettiler

Güncelleme Tarihi:

Kadını keşfettiler
Oluşturulma Tarihi: Haziran 18, 2014 01:23

OTOMOBİL sahibi olmada müşteri alışkanlıkları değişiyor. Türk Ekonomi Bankası (TEB) Cetelem Araştırma Merkezi’nin Türkiye’nin de içinde olduğu 8 Avrupa ülkesinde yaptığı araştırmaya göre 20 yıl önce otomobil sahipliği yüzde 52 oranıyla başarı sembolü olarak görülüyordu.

Haberin Devamı

Yüzde 37 oran ile ise özgürlük ve bağımsızlık sembolü olarak görülürken bugün bu oran yüzde 52’ye yükselerek araç almada ilk kriter haline geldi. Ekonomik hayatta kendine daha fazla yer bulan kadınlar arasında bu oran daha da yükseliyor. Hal böyle olunca otomobil markaları reklamlarından pazarlama ve satış stratejilerine kadar ‘kadın müşteri’yi öncelik haline getirdi. TEB Cetelem Satış ve Pazarlama Direktörü Sercan Büyükbayram, müşterileri arasında kadınların yüzde 30 civarında olmasına rağmen araç alırken parayı erkekler ödese de belirleyici kadın olduğuna dikkat çekti.

PAYLAŞIM İSTEMİYOR

Ankete katılan 4 bin 830 kişinin 10 yıl sonrasının eğilimlerine dair beklentileri ise yüzde 37 oranında otomobilin diğerleri gibi bir ulaşım aracı olacağı yönünde. Rapor, eskiden olduğu gibi otomobilin gelecekte de aile bütçesinin en önemli kalemlerinden biri olacağını ve ‘böyle bir masraf kapısının’ ilerde araç paylaşımını yaygınlaştıracağını ortaya koyuyor. Burada kiralamayı kapsayan ulaşım paketi, küçük toplulukların bir araya gelecek araç paylaşımında bulunması ve şirketler kanalıyla ortak araç kullanımı söz konusu olacak. Araştırmaya katılanlar Avrupalı erkek sürücülerin yüzde 47’si bu türden sistemlere doğrudan evet demediği halde sıcak baktıklarını ifade ederken, kadınlarda bu oran sadece yüzde 37’de kalıyor. Bu da kadınların araç paylaşımına sıcak bakmadığını, daha çok kendi sahip olduklarını araçları kullanmayı tercih ettiklerini ortaya koyuyor.

Haberin Devamı

Türkler başkasının aracını kullanıyor

‘Özel otomobiller gelecekte yeni bir toplu taşıma şeklinin parçası haline gelirse ne olacak?’ sorusuna Avrupalıların ancak yüzde 20’si ‘ortak otomobil kullanırım’ diyor. Bu oran Türkiye’de yüzde 60’ların üzerine çıkıyor. Her Avrupalıdan en az dördü, önümüzdeki on yıllık dönemde ortak otomobil kullanımına hazır olduğunu belirtirken yüzde 61 ile Türkler, yüzde 45 ile İtalyanlar ve yüzde 44 ile Almanlar daha eğilimli duruş sergiliyor. Belçikalılar ise yüzde 29 ile paylaşıma en az açık olanlar olarak öne çıkıyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!