Güncelleme Tarihi:
600 dönümlük eski taşocağı alanına, Gürsoy Grup ve Via Properties tarafından 650 milyon dolarlık yatırımla inşa edilen Vialand’ın 2014’te ekonomiye katkısı (alışveriş, eğlence, kiralar ve maaşlar) 200 milyon Euro’yu buldu. 2 bin 500 kişilik doğrudan istihdama da yol açan Vialand’ı yöneten şirketin cirosu da 70 milyon Euro’ya ulaştı. İşletmeci şirket ilk yılı az da olsa kârla tamamladı. Uzmanlar, dünyada bu tür projelerin çok uzun süre kârlılığı yakalayamadığını belirterek, “Küresel dev niteliğinde birçok temapark zorda. Desteklerle ayakta duruyor. Vialand’ın ilk yılda kar yakalaması büyük başarı” diyor.
Bünyesinde Alışveriş Caddeleri, Tema Park, otel ve gösteri kerkezi bulunduran Vialand, bu konseptiyle de dünya genelinde ilk projelerden. Vialand, geçen yıl sadece Türkiye’den değil, Ortadoğu’dan Rusya ve Balkanlar’a kadar geniş bir coğrafyadan 22 milyon ziyaretçi ağırladı. 2015 yılında bu sayının 30 milyon kişiye çıkması hedefleniyor. Uluslararası Alışveriş Merkezleri Konseyi ISCS ‘nin düzenlediği Alışveriş Merkezi Ödülleri Yarışması’nda, ”Yeni kurulan spesifik alışveriş merkezleri projeleri” kategorisinde finale kalan Vialand, Nisan 2015’te Londra’da gerçekleşecek ödül törenini heyecanla bekliyor.
Vialand, Genel Müdürü Tolga Alişoğlu, “Wild Park (Vahşi yaşam) ve keşif parkı; Wild Park da geliyor. Böylece, 2015’te 2500 metrekare kapalı alanda ilginç egzotik canlıların sergileneceği, vahşi yaşam deneyimi sunacak eğlence ve keşif alanımız da olacak” dedi. Avrupa’da en çok tercih edilen ilk üç tema parkından biri olma hedefiyle yürüdüklerini söyleyen Alişoğlu, “Dünyada tema parklar ve eğlence merkezleri ile ilgili tek kuruluş olan IAAPA’nın üyesiyiz. IAAPA komitelerinde yönetici görevlerim var. Mayıs 2015’te gerçekleşecek IAAPA Avrupa Konferansı’na da ev sahipliği yapacağız” diye konuştu.
İKİNCİ OTEL YATIRIMI
14.000 metrekarelik alanda, 101 odasıyla hizmet veren deluxe Vialand Palace Hotel’in, açıldığı 2014 Haziran ayından beri yüzde 80 doluluk yakaladığını da vurgulayan Alişoğlu, “Bu yıl beş yıldızlı yeni bir otel projesinin yatırımını da başlatacağız. Facebook verilerine göre Türkiye’de en çok ‘check in’ yapılan mekan Sultanahmet meydanı, ikinci sıraya ise Vialand yerleşti” dedi.
VIALAND’in Kaptan Gaga, Vega, Apostrof gibi kendi yarattığı animasyon karakterlerinin masal kitapları, hediyelik eşyaları 3 milyon lira ciro yakaladı. İstanbullu bir martı olan Kaptan Gaga, dünyayı dolaşıp tekrar İstanbul’a dönmüş bir karakteri canlandırıyor. Vialand bu yıl, Sünger Bob ve Dora’yı da kullanabilecek.
1 milyon ziyaretçi
120 bin metrekarelik alanda konumlandırılan Vialand Temapark’ın, geçen yıl 1 milyon kişiyi ağırladığını, bunların 400 bininin yabancı olduğunu söyleyen Alişoğlu, bu yıl temaparka 1.2 milyon ziyaretçi beklediklerini kaydetti.
Antalya’da yer bakıyoruz
TOLGA Alişoğlu, yeni yatırım stratejisini de şöyle özetledi: “Antalya’da ikinci bir yatırım düşünüyoruz. Rus turistlerin çok rağbet edeceği sulu eğlence için Antalya çok uygun. Çevre ülkelerden de (Pakistan, Çek Cumhuriyeti, Kazakistan, Fransa) kendi ülkelerinde yatırım için davet aldık. Şu anda yatırımcı grubumuz Vialand Venezia ve Vialand Tuzla Marin projelerinin yapımını sürdürüyor. Hedefimiz, Vialand modelini geliştirmek ve yaygınlaştırmak.”