Kaçak geçen yanacak

Güncelleme Tarihi:

Kaçak geçen yanacak
Oluşturulma Tarihi: Ekim 15, 2016 23:40

Ulaştırma Bakanı açıkladı... FSM’den yasak olmasına rağmen geçen kamyoncuya bugün itibariyle 592 TL ceza kesilecek. Makbuz kamyoncunun adresine gönderilecek. Köprülerden kaçak geçen yabancı TIR’lar ise ceza ödemeden gümrük kapısından artık geçemeyecek. 

Haberin Devamı

ULAŞTIRMA Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, İstanbul’daki köprü geçişleri ve yeni ulaşım projeleriyle ilgili açıklamalar yaptı. Özellikle Fatih Sultan Mehmet (FSM) Köprüsü’nden kaçak geçen kamyonlar ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden ödeme yapmadan yola devam eden yabancı kamyonlara yönelik cezaların artırıldığını belirtti.

10 BİN 500 KAMYON

Bakan Arslan, yasaklandığı halde FSM’den kaçak geçen TIR, kamyon ve ağır vasıta araçlara toplamda 592 lira para cezası verilmesi uygulamasının arkasında yatan gerekçeyi şöyle anlattı: “Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün açılışından bu yana geçen 1.5 ayda 10.500 kamyon ve ağır vasıta Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nden (FSM) kaçak olarak geçti. Biz de, 6001 sayılı kanunun verdiği yetkiyle hareket ederek, ‘kurallara uymayanlara 500 lira ceza verilir’ hükmünü uygulamaya aldık. Buna ilaveten polis de çevirdiği araç sürücüsüne 92 lira para cezası verirken ehliyetinden de 20 puan silecek. Dolayısıyla FSM’den kuralsız geçen bir kamyon veya ağır vasıta sürücüsü 592 lira para cezası ödemek zorunda kalacak.”

Haberin Devamı

GÜMRÜKTEN ÇIKAMAYACAK

Yabancı plakalı araçların Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden ödeme yapmadan yola devam ettiklerine dikkat çeken Arslan, “Yabancı TIR’lar ile ilgili yönetmelik değişikliği ile gereğini yapıyoruz. Yasal düzenlemeyi yaptık. Cezaları gümrük kapılarında kesilecek. Bugüne kadar 427 bin yabancı plakalı araç kaçak geçiş yapmış. Bundan sonra cezasını tahsil edemediğimiz araç, o parayı ödeyene kadar gümrük kapısından çıkamayacak. Parası yoksa kusura bakmasın...” diye konuştu.

ÜCRETLER DÜŞÜK

Köprü ve otoyol geçiş ücretleriyle ilgili ‘pahalı’ eleştirilerinin haksız olduğunu belirten Bakan Arslan, “Bizim her iki köprü ve otoyollarda fiyatlar yurtdışı emsallerine göre çok düşük. Buna rağmen yatırımları devam ettiriyoruz. Malumunuz her yıl belli değerlendirmeyle fiyat belirleniyor. Buradan zam gelecek çıkarımı da zam olmayacak çıkarımı da yapılmasın” ifadelerini kullandı.

BİTENE KADAR TRAFİK VAR

İstanbul’da Yavuz Sultan Selim Köprüsü’ne yönelik bağlantı yollarının tamamlanmasıyla trafiğin azalacağını belirten Arslan, bu dönemde Kurtköy-Sancaktepe bölgesinde kamulaştırmadan kaynaklı bir gecikmenin olduğunu ancak bu ilave yolun yıl sonunda biteceğini belirtti. Trafikteki yoğunluğun kartlı geçişlerdeki ödemelerden de oluştuğunu hatırlatan Arslan, OGS gibi HGS’lerin de kredi kartı sistemine alınmasıyla bu yoğunluğun da nispeten azaldığı bilgisini verdi. Arslan, özellikle OGS ve HGS’de otomatik geçişi sağlayacak Mahmutbey Gişeleri’nde olumsuzlukların ortadan kalkacağını belirtti.

 

Haberin Devamı

 3. HAVALİMANINDA ÇALIŞMALAR SÜRÜYOR

BAKAN Ahmet Arslan, 3’üncü havalimanı ile ilgili şöyle konuştu: ”3’üncü havalimanında çalışmalar devam ediyor. Atatürk Havalimanı’na artı genişletmeler, rahatlatıcı işler yapıyoruz. Ancak bunları sosyal fayda olarak görüyoruz. Dolayısıyla 3’üncü  havalimanındaki işlerimizi devam ettirirken Atatürk Havalimanı’nda da herhangi bir aksama olmamasını istiyoruz. İşlerimize devam ediyoruz. Atatürk Havalimanı da tedricen (aşamalı)  3’üncü havalimanına taşınacak” diye konuştu.

