OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 02, 2003 00:00
Afganistan'da 340 kilometrelik Kabil-Kandahar yolunun yapımını üstlenen ABD'li Luisberger Group, Türk müteahhitlerini seçti. Yolun 90 kilometrelik bölümünü alan Gülsan Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Gül, ‘‘Tüm yolun agrega işi de bizde kaldı. Toplam 53 milyon dolarlık iş yapacağız dedi.Türk müteahhitleri, Afganistan'daki ihalelerde öne çıkıyor. 340 kilometrelik Kabil-Kandahar yolunun yapımını üstlenen ABD'li Luisberger (LB) Group, alt taşeron olarak çoğunlukla Türk müteahhitlerini seçti. Viyadük ve otoyol yapımında ağırlığı olan Gülsan İnşaat, Çukurova İnşaat'la ortaklaşa Kabil-Kandahar yolunun 90 kilometrelik bölümünün yapımını üstlendi. Gülsan ayrıca, 340 kilometrelik yolun tüm agrega (çakıl-taş) temin işini de aldı. Gülsan Grubu Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Gül, ‘‘Bizim üstlendiğimiz işin parasal büyüklüğü 53 milyon
dolar’’ dedi.Kabil-Kandahar yolunun mevcut durumunda bir otomobilin saatte 16 kilometreden daha hızlı gidemediÄŸini belirten Mehmet Gül, ÅŸunları söyledi:‘‘Yolda çok büyük çukurlar var. ÇoÄŸunun derinliÄŸi 1 metreyi aşıyor. Dolayısıyla öncelikle yolda seviye düzeltme iÅŸine giriÅŸtik. ABD'li Luisberger Group, yolu 5 bölüm halinde ihale etti. Bizim dışımızda Yüksel ve Mensel Ä°nÅŸaat ile bir Hintli, bir de Japon grubu bu yoldan pay aldı. Tüm yolun agregasını hazırlama iÅŸinin parasal boyutu 10 milyon dolar. Bu iÅŸ için 4 ÅŸantiye kurduk. Bizim payımıza düşen 90 kilometrelik yolun yapımı da 43 milyon dolara mal olacak. Bu iÅŸ için 300 eleman aldık. 200'ü Türkler'den oluÅŸuyor.’’UÇAKLA Ä°Åž MAKÄ°NESÄ°Ä°ÅŸi alır almaz Türkiye'den Afaganistan'a iÅŸ makineleri taşımaya baÅŸladıklarını belirten Mehmet Gül, şöyle konuÅŸtu:‘‘Kargo uçakları bizim iÅŸ makineleri için bugüne kadar Sabiha Gökçen Havaalanı'ndan Afganistan'a toplam 13 sefer yaptı. Daha göndereceÄŸimiz iÅŸ makineleri ve ÅŸantiye malzemelerimiz var. Kabil-Kandahar arası gidiÅŸ geliÅŸli, yüksek standartlı asfalt yol olacak. Orada hemen bir asfalt fabrikası da kuracağız. kullanacağımız asfaltı kendimiz üreteceÄŸiz. Bölgede bir yandan mayın temizleme operasyonu da sürüyor. ABD, sadece bizim ÅŸantiyelerimize 300 güvenlikçi tayin ediyor.’’Gül, Kabil-Dushi yolu için de ihaleye çıkıldığını belirterek, ÅŸunları anlattı: ‘‘Kabil-Dushi yolu da 90 ve 110 kilometrelik iki bölümden oluÅŸuyor. Ä°haleye girdik, umutluyuz. ABD Afanganistan'da daha çok Türk müteahhitlerini görmek istiyor. Afganlılar da bizi seviyor. Dolayısıyla Türk müteahhitleri olarak bizlerin önü açık görünüyor. ABD, Türk müteahhitlerinin yeteneÄŸini, teknik gücünü iyi biliyor. Bu da bize avantaj saÄŸlıyor. ABD 5-10 milyar dolarlık harcamayla Afganistan'ın altyapı sorununu önemli ölçüde çözer. Buradan da Türk müteahhitlerine önemli pay düşer.’’ABD'liler ÅŸantiyeleri gördü, sonra iÅŸi verdiGülsan Grubu Yönetim Kurulu Ãœyesi Mehmet Gül, ABD'li Luisberger (LB) Group'un kendilerine Afganistan'daki yol iÅŸini verirken, Türkiye'deki ÅŸantiyelerini tüm ayrıntılarıyla incelediÄŸini belirtti. Gül, ‘‘Bir ekibimiz Afganistan'da pazarlığı yürütürken, ABD'li ÅŸirketin bir ekibi de bizim ÅŸantiyelerimizi inceliyordu. On-line baÄŸlantı kurup, anında ÅŸantiyelerimizle ilgili bilgileri geçtiler. Çalışma titizliÄŸimizi, altyapımızı gören ABD'liler iÅŸi bize verdiler’’ dedi.Ä°stanbul Ä°zmir otoyolu iÅŸinde de Gülsan varGülsan Grubu'nun çatısı altında Gülsan Ä°nÅŸaat, Gülsan Hazır Beton, Petpa Petrol Pazarlama ve Tekpa Teknik Pazarlama ile Çamyuva Turizm Yatırımları A.Åž. (Göynük'teki Klikya Palas ile Çamyuva'daki Eliza Tatil Köyü baÄŸlı) bulunuyor. Grubun lokomotif görevini Gülsan Ä°nÅŸaat görüyor. Gülsan Ä°nÅŸaat, Türkiye'de en büyüğü Ä°stanbul-Ä°zmir otoyolunun 33 kilometrelik bölümü (156 milyon dolarlık proje) olmak üzere çok sayıda proje üstlenmiÅŸ bulunuyor.Â
button