Kaçak işçili ‘fasoncu’ya kızdı, ‘anormal indirim’e isyan etti

Güncelleme Tarihi:

Kaçak işçili ‘fasoncu’ya kızdı, ‘anormal indirim’e isyan etti
Oluşturulma Tarihi: Eylül 23, 2009 00:00

Bisse Kefeli Giyim Sanayi Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Kefeli, “Türkiye artık bu sektörde fason üretimden mutlaka çıkmalı. Kendi markalarımızı yönetelim. Kaçak işçiyle, kaçak elektrikle, üç kuruş kârla ayakta durmaya çalışmanın hiç bir anlamı yok” dedi. Kefeli, yüzde 50 artı 50’ye kadar varan indirim kampanyalarıyla tüketicinin aldatıldığını savundu.

Haberin Devamı

TÜRKİYE’nin ihracatta, istihdamda ve sanayi üretiminde lokomotif sektörü olan hazır giyim ve konfeksiyon, küresel krizin de etkisiyle sıkıntılı günler yaşıyor. Sektörün önde gelen markalarından Bisse’nin sahibi Mustafa Kefeli, sektörün fasonculukta ısrar etmemesi gerektiğini söyledi. Kefeli, “Türkiye artık bu sektörde fason üretimden mutlaka çıkmalı. Başkalarının dublörlüğünü yapmayalım. Kendi markalarımızı yönetelim. Türkiye çadırdan, toplama bir ülke değil. İmparatorluktan geliyoruz. Artık kendi markalarımıza çalışmalıyız. Ayrıca Avrupa Birliği’ne (AB) girecek bir ülkeysek öyle kaçak işçiyle, kaçak elektrikle, üç kuruş kârla ayakta durmaya çalışmanın hiç bir anlamı yok. Bu bize yakışmıyor” dedi.

İndirim çılgınlığı dursun
Sektörün selameti için birilerinin gerçekleri söylemesi gerektiğini belirten Mustafa Kefeli, kriz sürecinde ortaya çıkan bazı uygulamaları da ‘çılgınlık ve rezalet’ olarak niteledi. Kefeli, şöyle konuştu: “Adamlar 50 artı 50 indirim yapıyor. Süresi oranı belli olmayan indirimler tüketiciyi açıkça kandırmaktır. Ben bu indirim çılgınlığına savaş açıyorum. Bu çılgınlık mutlaka bitmeli. Mutlaka bir yasal düzenleme olmalı. Bu ülkeye ve bu ülkenin markalarına yazık oluyor. Tüketicinin güveni de yerle bir olmuş durumda. Bu furyaya direnen tek firma gibiyiz. Bunca duayenlerimiz, büyük markalarımız ne yazık ki kapıldı gidiyor. İndirim tüm dünyada sezonlarla sürelerle ve oranlarla sınırlıdır. Tasfiyelerin bile kuralı vardır.”

Haberin Devamı

50 artı 50 indirim yapanların tüketiciyi kandırdığını iddia eden Mustafa Kefeli, şunları dile getirdi: “Önce anormal fiyatlar koyup, sonra mı indiriyorsun? Bir markanın müşterisine sunacağı şey sadece indirim mi olmalı? Ben tüketiciye diyorum ki ‘anormal indirim yapanlardan uzak dur, çünkü bir şekilde kandırılıyorsun. Sektörün kurumları, başkanları artık bu işe el koymalı. Ben şahsen Başbakan’a gideceğim ve bekleyen yasa tasarısı için her şeyi anlatacağım. Çünkü hayali fiyatlar koyanlarla mücadele şart oldu. Hem markaları hem tüketiciyi korumak zorundayız.”

Haberin Devamı

Çarşıda outlet olur mu
Son dönemdeki ‘her yere outlet’ modasına da karşı çıkan Mustafa Kefeli, “Dünyanın neresinde böyle bir uygulama var. Outlet çarşıda olur mu? Mağazaların yanına outlet açmış. Londra’da Paris’te New York’ta var mı? Oralarda outlet’ler şehrin 40-50 kilometre dışında. Bunun için de Büyükşehir Belediye Başkanı Sayın Kadir Topbaş ile bir araya gelmeliyiz” dedi.

Krize karşı ne yaptı

Bisse, krizle mücadele için daha fazla çeşit ve yeni ürün geliştirdi.
50 bin adet ürün kataloğu bastırdı.
50 bin müşteriye Sinyor Kart uygulaması başlatıyor. Bu kartlar özel avantajlar sağlayacak.
Büyüme hedefinden vazgeçmedi, mağaza açmaya ve kötü lokansyonları değiştirmeye devam etti.
4 mağaza kapattı, 5 yeni mağaza açtı.
Mağazalarda ciro kira oranının yüzde 20 olması ilkesinin dışına çıkmadı.
Yurt dışında franchising ile büyümesini sürdürdü.
25 mağazaya ulaştı.
İndirimde yüzde 50’nin üzerine hiç çıkmadı ve süre sınırı koydu.

Haberin Devamı

Kravatta ‘altın iplik’ havası atıyor 10 bin ürünle yürüyor

BİSSE Kefeli Giyim Sanayi Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Kefeli, krizde marka değerini korumanın çok önemli olduğunu belirtti ve kriz şartlarını zorlayan bazı adımlar attıklarını söyledi. Kefeli, şöyle konuştu: “2009 için toptan sezonumuzu açalı 1 ay, perakende sezonumuzu açalı da 1 hafta oldu. İlk veriler çok heyecan verici. Çünkü, çok iyi hazırlandık. Geçen yıldan daha fazla çalıştık. Koleksiyonumda 1500 çeşik gömlek, 1000 çeşit kravat var. Ayakkabıda, trikoda, takımda inanılmaz
ürünler yaptık. Şu anda 10 bine yakın ürünle yürüyoruz. Çok özel ürünlerimiz var. Çoğu el işçiliği. Örneğin İtalya’dan 24 ayar altın iplikle işlenmiş kravat getirdik. Dünyada hangi kumaş varsa, hangi model tasarlanmışsa biz onu biliyoruz. Taklit etmiyoruz, tersine taklitçilerle çok uğraşıyoruz.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!