Kadında boyumuzun ölçüsünü aldık erkek giyiminde yapılacak çok şey var

Güncelleme Tarihi:

Kadında boyumuzun ölçüsünü aldık erkek giyiminde yapılacak çok şey var
Oluşturulma Tarihi: Ekim 16, 2010 00:00

100’üncü yıl sergisinin bir bölümünü Nişantaşı’nda açan Ermenegildo Zegna’nın dördüncü kuşak yöneticisi Benedetta Zegna, “Kadın giyimini 90’larda denedik ve boyumuzun ölçüsünü aldık. Artık hiç bulaşmak istemiyoruz. Erkek giyiminde yapılacak çok şey var” dedi.

İTALYA’nın en köklü aile şirketlerinden Ermenegildo Zegna, bu yıl 100’üncü yılını kutluyor. Kutlamalar çerçevesinde Milano’da açılan ve 100 yıllık Ermenegildo Zegna tarihini anlatan serginin en önemli parçaları, markanın Nişantaşı mağazasına getirildi. Sergiyle birlikte İstanbul’a gelen markanın dördüncü kuşak yöneticilerinden Benedetta Zegna, “Biz tekstil fabrikasından stil fabrikasına dönüşmüş bir şirketiz. Ve en önemli özelliğimiz, hâlâ aile şirketi olmamız ve lüks tüketim devlerine satılmayışımız. Her şeyi başlatan kişi, yani büyük dedem Ermenegildo Zegna, şüphesiz müthiş bir yetenekti. 1910’lu yıllarda İtalyan girişimciliğinin mükemmel bir örneğini sergiledi” dedi.

80 ülkede 555 mağaza

O zamanlardaki Zegna yün fabrikasının atmosferini, bugün görenlerin bile hayrete düştüğünü anlatan Benedetta Zegna, şunları söyledi: “Uluslararası bir kimlik yaratmak için çok çalışmış büyük dedem. Oğulları Aldo ve Angelo İkinci Dünya Savaşı’ndan sonra şirketi modernleştirerek 1968’de ilk hazır giyim koleksiyonlarını çıkardılar. 1972’de kişiye özel dikim başladı. Bugün dönüşümlü olarak şirketin CEO’su ve Yönetim Kurulu Başkanlığı’nı yapan Gildo ve Paolo, ailenin dördüncü nesli olarak bu vizyonu devam ettiriyor. Onlar benim ağabeyim. 80’den fazla ülkede 555 mağaza ve 7 bin çalışanla global bir lüks ve stil markası haline geldik.”

Kadın giyime girmeyecek

“Siz ve kız kardeşiniz yönetim kurulunda aktifsiniz. Zegna ailesi ilk kez sizinle işin içine kadınları da soktu, değil mi” sorusuna Benedetta Zegna, “Evet. Çünkü bizden önceki nesilde hiç kız çocuk yoktu” yanıtı verdi. Kadın giyime girmeyi düşünmediklerini anlatan Zegna, “Bunu ailede kimse istemiyor. Çünkü kadın giyimi farklı bir iş kolu. Çok çok karmaşık. 90’lı yıllarda Aniola adında farklı bir marka ile bunu denedik ve boyumuzun ölçüsünü aldık. Hiç bulaşmamayı tercih ediyoruz. Hem daha erkek giyiminde yapılacak çok şey var” diye konuştu.

Ekonomik krizde büyüdüler

Benedetta Zegna, çok büyük bir ekonomik kriz içinde elde ettikleri sonuçların sadece yüzüncü yıllarını huzurlu bir şekilde kutlamalarını sağlamadığını, aynı zamanda toparlanma için yeni bir güç sağladığını belirterek “Bunun bazı olumlu sonuçlarını da, özellikle Amerikan pazarında görmeye başlıyoruz. Mağazalarımızdan gelen 2010’un ilk üç ayıyla ilgili rakamlar yüzde 20’den fazla bir büyüme gösteriyor ve global lüks perakende işindeki liderliğimizi bir kez daha doğruluyor” dedi.

51 bin liralık saat

MARKANIN 100’üncü yılına özel 100’er tane ürettiği kol düğmesi, saat ve kalemlerle ilgili Benedetta Zegna, “Girard-Perregaux’un ürettiği saatin fiyatı 51 bin TL. Omas’ın ürettiği dolma kalem 12 bin 400 TL. Kol düğmeleri alanında dünyadaki liderlerden ünlü kuyumcu Tateossian London tarafından üretildi. Kol düğmelerinin üzerinde Zegna aile amblemi ve Lanificio Zegna’nın dokuma tekstiller üzerindeki balmumu mühründen türetilen yüzüncü yıl ‘Centennial’ logosu var. Fiyatı 8 bin 300 TL” diye konuştu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!