FİBER OPTİK ALTYAPI GEREKLİ

4.5G teknolojisiyle birlikte fiber ağ altyapısında hakim operatör olan Türk Telekom’un, diğer operatörlerle (Turkcell, Vodafone) şirket kurulması için aynı fikirde olmaması konusunu değerlendiren Ahmet Arslan, şunları söyledi: “Gidişat fiber optik altyapıyı kesinlikle gerekli kılıyor. Ortak bir altyapıda buluşsunlar, en azından birbirini tamamlayıcısı kısmında olanlar ortak hepsine hizmet etsin. Biz de çok daha fazla insana bu ortak altyapıya hizmet götürebilelim. Ama burada Türk Telekom haklı olarak, (Geçmişte bugüne kadar bunun cefasını çektim, şimdi niye sefasını başkası sürsün) diyor. Diğerleri de bir altyapı şirketi kuralım, diyor. Bence Türk Telekom ve diğer operatörler birbirlerine yaklaşacaktır. Tarafların avantajına olacaktır bu durum. Fakat biz Türk Telekom’a ille de buraya katılacaksınız diyemiyoruz. Günün sonu o firmaların birbirlerini ikna etmesine bağlı. Bu ticari bir denge.”

Haberin Devamı

YABANCILAR İKİ PROJE İÇİN ÇOK İSTEKLİ

YABANCI yatırımcılarda Türkiye’ye karşı sağlam bir güven olduğunu anlatan Bakan Arslan, şu bilgileri verdi: “İki projeye yabancı ilgisi büyük. Bunlardan biri Batı’daki Çanakkale Köprüsü. Diğeri de Doğu’daki Bakü-Tiflis-Kars demiryolu. Çanakkale Köprüsü’ne Çin, Kore ve Japonya kökenli firmalar ilgi gösteriyor. Bunun yanında Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün yüklenicilerinden İtalyan Astaldi de Çanakkale ile ilgileniyor. Bakü-Tiflis-Kars demiryolu projesini bu yılın sonuna kadar tamamlamak istiyoruz. Kazakistan başta olmak üzere Azerbaycan, Türkmenistan ve Çinli şirketler bu hattı çok istiyor. Hatta Kazakistan, daha şimdiden yıllık 10 milyon ton yük sözü veriyor.”

Haberin Devamı

Çin’in batıya deniz yoluyla yılda 240 milyon ton yük yolladığı bilgisini veren Arslan, “Deniz yoluyla 45-60 günü buluyor. Bakü-Tiflis-Kars hattıyla bu süre 12-15 güne düşüyor. Başlangıçta bu hatta yıllık 6.5 milyon ton yükün taşınmasını hedefliyoruz. Orta vadeli hedefimiz yıllık 35 milyon ton” dedi. Bakan Kars’ta yapılacak lojistik merkezi için de tekliflerin bu ay alınacağını belirterek, “Bakü-Tiflis-Kars bağlantısıyla birlikte yatırımcılar bu coğrafyada üretilecek mallar için mamul maddeyi demiryoluyla Avrupa veya Asya’ya göndermek istiyorlar. İşte o zaman lojistik merkezi gerekli olacak. Trenlerin bakım ve onarımları da yine Kars’ta gerçekleştirilecek lojistik merkezinde yapılacak. Yine orta vadede olmakla birlikte Kars-Iğdır-Nahcivan üzerinden İran’a ve İslamabad’a gidecek bir koridor düşünülüyor. Kars lojistik merkezi daha anlamlı olacak” dedi.

Haberin Devamı

 KANAL İSTANBUL İÇİN YENİ MODEL

BAKAN Arslan, Kanal İstanbul ile ilgili ihaleye çıkma konusunda alternatifleri de elde bulundurarak gereken çalışmaları tamamladıklarını söyledi. Arslan, “Biz asıl yeni bir finansman modeliyle nasıl çalışma yapabiliriz, bununla ilgileniyoruz. Geçmişte yap-işlet-devret’i nasıl farklı bir finansman modeli olarak uygulamışsak burada da karma ve örnek olacak daha yeni bir modeli hayata geçirmek istiyoruz” dedi.

YERLİ ARAMA MOTORU ÇALIŞMASI VAR

ABD’li teknoloji devi Google’ın üzerindeki ‘ceza’ baskılarıyla ilgili de bilgi veren Bakan Arslan, “Bizim çalışmalarımız var. Geçmişte de yerli arama motoru konuşulmuştu. Cezai müeyyidelere gelince Fransa’da da çok ciddi bir çalışma var. Şirket merkezi İrlanda’da olmasına rağmen. Bizim de yavaş yavaş yerli arama motoru oluşturma ve bu tarz müeyyideleri hayata geçirme yönünde adımlar atma çalışmalarımız var. Biraz daha olgunlaştırdığımızda paylaştıracağız” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!