Güncelleme Tarihi:
Kampanya kapsamında, yasadışı tütün ticareti konusunda toplumsal farkındalığın artırılması hedefleniyor. Türkiye’deki yasal tütün mamulleri piyasasını temsil eden Tütün Sanayicileri Derneği ile üyeleri Philip Morris Türkiye, BAT Türkiye, JTI Türkiye ve Imperial Tobacco Türkiye’nin başlattığı kampanya kapsamında, Türkiye’de tütün mamulleri satış lisansına sahip 150 bin bakkalın desteğiyle yasadışı tütün mamulleri ticaretinin sebep olduğu olumsuzluklara dikkat çekmek ve toplumsal farkındalığın artırılması hedefleniyor.
ESNAF BİLİNÇLENDİRİLECEK
JTI Türkiye Kurumsal İlişkiler ve İletişim Direktörü Zeynep Öztürk, kampanya kapsamında yapılacak çalışmaların hem toplumsal farkındalığı artırmaya hem de Türkiye’de tütün mamulleri satış lisansına sahip 150 bin bakkalın bilinçlendirilmesine yönelik tasarlandığını ifade etti. Tütün mamullerinin yasadışı ticaretinin devlete 70 milyar TL’ye varan vergi kaybına mal olduğunu ifade eden Philip Morris Türkiye Genel Müdürü Filiz Yavuz Diren ise “Yasalara aykırı, internet üzerinden veya tütüncü adı verilen ruhsatsız satış noktalarında gerçekleşen yasadışı tütün mamulleri ticaretinin toplam tütün mamulleri pazarının yüzde 28’ine ulaştığı hesaplanıyor” dedi.
SON DÖNEMDE YÜKSELDİ
BAT Türkiye, Bulgaristan ve Kuzey Kıbrıs Genel Müdürü Alper Yüce de kaçak sigara ticaretinin 2014’te yüzde 20.7’ye çıkmasını takiben devletin kararlı mücadelesi, mevzuat düzenlemeleri ve etkili saha önlemleri sayesinde 2020 yılı sonunda bu oranın yüzde 1.5’e kadar düştüğünü, ancak 2022 yılı sonu itibarıyla yüzde 6 seviyesine yükseldiğini belirtti. Imperial Tobacco Türkiye Yönetim Kurulu Başkan Vekili/Ülke Müdürü Can Menteş, ise devlet tarafından yürütülen operasyonların kapsamının genişletilmesi gerektiğine dikkat çekti. Menteş, yapılacak bazı mevzuat düzenlemelerinin ve ilave denetimlerin yasadışı tütün mamulleri ticaretinin önlenmesinde önemli kazanımlar sağlayacağını vurguladı.